پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازدید وزیر صنعت از عقاب افشان

افتتاح خط تولید مینی بوس ایرانی

روز جمعه خط تولید مینی بوس ایرانی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد. به نقل از ایلنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مردم باید به تولیدات ایرانی اعتماد کنند و تولید کنندگان نیز باید در زمینه قیمت به حقوق مصرف کنندگان توجه داشته باشند. محمد رضا نعمت زاده در حاشیه بازدید […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۹ فروردین ۱۳۹۶

روز جمعه خط تولید مینی بوس ایرانی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

به نقل از ایلنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مردم باید به تولیدات ایرانی اعتماد کنند و تولید کنندگان نیز باید در زمینه قیمت به حقوق مصرف کنندگان توجه داشته باشند.

محمد رضا نعمت زاده در حاشیه بازدید از کارخانه تولید اتوبوس و مینی بوس عقاب افشان سمنان گفت: برای جایگزینی مینی بوس ها و اتوبوس های فرسوده شهرها نیاز به تولید محصولات جدید است که حوشبختانه کارخانه عقاب افشان با تولید روزانه 5 اتوبوس امکان تامین بخشی از نیازهای حمل و نقل درون و برون شهری را دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از هزار نفر در این کارخانه مشغول فعالیت هستند تاکید مقام معظم رهبری بر تولید و اشتغال در سال جاری را یادآور شد و تصریح کرد: وظیفه همه مردم و مسوولان است تا با حمایت از تولید داخلی و طرح های اشتغال زا زمینه ایجاد

نعمت زاده تاکید کرد: مردم باید به تولیدات ایرانی اعتماد کنند و تولید کنندگان نیز باید در زمینه قیمت به حقوق مصرف کنندگان توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اتوبوس ها و مینی بوس های تولیدی این کارخانه از کیفیت و استانداردهای جهانی بهره مند است و قابلیت های صادراتی آن می تواند فرصت های بیشتری برای اشتغال فراهم آورد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به افزایش 40 درصدی تولید انواع خودروی سواری و مینی بوس و اتوبوس در سال گذشته در مقایسه با سال 94 اظهار کرد: امسال در تلاشیم تا به طور متوسط به رشد 25 درصدی در تولید انواع خودرو دست پیدا کنیم و پیش بینی می شود تولید اتوبوس و مینی بوس در سال جاری رشد بیشتری داشته باشد.

وی همچنین در حاشیه بازدید خود از کارخانه تولید اتوبوس و مینی بوس های عقاب (اسکانیا) نخستین سری اتوبوس های شهری که به سفارش شهرداری اصفهان تولید شده بود را به نماینده خریدار تحویل داد.

نعمت زاده پس از افتتاح همزمان طرح های اقتصادی و عمرانی با همراهی رییس جمهور خط تولید مینی بوس ایرانی عقاب را افتتاح و کلنگ احداث پروژه تحقیق و توسعه این کارخانه را بر زمین زد.

کارخانه عقاب افشان که یکی از 6 کارخانه بزرگ اتوبوس سازی در جهان است از 6 ماه پیش راه اندازی خط تولید مینی بوس خود را در دستور کار قرار داد و امروز این خط توسط نعمت زاده افتتاح شد.

این کارخانه سالانه یک هزار و  500 دستگاه مینی بوس با استانداردهای جهانی عرضه می کند. کارخانه تولید مینی بوس عقاب در حال حاضر زمینه اشتغال 350 نفر را فراهم کرده است.

همچنین وزیر صنعت معدن و تجارت کلنگ راه اندازی خط رنگ اتوماتیک و مدرن کارخانه عقاب افشان را بر زمین زد. این بخش که از طرح های تحقیق و توسعه کارخانه به شماره می رود طی 18ماه ساخته خواهد شد که 100 نفر اشتغال زایی مستقیم به همراه دارد.

عقاب افشان سمنان در طول 15 سال فعالیت خود 6 مدل  اتوبوس شهری و بین شهری تولید می کند.

انتخاب شرکت واحد اتوبوسرانی به عنوان مدیر بخش خاورمیانه UTTP

افزایش کرایه تاکسی ،مترو و اتوبوس در انتظار تایید فرمانداری

بازگشت اتوبوس های دو طبقه پس از ۳ دهه

قرارداد فروش 900 اتوبوس مدل لیاز به ایران امضاء شد

آزمايش اتوبوس گازسوز يورو 6 توليد ايران خودرو ديزل

تجهیز شرکت واحد اتوبوسرانی به نسل جدید اتوبوس های یورو6

کاهش تولید مینی بوس و میدل باس

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی