پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تعویض روغن

زمان مناسب برای تعویض فیلتر روغن و هوا

تعویض روغن بستگی به شرایط کار روغن و نوع فیلتر دارد. اما بعضی از رانندگان و یا تعمیر کاران یک قانون من درآوردی دارند که هر وقت روغن موتور را تعویض کردی همان موقع فیلتر را نیز عوض کن این. قانون بدون توجه به کارکرد انواع روغن و فیلتر است. با نصب یک فیلتر روغن […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

تعویض روغن بستگی به شرایط کار روغن و نوع فیلتر دارد. اما بعضی از رانندگان و یا تعمیر کاران یک قانون من درآوردی دارند که هر وقت روغن موتور را تعویض کردی همان موقع فیلتر را نیز عوض کن این. قانون بدون توجه به کارکرد انواع روغن و فیلتر است.

با نصب یک فیلتر روغن و استفاده از روغن ۵۰۰۰ کیلومتری در خودرو، می توانید بعد از دو مرتبه تعویض روغن فیلتر روغن خودرویتان را تعویض کنید. اما اگر روغن ۲۰۰۰۰ کیلومتری به کار برده باشید بهتر است بعد از تعویض روغن فیلتر روغن را نیز عوض نمایید.

اما در مورد فیلتر هوا، اگر  منطقه زندگی شما پر گرد و غبار است، بهتر است هر ۵۰۰۰ کیلومتر فیلتر هوای خودرویتان را تعویض نمایید و در بین این مسافت حداقل یک بار به وسیله هوای فشرده فیلتر هوا را تمیز نمایید اما در هوا های معمولی و تمیز می توانید هر ۱۰۰۰۰ کیلومتر این کار را انجام دهید و هر ۵۰۰۰ کیلومتر فیلتر هوا را تمیز نمایید و دوباره استفاده کنید.


اگر تعمیرگاه مطمئن و حرفه ای می خوای ، اینجا کلیک کن و با اتوشناس آشنا شو!


هرگز فیلتر هوای خودتان را با پیچ گوشتی برای هوا گیری بهتر سوراخ نکنید چون اولا شما دیگر فیلتر هوا را بی معنا نموده اید و عملا هوا از محلهای بدون مقاومت عبور خواهد کرد یعنی جریان اتصال کوتاه هوا ایجاد می شود و ثانیا اینکه شرکتهای سازنده فیلتر ها را طوری طراحی نموده اند که بعد از کثیف شدن نیز توان خروجی لازم برای هوای مورد نیاز ماشین را داشته باشند.

سنسور اکسیژن خودرو و علائم خرابی آن

علائم و زمان تعویض شمع خودرو

علل ریپ زدن خودرو در هنگام حرکت چیست؟

علائم خرابی کمک فنر خودروی خود را بشناسید

نکاتی برای استفاده صحیح از کولر خودرو

نکاتی مهم برای افزایش عمر لاستیک خودرو

صداهای اضافه موتور خودرو ناشی از چیست؟

بنزین سوپر یا معمولی؟ مساله این است!

نگذارید چراغ هشدار سوخت روشن شود!

آب بندی موتور خودرو صفر کیلومتر، درست یا غلط؟

چگونه طول عمر برف پاک کن خودرو را افزایش دهیم؟

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی