پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گارانتی اجباری

گارانتی 2 ساله اجباری برای خودروهای داخلی و خارجی

طبق مصوبه مجلس، خودروهای داخلی و خارجی باید حداقل 2 سال تمام گارانتی شوند نمایندگان مجلس در لایحه هوای پاک تمامی خودروسازهای داخلی و واردکنندگان خودروهای خارجی را مکلف کردند خودروهای مشتریان خود را تا حداقل 2 سال تمام یا 40 هزار کیلومتر گارانتی کامل کنند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز […]

javankhodro
سه شنبه - ۱۵ فروردین ۱۳۹۶

طبق مصوبه مجلس، خودروهای داخلی و خارجی باید حداقل 2 سال تمام گارانتی شوند

نمایندگان مجلس در لایحه هوای پاک تمامی خودروسازهای داخلی و واردکنندگان خودروهای خارجی را مکلف کردند خودروهای مشتریان خود را تا حداقل 2 سال تمام یا 40 هزار کیلومتر گارانتی کامل کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان و در جریان بررسی لایحه هوای پاک، ماده 5 این لایحه را با 147 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس، تمامی خودروسازهای داخلی و واردکنندگان خودروهای خارجی مکلف شدند خودروهای مشتریان خود را تا حداقل دو سال تمام یا 40 هزار کیلومتر ضمانت (گارانتی) کامل کنند.

بر اساس این مصوبه تمامی قطعات، لوازم و تجهیزات مکانیکی، الکترونیکی، هشداردهنده و تعویضی متعلق به خودروها که وظیفه کنترل انتشار آلاینده‌های خودرو را برعهده دارند، طی این مدت مشمول ضمانت کامل هستند و در صورت خرابی‌،‌ هزینه اصلاح‌، تعمیر‌، تنظیم و تعویض قطعه به صورت رایگان حسب مورد بر عهده خودروساز داخلی یا نمایندگی خودروساز خارجی است.

طبق مصوبه مجلس در تبصره این ماده، واردکنندگان و عرضه‌کنندگان خودروهای خارجی مکلف شدند علاوه بر رعایت حداقل ضمانت مندرج در این ماده، سایر خدمات و ضمانت‌های مازاد شرکت سازنده را نسبت به بهره‌برداران داخلی اعمال کنند.

منبع: فارس

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی