پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مقایسه رنو ساندرو و ۲۰۷ جدید

مقایسه رنو ساندرو و پژو ۲۰۷ جدید (اتفاق‌های خوب در کلاس هاچ‌بک‌های جمع و جور)

در راستای متنوع شدن کلاس بازار هاچ‌بک‌های جمع و جور ارزان قیمت و بیشتر شدن گزینه‌های پیش روی خریداران، پس از رنو ساندرو، نماینده جدید پارس خودرو در این کلاس، ایران خودرو نیز با نسخه متحول شده ۲۰۷ محبوب‌اش به بازار آمد و حالا رقابت میان این دو داغ‌تر شده است. البته ۲۰۷ فقط در […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۵ فروردین ۱۳۹۶

در راستای متنوع شدن کلاس بازار هاچ‌بک‌های جمع و جور ارزان قیمت و بیشتر شدن گزینه‌های پیش روی خریداران، پس از رنو ساندرو، نماینده جدید پارس خودرو در این کلاس، ایران خودرو نیز با نسخه متحول شده ۲۰۷ محبوب‌اش به بازار آمد و حالا رقابت میان این دو داغ‌تر شده است. البته ۲۰۷ فقط در نسخه منوآل در بازار عرضه می‌شود، در حالی که ساندرو هم با نسخه منوآل هم با نسخه اتوماتیک به گود رقابت آمده و مسلما طرفداران قابل توجه خودروهای اتوماتیک را به سمت خود می کشاند.

رنو ساندرو:
رنو ساندرو محصول جدید پارس‌خودرو در کلاس هاچ‌بک‌های جمع و جور اقتصادی طبقه بندی می‌شود و در 2 نسخه منوآل و اتوماتیک به تولید می‌رسد. ساندرو را در ابتدای ورودش به بازار، به عنوان رقیبی برای پژو ۲۰۶ تیپ در نظر می‌گرفتند، اما قیمت بالاتر از ۲۰۶ باعث شد تا این دو در عمل در یک سبد خرید برای خریداران با بودجه ۴۰ میلیونی قرار نگیرند. طراحی ظاهری ساندرو از خطوط منظم اروپایی تشکیل شده و ظاهری متناسب و پویا دارد. پایین درهای جانبی هم ضربه‌گیرهایی نصب شده که در برخوردهای جانبی از درها حفاظت می‌کنند. در نسخه منوآل ضربه گیر درها و پوشش قاب آینه های جانبی بر خلاف نسخه اتوماتیک به رنگ مشکی هستند. طراحی ظاهری ساندرو که وام دار ظاهر تندر۹۰ است، همچون ۲۰۷ جوان پسند نیست. اما طراحی آن جدیدتر و مدرن‌تر از ۲۰۷ که سال‌ها پیش طراحی شده ارزیابی می‌شود.

رنو ساندرو

به دلیل استفاده ساندرو از پلت‌فرم تندر۹۰ و طول ۴۰۲۰ سانتی‌متری بدنه، کابین جادار و راحتی دارد و از نظر فضای پا و سر، خصوصا برای سرنشینان عقب نسبت به پژو ۲۰۷ برتری کامل دارد. همچنین صندوق بار ساندرو نیز از ۲۰۷ بزرگ‌تر و کاربردی‌تر است و ببیشتر به درد مسافرت‌های خانوادگی می‌خورد. فضای کابین شباهت های زیادی با تند90 دارد. البته کابین ساندرو نسبت به تندر دستخوش تغییراتی شده که می‌توان به تغییر شکل پنل نقره‌ای رنگ کنسول جلو، ایجاد قوس و استفاده از پوشش متفاوت در طراحی داشبورد و جذاب‌تر شدن فرم دریچه‌های سیستم تهویه اشاره کرد.

تست رنو ساندرو در ایران-2

طراحی فرمان نیز با تندر متفاوت است و جذابیت بیشتری دارد. یکی از تغییرات جالب اضافه شدن جوی‌استیک تنظیم سیستم صوتی به سمت راست فرمان است. در برخی قسمت‌ها کیفیت متریال کابین بهبود یافته و در کل می‌توان گفت کابین ساندرو نسبت به تندر۹۰ به‌روزتر است. اما وقتی در مقابل رقیب کهنه کاری مثل ۲۰۷ قرار می‌گیرد، جذابیت‌های کابین‌اش رنگ می‌بازد. شایر از نظر کیفیت کلی کابین و مونتاژ ساندرو بهتر از ۲۰۷ ظاهر شود، اما از نظر جذابیت‌های ظاهری و آپشن‌های کابین در مقابل ۲۰۷ کم در می‌آورد. به طور مثال از مانیتور و شیشه بالابر اتوماتیک ۲۰۷ در ساندرو خبری نیست.

مشخصات فنی رنو ساندرو :

به دلیل طراحی مجدد تعلیق عقب، ساندرو هندلینگ بهتری از تندر دارد و سواری آن مثل یک خودرو خانوادگی نرم و راحت است. این یکی از مهم‌ترین برتری‌های ساندرو نسبت به ۲۰۷ با سواری به شدت خشک به شمار می‌رود. همان پیشرانه معروف ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری در دل ساندرو جاخوش کرده که توانایی تولید ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت را در دور ۵۷۵۰ دارد. نکته جالب قابلیت فنی ساندرو اینجاست که گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متری در دور پایین ۳۷۵۰ به دست می‌آید که روی کشش خودرو تاثیر بسزایی دارد. پیشرانه ساندرو هم کم‌استهلاک است و هم مصرف سوخت مناسبی دارد. این درحالی است که هنوز آمار خرابی‌های ۲۰۷ منتشر نشده، اما از پیشرانه‌ای بهره می‌برد که پیش از این در ۲۰۶ تیپ ۵ نیز مورد استفاده قرار گرفته و خریداران از کیفیت و دوام لوازم مصرفی پیشرانه رضایت کافی نداشتند.

گیرباکس ۴ سرعته اتوماتیک با نمونه استفاده شده در مگان ۲۰۰۰ مشترک است اما برای به‌کارگیری در داستر و ساندرو، اصلاحاتی در سیستم مبدل گشتاور آن داده شده. گیرباکس منوآل نیز با گیرباکس تندر۹۰ مشترک است. کلاچ نرمی دارد و با رعایت ضریب دنده‌های مناسب، رانندگی را راحت می‌کند. در مقام مقایسه این ساندرو منوآل است که در مقابل ۲۰۷ قرار می‌گیرد. چرا که هنوز خبری از عرضه نسخه اتوماتیک ۲۰۷ جدید به بازار نیست. همچنین باید اشاره کنیم که سیم کلاچ در ساندرو معمولی و استپ وی متفاوت است و عملکرد نرم تری دارد.

رنو ساندرو

از نظر رنگ بندی ساندرو وضعیت مشابهی با ۲۰۷ دارد. ساندرو در ابتدا با دو رنگ نقره‌ای و سفید عرضه می‌شد و به تازگی رنگ مشکی نیز برای آن قابل سفارش است.

پژو 207 جدید :

بعد از پژو 206، از 207 یا همان 206 پلاس (مدلی که ایران‌خودرو در بازار عرضه کرد) می‌توان به عنوان یکی از پرطرفدارترین هاچ‌بک‌های بازار یاد کرد. البته 207 دیرتر از 206 به بازار آمد و زودتر هم رفت. اما در نمایشگاه اخیر صنعت خودرو، ایران‌خودرو خبر از عرضه 207 با شکل و شمایلی به‌روز شده داد. و حالا شاهد عرضه آن در بازار و روز به روز اضافه شدن به طرفدارانش هستیم. بازگشت 207 پس از توافق هسته‌ای و قرارداد جدید ایران‌خودرو و پژو باعث شد تا عده‌ای تصور کنند 207 جدید با قرارداد ایکاپ مرتبط است. اما مدیرعامل ایران‌خودرو تاکید کرد که 207 ربطی به قرارداد جدید پژو ندارد. پس از تحویل 207 جدید، اختلاف قیمت بازار این خودرو با قیمت کارخانه به‌صورت موشکی بالا رفت و به 51 میلیون تومان هم رسید. اما با افزایش تحویل و عرضه این خودرو در بازار، این اختلاف قیمت کاهش پیدا کرد و قیمت 207 به حدود 47 میلیون تومان رسید. البته مسئولان ایران‌خودرو عقیده دارند با بیش‌تر شدن عرضه این خودرو، قیمت‌اش به 44 میلیون تومان هم می‌رسد. پس از نظر قیمت ۲۰۷ جدید وضعیت مشابهی با ساندرو منوآل دارد.

پژو ۲۰۷ جدید

تغییرات پژو ۲۰۷ جدید :

در نگاه اول تغییراتی جزیی اما تاثیرگذار نسبت به قبل توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. از همان ابتدای عرضه 207 در بازار نیز این خودرو به دلیل ظاهر متفاوت‌اش با 206 مورد توجه قرار گرفت. حالا با تغییراتی در گرافیک چراغ‌های جلو و عقب و اضافه شدن لامپ‌های ال‌ای‌دی به چراغ و تغییر شکل آینه‌های جانبی، ظاهر 207 بهتر هم شده و تا حدودی رد پای کهولت سن را از این هاچ‌بک محبوب زدوده است. در مقابل ساندرو ۲۰۷ از چراغ‌های جلوی مدرن‌تر و زیباتری بهره می‌برد. همچنین مثل ساندرو منوآل خبری از قطعات پلاستیکی مشکی رنگ روی بدنه نیست و ایینه‌ها و ضربه گیرهای جانبی به رنگ بدنه هستند.

امکانات پژو ۲۰۷ جدید :

ترکیب سابق داخل کابین با چاشنی تغییراتی تاثیرگذار نظیر اضافه شدن قطعات دکوراتیو سفیدرنگ، غربیلک فرمان جدید، اهرم گیرباکس متفاوت با قبل و مانیتور کنسول مرکزی جذاب‌تر شده و حس بهتری را منتقل می‌کند. روی غربیلک جدید فرمان دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی و تلفن قرار گرفته و جوی‌استیک مربوط به ضبط از پشت فرمان حذف شده. هم‌چنین مانیتور لمسی 7 اینچی به قسمت بالای کنسول اضافه شده که قابلیت پخش دی‌وی‌دی، سیستم GPS و نمایش تصویر دوربین دید عقب را به 207 جدید می‌دهد. از دیگر آپشن های 207 جدید علاوه بر این موارد می‌توان به سنسور فاصله‌سنج عقب، کروزکنترل و آینه‌های برقی جانبی اشاره کرد که باعث می‌شوند 207 جدید در این سطح قیمت از فهرست امکانات مناسبی در مقابل رقبا برخوردار باشد. پس همان طور که اشاره کردیم، می‌توان به فهرست جذاب‌تر آپشن‌های ۲۰۷ نسبت به ساندرو امتیاز بیشتری از ساندرو داد. اما در بحث فضای کابین و صندوق بار ۲۰۷ مغلوب ساندرو می‌شود و سرنشینان در ردیف عقباش احساس راحتی نمی‌کنند.

مشخصات فنی پژو ۲۰۷ جدید :

اما در بخش فنی تغییری در 207 جدید حاصل نشده و همان پیشرانه TU5 وظیفه تامین قوای محرکه را بر عهده دارد. ایران‌خودرو فعلا 207 جدید را با گیرباکس دستی در بازار عرضه می‌کند و خبری مبنی بر استفاده از گیرباکس اتوماتیک برای این خودرو نیست. در صورت عرضه گیرباکس اتوماتیک، جنس ۲۰۷ در مقابل ساندرو جور می‌شود و از این نظر می‌تواند طیف بیشتری از خریداران را به سوی خود جلب کند. هم‌چنین برخلاف 207های سری قبل که از گیرباکس فرانسوی برخوردار بودند، 207 جدید از همان گیرباکس 405 استفاده می‌کند که روی پژو 206 تیپ 5 هم نصب می‌شود.

پژو ۲۰۷ جدید

این گیرباکس در ۲۰۶ مشکلاتی در قسمت صفحه کلاچ داشت و باید دید این مشکلات در ۲۰۷ برطرف شده یا خیر. توان پیشرانه 207 به 105 اسب‌بخار و گشتاورش به 142 نیوتن‌متر می‌رسد و یکی از هاچ‌بک‌هایی است که در عین شتاب و قابلیت‌های حرکتی مناسب، مصرف سوخت زیادی را به راننده تحمیل نمی‌کند و در هر 100 کیلومتر بین 6 تا 7 لیتر بنزین مصرف می‌کند. از نظر توان پیشرانه و قابلیت‌های حرکتی، ۲۰۷ کاملا هم رده ساندرو عرضه می‌شود و از نظر شتاب‌گیری تفاوتی با ساندرو ندارد.

شرایط فروش ویژه در طرح (استقبال از بهار) پارس خودرو +جدول

ارزیابی کیفیت خودرو های ساخت داخل (ویژه بهمن 95)

فروش نوروزی پارس تندر و رنو ساندرو +هدیه مولتی مدیا

رنو ساندرو همچنان صدرنشین کیفیت در رنج قیمتی خود

کاهش اختلاف قیمت ۱۰ میلیونی پژو ۲۰۷ جدید + آلبوم عکس‌ها و بررسی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی