پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعات یدکی خودرو

بلایی به نام قطعات یدکی تقلبی

رئیس اتحادیه مکانیست‌های تهران معتقد است یکی از بزرگترین معضلات این صنف بحث قطعات یدکی محسوب می‌شود که به شکل تقلبی در بازار گسترش یافته و هیچ اقدامی جدی برای مبارزه با آن‌هاصورت نمی‌گیرد. به نقل از ایسنا ،علیرضا نیک‌آیین در خصوص وضعیت این روزهای صنف خود گفت: اگر فعالیت مکانیست‌ها را در دو بخش […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

رئیس اتحادیه مکانیست‌های تهران معتقد است یکی از بزرگترین معضلات این صنف بحث قطعات یدکی محسوب می‌شود که به شکل تقلبی در بازار گسترش یافته و هیچ اقدامی جدی برای مبارزه با آن‌هاصورت نمی‌گیرد.

به نقل از ایسنا ،علیرضا نیک‌آیین در خصوص وضعیت این روزهای صنف خود گفت: اگر فعالیت مکانیست‌ها را در دو بخش خودروهای سبک و سنگین در نظر بگیریم اگر چه در بخش خودروهای سبک وضعیت نه چندان بدی حاکم است اما در بخش خودروهای سنگین به دلیل آنکه طرح‌های عمرانی طی سال‌های گذشته در وضعیت خوبی قرار نداشته‌اند فعالیت همکاران ما نیز با نوعی رکود مواجه شده است.

وی همچنین به بیان برخی معضلات این روزهای صنف خود پرداخت و یکی از مهمترین این مشکلات را بحث امدادخودروهای سیار غیرمجاز دانست و گفت: متأسفانه این بخش از فعالیت‌ها طی سال‌های گذشته از صنف ما گرفته شد و اکنون به نوعی رها شده است و این افراد مانند راهزن‌ها مردم را سرکیسه می‌کنند. در حالی که می‌شد با این روند مقابله کرد.

رئیس اتحادیه مکانیست‌ها با بیان اینکه طی یک سال و نیم گذشته ۱۵۰۰ مغازه مکانیکی غیرمجاز پلمب شده‌،ادامه داد: با توجه به مشکلات متعددی که ممکن است در صنف مکانیست‌ها وجود داشته باشد گاه تخلفاتی مانند فعالیت بدون جواز، تقلب یا مواردی مانند استفاده از قطعات نامناسب صورت می‌گیرد که برای رسیدگی به این موضوعات اتحادیه ما ۸۰ بازرس انتخاب کرده که می‌توان گفت هیچ صنفی به این تعداد بازرس برای خود نداشته است. از سویی ما بازرس‌های خود را از سوی همکاران و افراد امین و متخصص انتخاب کرده‌ایم تا از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: طی این مدت مشخص شده که عمده تخلفاتی که در این حوزه صورت می‌گیرد نداشتن تخصص در تعمیر خودرو است که در ۹۹ درصد این موارد فرد بدون برخورداری از جواز صنفی و به شکل بی‌جواز فعالیت می‌کند.

نیک‌آیین قطعات یدکی تقلبی را نیز معضل اصلی صنف مکانیست‌ها دانست و افزود: متأسفانه در این حوزه شرایط به گونه‌ای است که حتی در بسیاری از موارد خود فرد مکانیست هم متوجه تقلبی بودن یا نبودن قطعات نمی‌شود و این مسئله اعتراضات و مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند.در موارد متعدد قطعات تقلبی به شکل گسترده در بازار توزیع شده‌اند که استفاده از این قطعات موجبات نارضایتی‌های متعدد را فراهم می‌آورد با این وجود به شخصه در روزهای گذشته در خیابان‌های شهر تهران شاهد نیسانی بودم که حجم بسیاری کارتن مربوط به دیسک و صفحه یک برند آلمانی را حمل می‌کرد به عبارت دیگر به نام شرکت و برندی قطعات تولید شده و بعد به راحتی برای آنها کارتن‌های مربوطه نیز تهیه و حمل و نقل می‌شود و مقابله‌ای جدی هم با این روند مشاهده نمی‌شود.

او اظهار کرد: به هر صورت ممکن است در میان افرادی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند تخلفاتی صورت بگیرد که مردم می‌توانند مشکلات خود در این زمینه را با شماره ۷۷۵۳۱۷۲۳ مطرح کرده و انتقادات خود را پیگیری کنند. البته لازم است مردم به این نکته هم توجه داشته باشند که واحدهای فعال در این حوزه موظف هستند تعرفه‌های خود را در معرض دید عموم قرار داده و نرخ‌های ممهور اتحادیه را در جهت دید مشتریان خود قرار دهند.

رئیس اتحادیه مکانیست‌ها با بیان اینکه در نهایت حدود ۹۰ درصد شکایات به واحدهای بدون جواز مربوط می‌شود، اظهار کرد: اکنون در تهران ۴۰۰۰ مکانیست تحت پوشش اتحادیه ما قرار دارند اما شاید به همین تعداد واحدهای بدون جوازی باشند که طی این سال‌ها به فعالیت پرداخته‌اند.

زمان مناسب برای تعویض فیلتر روغن و هوا

صداهای اضافه موتور خودرو ناشی از چیست؟

2 مرکز جدید معاینه فنی در تهران

کلینیک های تخصصی در نقاط فاقد تعمیرگاه مرکزی

خسارت خواب خودرو چگونه محاسبه می شود؟

کارنامه جشنواره خدمات نوروزی ایساکو

سقف سن معاینه فنی خودروهای شخصی تا 4 سال کوتاه شد!

حمل رایگان خودرو های مشمول گارانتی تا تعمیرگاه

۶ مشکل خودرو که منجر به تشخیص اشتباه می‌شوند

چگونه امداد خودرو متفرقه را از اصل تشخیص دهیم؟

امداد خودرو های متفرقه جاروبرقی تعمیر کنند بهتر است!

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی