پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایران خودرو دیزل و بنز

شمارش معکوس برای امضاء قرارداد ایران خودرو دیزل و مرسدس بنز

طبق گفته معاون وزیر صنعت ، قرار نیست تولید هیچ یک از پلت فرم‌های فعلی خودرو طی سال آینده متوقف شود. وی همچنین به قرارداد ایران خودرو دیزل و مرسدس مرسدس بنز اشاره کرد و گفت این قرارداد سه‌شنبه هفته جاری و یا در هفته سوم سال آینده امضا خواهد شد. به نقل از اقتصادآنلاین، محسن صالحی […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵

طبق گفته معاون وزیر صنعت ، قرار نیست تولید هیچ یک از پلت فرم‌های فعلی خودرو طی سال آینده متوقف شود. وی همچنین به قرارداد ایران خودرو دیزل و مرسدس مرسدس بنز اشاره کرد و گفت این قرارداد سه‌شنبه هفته جاری و یا در هفته سوم سال آینده امضا خواهد شد.

به نقل از اقتصادآنلاین، محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در یک نشست خبری با اشاره به اینکه رشد تولیدات و ارزش افزوده صنعت براساس سال پایه 1376 در 9 ماهه اول امسال ٤.٦ درصد بوده است، گفت: به این ترتیب در سه ماهه اول امسال 3.3 درصد، سه ماهه دوم سال 4.9 درصد و سه ماهه سوم ٦.٨درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه رشد صنعت نسبت به تولید ناخالص داخلی در 9 ماهه ابتدای امسال ٧.٣ درصد بوده است، تصریح کرد: این آمار در سه ماهه اول سال 4.1 درصد، سه ماهه دوم سال ٨.3درصد و سه ماهه سوم سال ٨.٩ درصد بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تسهیلات بانکی اختصاص یافته به بخش صنعت و معدن نیز خاطر نشان کرد: اگر تا 175 هزار میلیارد تومان تسهیلات داشتیم، با ظرفیت معکوس می توانستیم در بخش های مختلف پایش عددی کنیم.

به گفته او  در 10 ماهه امسال ارزش مطلق تسهیلات ، 124 هزار میلیارد تومان بوده که 29 درصد از کل تسهیلات است.

وی در ادامه تاکید کرد: تولید هیچ یک از پلت فرم های فعلی خودرو قرار نیست در سال آینده متوقف شود.

گفتنی است؛ با توجه این اظهارات معاون وزیر صنعت، در سال آینده پراید و 405 همچنان تولید خواهند شد.

صالحی نیا با اشاره به اینکه قرارداد ایران خودرو دیزل و مرسدس بنز سه شنبه هفته جاری و یا در هفته سوم سال آینده امضا می شود، گفت: یک قرارداد مربوط فروش محصولات با سهم ٥١ درصدی  بنز و ٤٩ درصدی ایران خودرو دیزل است و برعکس این قرارداد با سهم ٥١ درصدی ایران خودرو و ٤٩ درصدی بنز  برای تولید و همچنین دو قرارداد با بنز برای تولید موتور و محور آماده است.

وی خاطر نشان کرد: ٩ درصد خودروهای داخلی  ٤ ستاره، ٣١ درصد سه ستاره، ١٦ درصد دو ستاره و ٤٤ درصد تک ستاره هستند.

تولید خودروهای سواری 41.5 درصد، وانت 7.5 درصد، مینی بوس و مینی باس 34.5 درصد، اتوبوس 52 درصد و کشنده حمل بار 36.5 درصد افزایش تولید داشته است.

به گفته او تا پایان بهمن یک میلیون و225 هزار خودرو تولید شده که تا پایان اسفند باید به یک میلیون و 350 هزار خودرو برسد، بنابراین شاهد رشد ٣٨ درصدی نسبت به سال گذشته خواهیم بود.

معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه در  بخش خودروهای سواری یک میلیون و 260 هزار دستگاه و همچنین 76 هزار دستگاه وانت باید تا پایان سال تولید شود، ادامه داد: تولید مینی بوس و میدل باس نیز با رشد 39 درصدی به 800 دستگاه، اتوبوس با رشد 50 درصدی به هزار و 100 دستگاه، کامیونت کشنده با رشد 31 درصدی به 13 هزار دستگاه، تایر خودرو با رشد 16 درصدی به 205 هزار تن تا پایان سال می رسد.

وی افزود: برای سال ٩٦، تغییر چندانی در نرخ تعرفه واردات قطعات خودرو به صورت ckd نداریم اما در مورد برخی قطعاتی که تولید داخل آنها جوابگوی نیاز است، تعرفه واردات یک طبقه افزایش داشته است.

معاون وزیر صنعت در ادامه با اشاره به اینکه  ارزش مطلق تسهیلات در 10 ماهه سال گذشته 86 هزار میلیارد تومان بود تاکید کرد: بنا به آمار 46 درصد افزایش تسهیلات داشتیم و به طور کلی در بخش صنعت از نظر سهم کل 29درصد تسهیلات حفظ شده است.

وی با بیان اینکه میزان برق مصرفی 7 درصد افزایش یافته تاکید کرد: همچنین 13 هزار و 400 جواز تاسیس صادر شده که حدود نیم تا یک درصد نسبت به مدت مشابه رشده کرده است.

معاون وزیر صنعت میزان صدور  پروانه بهره برداری  را 4 هزار و 451 واحد اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به 4 هزار و 70 واحد سال گذشته 11 درصد رشد داشته است.

به گفته او در سال جاری طرح رونق واحدهایی که جواز تاسیس و پیشرفت فیزیکی مناسب داشتند، در طرح خود قرار دادیم تا واحدهای بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی را به بهره برداری برسانیم.

صالحی نیا خاطر نشان کرد: طی 11ماه امسال 45 درصد رشد صنعتی داشتیم. وی افزود: صنعت خودرو طی 11ماهه ابتدای سال جاری حدود 39 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به تولید لوازم خانگی نیز خاطرنشان کرد: طی ١١ماهه سال جاری، تولید انواع تلویزیون تخت 10 درصد رشد، یخچال 20 درصد رشد، ماشین لباسشویی 6٨درصد رشد و کولر آبی 4 درصد رشد داشته است.

نخستین خط تولید ون در شرکت ایران خودرو دیزل را اندازی شد

آغاز طرح بازدید رایگان قبل از سفر ایساکو

افتتاح اولین پایگاه امدادی ایران خودرو

UAZ روسیه به ایران می آید

سیتروئن‌های سایپا چه زمانی به بازار می‌آیند؟

احتمال تولید محصولات DS در ایران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی