پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تست جاده محصولات کارکرده مدیران خودرو

چالشی برای چینی های دست دوم/ گزارش تست جاده محصولات کارکرده مدیران خودرو

پیش از خرید یک خودرو دست دوم چینی، یکی از مهمترین مواردی که ذهن شما را به خودش مشغول می کند این است که این خودرو بعد از چند هزار کیلومتر کارکرد و گذشت چند سال یا چند ماه از عمرش چقدر افت کرده و از این نظر چه فاصله ای تا نسخه صفر کیلومترش […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۰ تیر ۱۳۹۶

پیش از خرید یک خودرو دست دوم چینی، یکی از مهمترین مواردی که ذهن شما را به خودش مشغول می کند این است که این خودرو بعد از چند هزار کیلومتر کارکرد و گذشت چند سال یا چند ماه از عمرش چقدر افت کرده و از این نظر چه فاصله ای تا نسخه صفر کیلومترش دارد؟ شرکت مدیران خودرو به عنوان محصولات ام وی ام و چری در ایران یک راه حل مناسب برای پاسخ به این سوال پیدا کرده است. در همین راستا نسخه های کارکرده ام وی ام X33 جدید و ام وی ام 550 یک روز کامل در اختیار خبرنگاران تخصصی خودرو قرار گرفت تا در انواع جاده های شهری، کوهستانی و ناهموار با این خودروها رانندگی کنند و به خوبی لمس کنند که یک خودرو چینی پس از چند هزار کیلومتر کارکرد در چه سطحی قرار دارد.

چند دستگاه ام وی ام X33 و چند دستگاه ام وی ام 550 جلوی درب شرکت مدیران خودرو انتظار خبرنگاران را می کشند. به گروه های مختلف تقسیم می شویم و تهران را به مقصد طالقان ترک می کنیم. خودرو امداد مخصوص مدیران خودرو نیز خودروهای مورد بررسی را در این سفر همراهی می کند. ابتدا پشت فرمان X33 قرار گرفته و حرکت را آغاز می کنیم. نخستین چیزی که هنگام رانندگی با ام وی ام X33 جلب توجه می کند این است که علی رغم کارکرد حدود 15 هزار کیلومتری، هنوز هم خبری از سر و صداهای اضافه داخل کابین اش نیست و تنها چیزی که در طول رانندگی با این شاسی بلند کامپکت توجه ما را به خودش جلب می کند، صدای موتور است که در دورهای بالا به کابین نفوذ می کند.

تست جاده محصولات کارکرده مدیران خودرو

یکی از اولین کراس‌اوورهای دیفرانسیل جلو چینی که به بازار راه پیدا کرد همین ام‌وی‌ام X33 بود. طی ۵ سالی که از عرضه این خودرو در ایران می‌گذرد، MVM X33 توانسته جایگاه مناسبی میان خریداران ایرانی داشته باشد. در این سال‌ها ظاهر X33 جدید دستخوش تغییراتی شده و حالا در دومین فیس‌لیفت X33، شاهد فرمی متفاوت در بدنه و کابین هستیم.

در طراحی ظاهری عمده تغییرات در قسمت جلو متمرکز شده‌اند و در این قسمت می‌توان به فرم جدید چرا‌غ‌ها و حفره‌های بزرگ‌تر و ترکیب جدید سپر جلو اشاره کرد. رینگ‌ها نیز در این نسخه دستخوش تغییراتی شده‌اند و وسعت تغییرات در قسمت عقب نسبت به جلو کم‌تر است. هم‌چنین در نسخه فول‌آپشن بدنه X33 به‌صورت 2 رنگ عرضه می‌شود و رنگ سقف و ستون‌ها در این نسخه متفاوت است.

تست جاده محصولات کارکرده مدیران خودرو

وقتی داخل کابین X33 جدید قرار می گیریم، همه بر سر این موضوع که تغییرات فراتر از یک فیس‌لیفت ساده است متفق القولیم. فرم جدید کنسول جلو و تغییر مکان قرارگیری پنل‌های کنترلی باعث شده تا ارگونومی بهبود پیدا کند. کیفیت کابین نیز نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده و همچون قبل لمس قسمت‌های پلاستیکی سفت حسی از کیفیت پایین را به سرنشین القاء نمی کند. برای نسخه جدید یک تریم قرمزرنگ هم در نظر گرفته شده که البته در بعضی مدل‌ها با تریم مشکی جایگزین می‌شود. این تریم قرمزرنگ در کنار دوخت قرمز فرمان و چرم صندلی‌ها بیش‌تر خودش را نشان می‌دهد و باعث می شود تا کابین در این مسافت طولانی برایمان تکراری نشود. هم‌چنین از دیگر موارد جالب کابین X33 جدید می‌توان به اضافه شدن یک صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی و پنل تنظیم چراغ‌ها در سمت چپ فرمان اشاره کرد که بیننده را به یاد خودروهای آلمانی می‌اندازد. با توجه به فاصله ۲۵۱۰ میلی‌متری بین 2 محور فضای مناسبی داخل کابین در اختیار سرنشینان قرار می گیرد و از این نظر، X33 با توجه به فضای بار جادار، می‌تواند یک خودرو خانوادگی مناسب باشد. بین مسیر جایمان را عوض کرده و بر خلاف بیشتر خودروهای این کلاس می بینیم که دوستان قد بلندمان نیز در ردیف عقب فضای راحتی در اختیار دارند.

تست جاده محصولات کارکرده مدیران خودرو

بخش فنی X33 نیز بدون تغییر باقی نمانده و در مدل فیس‌لیفت بهینه‌سازی‌ها در بخش فنی، عملکردی بهتر از قبل را برای X33 به ارمغان آورده است. X33 جدید از یک پیشرانه ۲ لیتری DVVT بهره می‌برد که ۱۳۹ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. در مدل جدید حالت ECO و اسپرت به تنظیمات رانندگی X33 اضافه شده تا بتوانید با توجه به نوع رانندگی مصرف سوخت تان را تنظیم کنید. گیرباکس ضریب متغییر CVT نیز با تغییرات مختلف نسبت به قبل، عملکرد بهتری دارد و به‌صورت تیپ‌ترونیک نیز عمل می‌کند. نکته جالب این است که گیرباکس X33 در حالت تیپ ترونیک 7 دنده می خورد و این یعنی اینکه تا جایی که می تواند مصرف سوخت را کاهش می دهد. اما در حالت اتوماتیک با توجه به ذات گیرباکس های CVT ، دور موتور در یک بازه نگه داشته شده و در سربالایی ها به جای اینکه با معکوس دادن به کشش بیشتر خودرو کمک شود، گیرباکس سعی می کند دور موتور را بالا نگه داشته و از تعویض دنده ها جلوگیری کند.

با علم به اینکه با یک کراس اوور دیفرانسیل جلو طرف هستیم به دل مسیرهای ناهموار کوهستانی با شیب قابل توجه می زنیم. بر خلاف چیزی که انتظار داشتیم، X33 در 2 قسمت ما را شگفت زده کرد. یکی در یک شیب تند کنار رودخانه که هیچکس فکرش را نمی کرد این خودرو بتواند شیب به این تندی را بالا یا پایین برود و از همه مهمتر اینکه زاویه ورود و خروج از پیچ سپرهایش نیز مناسب بود و از گیر کردن دماغه خودرو به مسیر جلوگیری می کرد. در قسمت دیگر نیز در دامنه کوه X33 با وجود چند سرنشین داخل کابینش یک شیب تند و ناهوار را بالا رفت.

نکته دیگری که در طول مسیر با X33 جلب توجه می کند، مصرف سوخت مناسب است که در انتهای این سفر یک روزه و با وجود فشار قابل توجهی که به این خودرو آوردیم، هنوز نیمی از باک سوختش پر بود. سواری نرم X33 نیز وامدار نسل های گذشته است و در طول مسیر ما را به خود علاقه مند کرد و حتی در مسیرهایی که انتظار کوبش بسیاری از سیستم تعلیق داشتیم، تا جایی که می توانست ناهمواری ها را فیلتر کرد.

در کل باید گفت اگر علاقه خاصی به سواری با یک خودرو کراس‌اوور دارید و از طرفی بودجه‌تان محدود است، X33 یکی از مطلوب‌ترین گزینه‌ها در مقابل شماست. گیرباکس اتوماتیک، سواری نرم و کابین جادار از X33 جدید یک شاسی‌بلند راحت و خانوادگی ساخته‌اند و شرایط فروش متنوعی که برای آن در نظر گرفته شده باعث می شود بتواند با بودجه ای محدود صاحب یک X33 جدید شوید.

تست جاده محصولات کارکرده مدیران خودرو

مشخصات فنی ام وی ام X33 :

کلاس: کراس‌اوور
پیشرانه (سیلندر): ۴ سیلندر DVVT
حجم موتور: ۱۹۷۱ سی‌سی
قدرت:۱۳۹ اسب‌بخار در ۵۷۵۰ دور
گشتاور:۱۸۰ نیوتن‌متر در ۴۵۰۰ دور
گیرباکس: CVT
وزن: ۱۳۷۵ کیلوگرم تا ۱۴۲۰ کیلوگرم
مصرف ترکیبی:-
حجم باک: ۵۵ لیتر
شتاب صفرتاصد:-

امکانات :

سیستم نمایش اطلاعات خودرو در صفحه کیلومتر، پوشش چرم مصنوعی صندلی‌ها و فرمان، سنسور پارک، سیستم تهویه اتوماتیک، 4 شیشه و آینه‌های برقی، سانروف برقی، صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی، کروزکنترل، کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان، سیستم ضدسرقت

هرآنچه می خواستیم از X33 دستگیرمان شد و حالا وقت ان رسیده است که پشت فرمان ام وی ام 550 قرار بگیریم. مدیران خودرو نسخه های اتوماتیک و منوآل این سدان متوسط را در اختیار خبرنگاران گذاشت و از آنجایی که عملکرد گیرباکس 550 اتوماتیک تفاوت چندانی با X33 ندارد، تصمیم گرفتیم تا سواری با نسخه منوآل را تجربه کنیم. نقطه تمایز ام وی ام 550 حاضر در این تست نسبت به X33 این است که چند سال از عمرش گذشته و کارکرد بالاتری (حدود 50 هزار کیلومتر) نسبت به برادر قد بلندش دارد.

تست جاده محصولات کارکرده مدیران خودرو

ام‌وی‌ام 550 :

فروش چری E5 در سال 2013 در چین آغاز شد. این خودرو به عنوان جایگزینی برای چری A5 به‌شمار می‌رود که در ایران آن‌را با نام ام‌وی‌ام 530 می‌شناختند. چری E5 اما در ایران با نام ام‌وی‌ام 550 شناخته می‌شود که علی‌رغم تفاوت ظاهری با مدل قبلی خود، از نظر فنی بر پایه همان مدل 530 شکل گرفته و از این نظر تفاوت چندانی با مدل قدیمی خود ندارد.

نکته ای که در ظاهر 550 جلب توجه می کند این است که این تغییرات نچندان گسترده باعث شده اند تا ظاهری کاملا متفاوت و به روز شده نسبت به قبل را از 550 شاهد باشیم. هماهنگی طراحی در نمای قسمت جلو نمود پیدا می کند و در نمای عقب و کناری شاهد طرحی ساده هستیم که با گذشت زمان همچنان تازگی خود را حفظ کرده است.

فضای کابین اما تغییرات چشم‌گیری نسبت به قبل داشته و علاوه بر مدرن‌تر بودن، زیباتر و هماهنگ است. ترکیب 2 رنگ کابین در نوع خود مناسب است و برجستگی قسمت میانی کنسول جلو باعث شده تا کنترلرها و ادوات در دسترس باشند. دکمه‌های تنظیم آینه‌های جانبی و بازکننده در صندوق بار نیز در محل مناسبی در سمت چپ فرمان نصب شده‌اند و در کل باید به ارگونومی و راحتی کابین ام‌وی‌ام 550 نمره قبولی داد. در این میان نباید از فرم نه‌چندان جذاب غربیلک فرمان و طراحی ساده صفحه نشان‌دهنده‌ها گذشت. البته کیفیت کلی کابین نیز همچون X33 مناسب است و هنوز هم پس از چند هزار کیلومتر کارکرد، بیشتر قطعات دوام خود را حفظ کرده اند وو سر و صدای اضافی از کابین به گشو نمی رسد. پوشش چرم مصنوعی صندلی‌ها و استفاده از سانروف برقی باعث شده تا بعضی ایرادهای کابین کم‌رنگ‌تر شوند. به لطف فاصله محوری 2600 میلی‌متری فضای مناسبی را در ردیف عقب و صندلی‌های جلو شاهد هستیم. صندوق بار بزرگ و جادار نیز خیال سرنشینان را از نظر فضای قرارگیری وسایل اضافه راحت می‌کند و همه این موارد دست به دست هم می دهند تا با یک سدان جادار و راحت روبرو باشیم.

سیستم تعلیق در جلو از نوع مک‌فرسون مستقل و در عقب از نوع مستقل مولتی‌لینک است. سواری ام‌وی‌ام 550 هم نرم تر از آنچه از این خودرو انتظار داشتیم خودش را نشان داد تا در مسیرهای ناهوار نیز از سواری با آن احساس راحتی کنیم. از میان پیشرانه‌های قابل انتخاب برای این سدان چینی، همان پیشرانه 2 لیتری که در مدل 530 نیز به چشم می‌خورد، برای مدل‌های عرضه شده در ایران انتخاب شده است. این پیشرانه 4 سیلندر 139 اسب‌بخار قدر تولید می‌کند که برای جثه 1366 کیلویی 550 مناسب به‌نظر می‌رسد. مخصوصا در نسخه دنده ای که می توانید با بالا بردن دور موتور در شتاب گیری اولیه، عکس العمل مناسبی از 550 شاهد باشید.

مشخصات فنی:

کلاس: سدان
پیشرانه: 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور: 1971 سی‌سی
قدرت: 139 اسب‌بخار در 5750 دور
گشتاور: 182 نیوتن‌متر در 4300 دور
گیرباکس: 5 سرعته دستی / CVT
وزن: 1366 کیلوگرم
مصرف: –
باک: 50 لیتر
شتاب: –

امکانات:

چراغ مه‌شکن جلو و عقب، سانروف، سنسور دنده عقب، روکش چرمی صندلی‌ها، رینگ‌های آلومینیومی، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، قابلیت تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، کیسه هوا برای سرنشینان جلو،ABS ،EBD ، ترمزهای دیسکی برای هر 4 چرخ

تست جاده محصولات کارکرده مدیران خودرو

در انتها باید این نوع تست های طولانی مدت را به فال نیک گرفت. چرا که برای خریدارانی که به دنبال خرید یک خودرو معمولی برای رفت و آمدهای روزمره در شهر هستند، شاید شتاب اولیه فوق العاده، سقف سرعت قابل توجه و قابلیت های حرکتی که در تست های چالشی مورد آزمون قرار می گیرند در درجه اول اولویت نباشد. بلکه باید گفت مهمترین چیز از دید خریداران هنگام انتخاب این خودروها کیفی سخت خودرو، مصرف سوخت، دوام خودرو در طولانی مدت و وضعیت آن چند سال پس از خرید باشد. با توجه به فعالیت های شرکت مدیران خودرو در زمینه خودروهای دست دوم (طرح تعویض خودروهای دست دوم) پیش بینی می شد که این شرکت از اولین خودروسازانی باشد که در این مسیر گام بر می دارد.

تست فنی چری تیگو 7 در جاده های ایران (گزارش)

فروش فوری اقساطی MVM X33S مدیران خودرو با شرایط منعطف(خرداد 96)

مشتریان مدیران خودرو به سفر چین می روند + قرعه کشی و برندگان

چری تیگو7 نماد تکامل یک برند نوپا

قیمت جدید محصولات مدیران خودرو در سال 96

کیفیت یا تنوع؟ مقایسه چانگان CS35 و ام وی ام X22

مراسم تحویل اولین سری MVM X22 به مشتریان مدیران خودرو

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی