پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اتوبوس دو طبقه

بازگشت اتوبوس های دو طبقه پس از ۳ دهه

تا سال‌های نزدیک به دهه ۷۰ شمسی، هنوز هم می‌شد اتوبوس های دو طبقه را در تهران دید و حال زمان بازگشت آنها بعد از نزدیک به ۳ دهه رسیده است که این بار کارکرد این اتوبوس‌ها قرار است کمی متفاوت از گذشته باشد. چند روز پیش اتوبوس‌های دو‌طبقه‌ای در تهران رونمایی شدند که قرار […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

تا سال‌های نزدیک به دهه ۷۰ شمسی، هنوز هم می‌شد اتوبوس های دو طبقه را در تهران دید و حال زمان بازگشت آنها بعد از نزدیک به ۳ دهه رسیده است که این بار کارکرد این اتوبوس‌ها قرار است کمی متفاوت از گذشته باشد.

چند روز پیش اتوبوس‌های دو‌طبقه‌ای در تهران رونمایی شدند که قرار است به سبک شهر‌های توریستی معروف دنیا، از آنها برای گردش توریست‌های داخلی و خارجی در شهر تهران استفاده شوند. به این ترتیب گردشگران داخلی و خارجی می‌توانند با پرداخت 140 تا 210 هزار تومان به تفریح و گردش در مناطق جدید و قدیمی تهران بپردازند.

اتوبوس 2 طبقه روباز
این اتوبوس‌ها که در جلو نمایی شبیه به اتوبوس‌های معروف setra دارند از ساخته‌های شرکت چینی Ankai بوده و در برخی از دیگر کشور‌های دنیا نیز از آنها استفاده شده و به عبارتی آزمایش خود را پس داده‌اند. نکته مهم در خصوص این اتوبوس‌ها در این است که کاملا کاربری توریستی دارند و از نمونه‌های تغییر یافته توسط شرکت‌ها و موسسات برای این هدف نیستند. شرکت Ankai در همکاری با کمپانی Kässbohrer آلمان است که در دهه 70 میلادی عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده اتوبوس در آلمان را در اختیار داشت و بعد‌ها محصولاتش به setra تغییر نام دادند. قسمت اتوبوس‌سازی این شرکت بعد از خریداری توسط دایملر به evobus تغییر نام داد.

اعلام قیمت بلیت اتوبوس برای ایام نوروز

فروش 1350 دستگاه اتوبوس اسکانیا به ایران

اتوبوس 2 طبقه روباز در تهران رونمایی شد

قرارداد فروش 900 اتوبوس مدل لیاز به ایران امضاء شد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی