پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید خودرو

انطباق استاندارد خودروهای داخلی با استاندارد اروپا

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به ارتقا استانداردهای خودرویی گفت: تا پایان سال هر ۵۲ استاندارد اجباری خودروها با اروپا منطبق می‌شود. هر یک از خودروهای داخلی و خارجی که این استانداردها را پاس نکنند، شماره گذاری نمی‌شوند. نیره پیروزبخت در نشست خبری سازمان استاندارد ایران در روز دوشنبه (18 اردیبهشت ماه)، با اشاره […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به ارتقا استانداردهای خودرویی گفت: تا پایان سال هر ۵۲ استاندارد اجباری خودروها با اروپا منطبق می‌شود. هر یک از خودروهای داخلی و خارجی که این استانداردها را پاس نکنند، شماره گذاری نمی‌شوند.

نیره پیروزبخت در نشست خبری سازمان استاندارد ایران در روز دوشنبه (18 اردیبهشت ماه)، با اشاره به ارتقا استانداردهای خودرویی در کشور اظهار کرد:  تا پایان سال ۹۵ به تدریج استانداردهای موجود ارتقا پیدا می کند و ۵۲ استاندارد قبلی با استانداردهای اروپا هماهنگ می‌شود و تعداد استانداردهای خودرو به ۸۳ مورد خواهد رسید و تمام خودروهای داخلی و وارداتی باید از آن پیروی کنند.

او ادامه داد: خودروهای داخلی و وارداتی که این ۸۳ مورد استاندارد را تا پایان سال ۹۷ اجرایی و پاس نکرده باشند، اجازه شماره گذاری نخواهند داشت.

پیروزبخت با اشاره به نظارت کامل استاندارد بر بنزین‌های تولیدی و عرضه شده در شهرهای مختلف گفت: اکثر بنزین‌های عرضه شده در کشور مشکل خاصی از نظر کیفیت نداشتند و فقط در چند محموله بنزین در تهران و البرز بنزن مشاهده شد و چند مورد گوگرد هم در بنزین‌های تهران، البرز و اصفهان مشاهده و تذکر داده شد.

او ادامه داد: در مورد واردات بنزین هم ۲۶ محموله بازرسی و نتایج آن به سازمان‌های ذی ربط گزارش شد که چند مورد اجازه ورود و عرضه نگرفت.

پیروزبخت در مورد سطح استاندارد خودروهای داخلی و وارداتی گفت: سطح کیفیت خودروهای داخلی رو به افزایش است اما میزان رشد آنها با کندی صورت می‌گیرد، در مورد خودروهای وارداتی هم بدون هیچ تعارفی جلوی واردات خودروهای غیر استاندارد گرفته می‌شود.

او در مورد بنزین‌های وارداتی گفت: حدود ۱ درصد از بنزین‌های وارداتی مشکل کیفیت داشت که برگشت خورد اما اکثر بنزین‌های وارداتی و تولید داخل مشکلی از جهت کیفیت ندارند.

منبع: خودروکار

احتمال توقف تولید برخی خودرو ها در سال 97

انتشار جدیدترین برنامه راهبردی صنعت خودرو

ابزارهای جدید تامین مالی خودروسازان در برنامه راهبردی صنعت خودرو

در سال 96 خودروها باید با استاندارد یورو 5 تولید شوند

توقف شماره گذاری برخی خودروها به دلیل استاندارد محیط زیست

خودکفایی در تولید بنزین با افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس

رکورد واردات بنزین شکسته شد

صدور مجوز واردات بنزین برای بخش خصوصی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی