پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هامر آتش گرفته

فراخوانی 200 هزار هامر

هامر خودرویی است که به عنوان مرد جاده های سخت و شرایط نامساعد شناخته می شود ولی به نظر می رسد مشکل آتش گرفتن پشت 200 هزار هامر را به خاک زده است. فراخوانی 200 هزار هامر توسط جنرال موتورز آن هم به علت آتش سوزی مطلبی است که نمی توان به سادگی از کنار […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۲۰ تیر ۱۳۹۴

هامر خودرویی است که به عنوان مرد جاده های سخت و شرایط نامساعد شناخته می شود ولی به نظر می رسد مشکل آتش گرفتن پشت 200 هزار هامر را به خاک زده است.

فراخوانی 200 هزار هامر توسط جنرال موتورز آن هم به علت آتش سوزی مطلبی است که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت. این مشکل تا کنون سبب آتش گرفتن 42 خودرو شده است که متاسفانه سه نفر کشته بر جای گذاشته است.

خودروساز شماره یک آمریکا اعلام کرد که آتش سوزی در سیستمهای حرارت، خنک سازی و تهویه شاسی بلندهای هامر باعث سوختگی جزئی سه نفر شده اند. مدلهای تحت فراخوان شامل هامر H3 از سال 2006 تا 2010 و هامر HT3 از سال 2009 تا 2010 هستند.

طبق اعلام جنرال موتورز، دو دستگاه از سه مدل هامری که در آن رانندگان دچار سوختگی شده اند بر اثر آتش سوزی کاملا از بین رفتند.

این خودروساز آمریکایی اعلام کرد 42 مورد گزارش از آتش سوزی مدلهای تحت فراخوان هامر دریافت کرده که 31 مورد آنها به سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا گزارش شده اند.

مجموعا 196 هزار و 379 دستگاه هامر تحت فراخوان قرار گرفته اند که از میان آنها 164 هزار و 993 دستگاه در آمریکا و مابقی در کانادا و مکزیک هستند.

هامر یکی از چهار برند جنرال موتورز است که در سال 2009 زمانیکه این شرکت برای جلوگیری از ورشکستگی تحت حمایت دولت قرار گرفت، کنار گذاشته شدند و تلاش یک شرکت چینی برای زنده نگه داشتن آن موفقیت آمیز نبود و در حال حاضر هیچ خودروی هامری تولید نمی‌شود.

همچنین جنرال موتورز اعلام کرد در یک فراخوان جداگانه دیگر 50 هزار و 731 دستگاه مدل شورولت اسپارک به دلیل مشکل نرم افزاری که باعث می‌شود هشدارهای ایمنی کار نکنند، فراخوان خواهند شد.

بر اساس گزارش رویترز، تاکنون هیچ تصادف یا مصدومیتی در ارتباط با مشکل اسپارک گزارش نشده است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی