پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کیا اپتیما هیبرید

آسمان آبی با کیا اپتیما هیبرید

بدون شک تنوع خودروهای هیبرید در کلاس سدان های نیمه لوکس از سایر دسته های خودرویی بیشتر است. نخستین نمانیده هیبریدی این کلاس تویوتا کمری هیبرید بود و پس از آن هیوندای سوناتا هیبرید خودش را برای رقابت با کمری به بازار ایران رساند. حالا در ادامه این روند، کیا اپتیما هیبرید خودش را در […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۹ اسفند ۱۳۹۵

بدون شک تنوع خودروهای هیبرید در کلاس سدان های نیمه لوکس از سایر دسته های خودرویی بیشتر است. نخستین نمانیده هیبریدی این کلاس تویوتا کمری هیبرید بود و پس از آن هیوندای سوناتا هیبرید خودش را برای رقابت با کمری به بازار ایران رساند. حالا در ادامه این روند، کیا اپتیما هیبرید خودش را در حاشیه زمین این رقابت سه جانبه گرم می کند تا با حضورش در ایران، جمع سدان های نیمه لوکس هیبریدی جمع شود.

خوشبختانه سبد خودروهای هیبریدی بازار ایران روز به روز در حال متنوع شدن است. استارت حضور خودروهای هیبریدی در ایران با محصولات تویوتا و لکسوس خورد و حالا کره ای هایی که بیشترین حجم واردات خودرو به ایران را به خود اختصاص داده اند نیز می خواهند سهمی از بازار خودروهای پاک را به خود اختصاص دهند. بدون شک تنوع خودروهای هیبرید در کلاس سدان های نیمه لوکس از سایر دسته های خودرویی بیشتر است. نخستین نمانیده هیبریدی این کلاس تویوتا کمری هیبرید بود و پس از آن هیوندای سوناتا هیبرید خودش را برای رقابت با کمری به بازار ایران رساند. البته نکته جالب در خصوص سوناتا این بود که به جای آسان موتور، یک شرکت خصوصی دست به واردات این سدان هیبریدی زد. حالا در ادامه این روند، کیا اپتیما هیبرید خودش را در حاشیه زمین این رقابت سه جانبه گرم می کند تا با حضورش در ایران، جمع سدان های نیمه لوکس هیبریدی جمع شود.

کیا اپتیما هیبرید

تولید نسل چهارم کیا اپتیما با کد JF از سال 2015 آغاز شد. این خودرو روی پلت فرم هیوندای سوناتا تولید می شود و همواره با سوناتا شباهت های فراوانی داشته و از این نظر می توان این دو را یک روح در 2 بدن خطاب کرد. سال گذشته میلادی و در نمایشگاه خودرو شیکاگو 2016 کیا از دو نسخه هیبرید و پلاگین هیبرید اپتیما JF رونمایی کرد. پس از گذشت چند ماه از این رونمایی، این بار نوبت نمایشگاه خودرو تهران بود تا محلی باشد برای عرض اندام اپتیما هیبرید در مقابل رقبای قدرتمند و گردن کلفت اش. البته بر خلاف شیوه مرسوم، اطلس خودرو از نسخه پایه اپتیما هیبرید رونمایی کرد که حتی از سانروف و صفحه نمایش نیز بی بهره بود. البته به گفته مسئولان این شرکت، نسخه فول آپشن این سدان برقی بنزینی در ایران عرضه خواهد شد. چرا که دو رقیب دیگرش از نظر سطح تجهیزات جای هیچ گله ای را باقی نمی گذارند و اپتیما باید در مقابل آن ها حرفی برای گفتن داشته باشد.

کیا اپتیما هیبرید

تفاوت‌های کیا اپتیما هیبرید با نسخه بنزینی :

اپتیما هیبرید در ظاهر تفاوت هایی با نسخه بنزینی دارد. از مهمترین ویژگی های ظاهری اپتیما هیبرید می توان به سپر متفاوت جلو با هواکش های منحصر به فرد، جلوپنجره یک تکه براق با نام انحصاری اکتیو ایر فلپ، نشان اکو هیبرید با زمینه آبی روی گلگیرهای جلو، سپر متفاوت عقب با فرمی متفاوت، شبرنگ های عمودی و دیفیوز متفاوت که خروجی اگزوز از روی آن حذف شده و در نهایت طرح متفاوت رینگ ها با نسخه بنزینی اشاره کرد. کیا اپتیما هیبرید یکی از ایرودینامیک ترین سدان ها در سگمنت خود به شمار می رود. داخل کابین اما تغییر خاصی نسبت به نسخه بنزینی صورت نگرفته و تنها به تغییر نشانگر دور موتور مطابق با خودروهای هیبریدی، اضافه شدن چند دکمه برای تنظیم قوای محرکه و شارژر بی سیم موبایل بسنده شده است. همچنین سیستم کمکی پارک به صورت عمودی و افقی نیز در نسخه های فول آپشن جلب توجه می کند.

کیا اپتیما هیبرید

مشخصات فنی کیا اپتیما هیبرید :

همان طور که انتظار می رفت، اپتیما هیبرید از نظر مشخصات فنی تفاوت چندانی با سوناتا هیبرید ندارد. بخش بنزینی تولید کننده نیروی محرکه اپتیما را یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری با تکنولوژی GDI تشکیل می دهد که می تواند 154 اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین یک موتور برقی متشکل از باتری های لیتیوم پلیمری با ظرفیت 1.62 کیلووات در قسمت عقب تعبیه شده که توسط پیشرانه بنزینی شارژ می شود . این موتور برقی 38 کیلووات قدرت تولید می کند و هنگام شارژ بودن، در سرعت های پایین، در حالت توقف و در دنده عقب فعال می شود. طبق بررسی های صورت گرفته، کیا اپتیما هیبرید تنها 4.7 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر مصرف می کند و از این نظر می تواند عنوان یکی از کم مصرف ترین سدان های بازار خودرو کشور را به خود اختصاص دهد. اپتیما هیبرید قرار است در سال 96 در بازار خودرو ایران عرضه شود.

کیا اپتیما هیبرید

رونمایی كيا اپتيما هيبريدي و كيا اسپرتيج جديد در نمایشگاه خودرو تهران

وزارت نیرو پشتوانه تامین انرژی خودروهای برقی

شماره گذاری خودروهای برقی ساخت دانشگاه آزاد

شتاب فوق‌العاده تسلا مدل S P100D

تویوتا پریوس با آلایندگی صفر به داد آلودگی هوا می رسد

خودروهای هیبریدی چگونه کار می کنند؟

تست فنی تویوتا کمری هیبرید

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی