پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

DS7 کراس بک

DS7 نخستین خودرو خودران گروه PSA

تکنولوژی خودران در صنعت خودرو روز به روز در حال گسترده‌تر شدن است و حالا علاوه بر پیشگامان این تکنولوژی، سایر خودروسازان نیز به فکر استفاده از تکنولژی خودران افتاده‌اند. جدیدترین خبری که در این خصوص منتشر شده، تصمیم DS براس ساخت نخستین خودرو خودران خود است. شرکت خودروسازی DS برای اعلام حضور خود در […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۵ تیر ۱۳۹۶

تکنولوژی خودران در صنعت خودرو روز به روز در حال گسترده‌تر شدن است و حالا علاوه بر پیشگامان این تکنولوژی، سایر خودروسازان نیز به فکر استفاده از تکنولژی خودران افتاده‌اند. جدیدترین خبری که در این خصوص منتشر شده، تصمیم DS براس ساخت نخستین خودرو خودران خود است.

شرکت خودروسازی DS برای اعلام حضور خود در نمایشگاه بین المللی ژنو 2017، تصاویری تیره و تاریک به عنوان یک پیش نمایش از جدیدترین محصول خود ارائه کرد و تنها چند روز مانده به آغار به کار نمایشگاه بین المللی ژنو 2017، شرکت خودروسازی DS به طور رسمی از جدیدترین محصول خود تحت عنوان DS 7 Crossback رونمایی کرد.

حالا گروه PSA، متشکل از برندهای دی اس، ستروئن و پژو اعلام کرده برای نخستین بار از تکنولوژی نیمه خودران در DS7 کراس بک استفاده خواهد کرد و این خودرو از ابتدای سال ۲۰۱۸ روانه بازار خواهد شد.

روند استفاده از تکنولوژی خودران در محصولات گروه PSA متوقف نخواهد شد و پس از DS7، این سیتروئن C5 کراس خواهد بود که به این تکنولوژی مجهز می شود و از نیمه دوم ۲۰۱۸ به بازار می‌آید.

لازم به ذکر است که این خودروها از تکنولوژی خودران درجه ۲ بهره می‌برند. این سطح از این فناوری تازه، به شما این اجازه را می‌دهد که دست خود را از روی فرمان بردارید تا خودرو به صورت خودکار بین خطوط حرکت کند و بپیچد.

در سطح درجه ۳ تکنولوژی خودران، دیگر حتی نیازی نیست به جاه نگاه کنید و رانندگی کاملا به صورت خودکار صورت می‌گیرد. خودروهای PSA تا سال ۲۰۲۰ به این تکنولوژی مجهز خواهند شد.

در درجه ۴ تکنولوژی خودکار راننده کاملا بیکار شده و حتی نیازی به فکر کردن هم ندارد و در درجه ۵ خودرو این قابلیت را دارد که کاملا به صورت بدون راننده حرکت کند. این تکنولوژی‌ها نیز تا سال ۲۰۳۰ به محصولات PSA اضافه خواهند شد.

PSA برنامه دارد تا هر ۳ برند زیر مجموعه خود را به تکنولوژی خودران مجهز کند. جالب اینجاست اجرای برنامه‌های DS برای به کارگیری تکنولوژی خودران با رقبایی مانند آئودی همزمان شده که قصد دارد ماه آینده لوکس‌ترین سدان خود یعنی A8 که به تکنولوژی نیمه خودران درجه ۲ مجهز شده رونمایی کند.

DS پیشتاز فناوری خودران در گروه پژو-سیتروئن

DS7 کراس بک ، کابوس جدید شاسی‌بلندهای لوکس

اولین سری DS3 به مشتریان تحویل شد

تست جاده محصولات آرین موتور ، از تهران تا خالد نبی (قسمت اول: DS)

احتمال تولید محصولات DS در ایران

کارمانیا میزبان تسلا S

خودروهای خودران ، چگونه بدون راننده هدایت می شوند؟

بزرگ‌ترین شهرک خودرویی جهان ساخته می‌شود

مروری بر تاریخچه مرسدس بنز خودران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی