پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فولکس واگن لوگو

فولکس واگن کجای راه مانده است؟

فولکس واگن که یکی از بزرگترین و محبوب ترین خودروسازان دنیا است پس از انجام برجام تصمیم به حضور در ایران گرفت ولی هنوز حضور آن در هاله از ابهام قرار دارد. پس از توافق هسته ای و برجام، برخی خودروسازان دنیا برای حضور در ایران یا برقراری دوباره ارتباط شرکت های داخلی، ابراز تمایل […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

فولکس واگن که یکی از بزرگترین و محبوب ترین خودروسازان دنیا است پس از انجام برجام تصمیم به حضور در ایران گرفت ولی هنوز حضور آن در هاله از ابهام قرار دارد.

پس از توافق هسته ای و برجام، برخی خودروسازان دنیا برای حضور در ایران یا برقراری دوباره ارتباط شرکت های داخلی، ابراز تمایل کردند و در این بین، خبرهایی مبنی بر آمدن فولکس واگن به ایران نیز شنیده شد.

هرچند فولکسی ها ابتدا به سراغ خودروسازان نیمه دولتی رفته و حتی صحبت هایی مبنی بر همکاری مشترک میان آنها و ایران خودرو بر سر زبان ها افتاد، با این حال این غول آلمانی در نهایت از چراغ خودروسازان خصوصی بیرون آمد.

طبق اخبار تایید شده، فولکس با گروه صنعتی ماموت بر سر همکاری مشترک به توافق رسیده و طرف ایرانی حتی نمایندگی واردات محصولات این شرکت را نیز اخذ کرده است.

یک منبع آگاه در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز اگرچه ارتباط فولکس و ماموت را تایید می کند، با این حال می گوید خودروساز آلمانی به این راحتی با ماموت قرارداد نخواهد بست.

به گفته او، مذاکراتی میان دو طرف انجام شده، اما عقد قرارداد همکاری مشترک به این راحتی نبوده و گاهی برای به توافق رسیدن بر سر برخی کلمات در طول مذاکره، ساعت ها وقت صرف می شود.

گفته می شود یکی از مشکلات بزرگ میان دو طرف، میزان داخلی سازی خودروهای فولکس واگن در ایران است، چه آنکه الزامات وزارت صنعت،معدن و تجارت بر داخلی سازی 40 درصدی تاکید دارد و نظر فولکسی چیزی غیر از این است.
منبع : خودروکار

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی