پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

General_motors_جنرال موتور

اتهام کیفری علیه جنرال موتور

بزرگ ترین تولید کننده خودرو در جهان بار دیگر مورد دادخواست قرار گرفت. دادستانهای فدرال آمریکا درصدد طرح اتهام کیفری علیه جنرال موتور هستند و موضوع مورد بحث مربوط به سوئیچهای معیوب خواهد بود. اگرچه احتمال دارد اتهامات دیگیری به این لیست اضافه شود. سوئیچهای احتراق معیوب در خودروهای شورولت کوبالتس، ساتورن آیونز و خودروهای […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

بزرگ ترین تولید کننده خودرو در جهان بار دیگر مورد دادخواست قرار گرفت. دادستانهای فدرال آمریکا درصدد طرح اتهام کیفری علیه جنرال موتور هستند و موضوع مورد بحث مربوط به سوئیچهای معیوب خواهد بود. اگرچه احتمال دارد اتهامات دیگیری به این لیست اضافه شود.

سوئیچهای احتراق معیوب در خودروهای شورولت کوبالتس، ساتورن آیونز و خودروهای دیگر ممکن است باعث از کار افتادن موتور و توقف خودرو و باز نشدن کیسه‌های هوا هنگام تصادف شود. همچنین فرمان و ترمز زمانیکه سوئیچهای معیوب از وضعیت روشن خارج می‌شوند، از کار می‌افتند.

سوئیچهای معیوب بیش از 100 کشته برجای گذاشته اند و فراخوان 2.6 میلیون خودرو را بدنبال داشته اند. جنرال موتورز با اقدامات حقوقی مختلفی پیرامون این رسوایی روبروست با اینهمه یک قاضی آمریکایی در آوریل حکم داد این شرکت می‌تواند در برابر بعضی از شکایات ‌مصون بماند. این خودروساز همچنین با 4300 ادعای خسارت از سوی افرادی روبروست که بستگانشان را در تصادفات خودروهای معیوب از دست داده اند یا مصدوم و معلول شده اند.

بر اساس گزارش رویترز، جنرال موتورز بیش از یک دهه قبل از مشکل سوئیچهای احتراق مطلع شد اما با وجود شکایت مشتریان، نخستین فراخوان برای رفع این مشکل در فوریه سال 2014 آغاز شد.

جنرال موتورز سال گذشته اعلام کرد دفتر دادستان آمریکا در منهتن درباره نحوه رسیدگی این خودروساز به مشکل سوئیچهای احتراق معیوب تحقیق می‌کند و از کارمندان سابق و کنونی این شرکت در راستای تحقیقات کیفری بازجویی کرده است و دادستانهای این دفتر سرگرم بررسی اتهامات کلاهبرداری الکترونیکی در پرونده مذکور هستند.

برچسب‌ها : جنرال موتور

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی