پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا C-HR

پیش ثبت نام تویوتا C-HR در ایران؛ همزمان با بازارهای جهانی

چندی پیش بود که ایرتویا نماینده رسمی تویوتا ژاپن در ایران، با معرفی جدیدترین محصول این کمپانی ژاپنی، تویوتا C-HR در نمایشگاه خودروی تهران، همه علاقه مندان را غافل گیر کرد. اکنون و با گذشت کمتر از چند هفته از رونمایی این خودرو در نمایشگاه، زمزمه های پیش ثبت نام C-HR شنیده می شود. این […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵

چندی پیش بود که ایرتویا نماینده رسمی تویوتا ژاپن در ایران، با معرفی جدیدترین محصول این کمپانی ژاپنی، تویوتا C-HR در نمایشگاه خودروی تهران، همه علاقه مندان را غافل گیر کرد.

اکنون و با گذشت کمتر از چند هفته از رونمایی این خودرو در نمایشگاه، زمزمه های پیش ثبت نام C-HR شنیده می شود. این اتفاق از این حیث قابل توجه است که فروش تویوتا C-HR در بسیاری از بازارهای جهانی از قبیل آمریکا و همچنین بخشهایی از اروپا شروع نگردیده و یا به تازگی در شُرف آغاز می باشد و شروع فروش آن در کشور و همگام با بازارهای جهانی اتفاقی بی سابقه در صنعت خودروی کشور به شمار می آید.

غرفه ایرتویا_نمایشگاه خودرو_تویوتا C-HR

تویوتا C-HR

نگاهی به تویوتا CH-R :

اعضای سگمنت کراس اوورهای جمع‌وجور با قیافه عجیب‌وغریب روزبه‌روز در حال افزایش هستند. پس از نیسان جوک، این‌بار نوبت تویوتا C-HR است که توجه خریداران را به سوی خود جلب کند. تولید C-HR از سال 2016 آغاز شده و جالب اینجاست که هنوز عرضه جهانی آن کامل نشده و در بازار آمریکا نیز عرضه نشده است. اما ایرتویا با نمایش C-HR در غرفه‌اش احتمال حضور این کراس‌اوور جذاب را در بازار خودرو کشور در آینده نقویت کرد و خبر پیش ثبت نام این خودرو همزمان با بازارهای جهانی در ایران، اتفاقی تازه در بازار خودرو کشور رقم زد.

تویوتا C-HR

تویوتا C-HR شاید مثل جوک طراحی رادیکالی داشته باشد، اما ظاهرش مثل رقیب هم‌وطن‌اش صفر و یکی نیست و هرچقدر هم که با طراحی‌های عجیب‌وغریب بیگانه باشید، به طراحی C-HR علاقه‌مند خواهید شد. گلگیرهای برجسته و ترکیب خطوط نرم و تیز روی بدنه، عنصر اصلی ظاهر C-HR را تشکیل می‌دهند. فرم پنجره عقب مثل هیچ کراس‌اوور دیگری نیست و شیب تندش شما را یاد خودروهای کوپه می‌اندازد. طراحی C-HR آن‌قدر هوشمندانه انجام شده که باید کلی براندازش کنید تا متوجه قرارگیری دستگیره‌های درب عقب روی ستون‌ها شوید. چراغ‌های عقب نیز شکلی شبیه بومرنگ دارند و چراغ‌های عریض جلو در همان نگاه اول به چشمان بیننده زل می‌زنند. تویوتا C-HR دارای 5 ستاره ایمنی از طرف موسسه معتبر  EuroNcap بوده و همچنین نامزد جایزه بهترین طراحی خودرو در سال 2017 است.

تویوتا C-HR

برخلاف طراحی بدنه، چیدمان داخل کابین آن‌چنان ساختارشکن نیست. اما در هرنقطه‌ای به نوآوری و مدرن بودن توجه شده است. تریم مشکی‌رنگ براق و نورپردازی خیره‌کننده در نسخه فول‌آپشن، مواردی هستند که نظر شما را به کابین C-HR جلب می‌کنند. کیفیت متریال کابین نسبت به محصولات دیگر تویوتا مثل RAV4 مناسب‌تر است و خبری از آن پلاستیک‌های خشک و بی‌کیفیت نیست. البته فرم ستون‌های عقب و شیب پنجره عقب باعث شده سرنشینان در صندلی‌های عقب احساس خفگی کنند. هم‌چنین فضای پا و سر در ردیف عقب نیز معمولی است، اما فضای صندوق بار از رقیبی هم‌چون نیسان جوک بیش‌تر است. در کل باید گفت تویوتا در C-HR فضای عقب را فدای جذابیت بدنه کرده.

تویوتا C-HR

تویوتا C-HR بر پایه پلت‌فرم TNGA  ساخته می‌شود که با تویوتا پریوس جدید مشترک است. در حقیقت این دومین محصول تویوتاست که رو این پلت فرم ساخته می شود. علاوه بر پیشرانه‌های بنزینی، نسخه هیبریدی C-HR نیز به بازار عرضه می‌شود. جالب است بدانید اکثر نسخه‌های در نظرگرفته‌شده برای بازار اروپا هیبریدی هستند. اما در ایران آن‌طور که بروشورهای عرضه‌شده توسط ایرتویا نشان می‌دهد، C-HR قرار است با یک پیشرانه 1.2 لیتری توربو و یک نسخه هیبریدی به ایران بیاید. پیشرانه توربوشارژر نسخه بنزینی می‌تواند 115 اسب‌بخار قدرت و 185 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. شواهد نشان می‌دهد C-HR با نسخه دودیفرانسیل به ایران بیاید.

هم‌چنین این شاسی‌بلند اسپرت از یک گیرباکس CVT مولتی‌درایو برخوردار است. قوای محرکه  C-HR هیبریدی نیز توسط یک پیشرانه 1.8 لیتری بنزینی و یک موتور برقی 650 وات تامین می‌شود. توان پیشرانه برقی و بنزینی در این مدل به 122 اسب‌بخار می‌رسد. C-HR با توجه به ذات اسپرت‌اش چسبندگی مناسبی دارد و می‌توان گفت از نظر دینامیک یکی از بهترین‌های کلاس خود به‌شمار می‌رود. البته ایرتویا هنوز زمان عرضه و قیمت قطعی C-HR در بازار ایران را مشخص نکرده. اما آن‌طور که پیش‌بینی می‌شود، محصول جدید تویوتا باید با نیسان جوک توربو در بازار ایران رقابت کند و پیش‌بینی می‌شود حدود 190 میلیون تومان قیمت‌گذاری شود.

مشخصات فنی تویوتا C-HR :

کلاس: کراس اوور
پیشرانه: 4 سیلندر توربوشارژ
حجم موتور: 1197 سی سی
قدرت: 115 اسب بخار در 5600 دور
گشتاور: 185 نیوتن متر در 1500 تا 4000 دور
گیرباکس: CVT مولتی درایو
وزن: 1460 کیلوگرم

امکانات تویوتا C-HR (نسخه فول آپشن)

سیستم هوشمند ورود به کابین بدون کلید، کنترل سرعت در سرپایینی، کروز کنترل هوشمند، سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم تشخیص نقطه کور، سیستم هشدار خروج از خط، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل لغزش، دوربین دید عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم پارک هوشمند، سیستم نشان دهنده فشار باد لاستیک ها، فرمان برقی، تنظیم برقی گودی کمر صندلی راننده، تودوزی چرم، صفحه نمایش 8 اینچی، سیستم صوتی با 9 بلندگو، آینه های تاشو برقی، آینه الکتروکرومیک، سیستم تهویه اتوماتیک با تنظیم دوگانه، سانروف، سنسور باران

 

جشنواره نوروزی ایرتویا + جدول (نوروز 96)

غرفه ایرتویا ، پربازدیدترین غرفه نمایشگاه خودرو تهران

شرایط فروش ویژه در جشنواره نوروزی ایرتویا

تویوتا و لکسوس پرچمدار مطمئن ترین خودروهای جهان

تویوتا auris و تویوتا C-Hr دو تازه وارد در غرفه ایرتویا

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی