پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیوندای آزرا 2017

هیوندای آزرا با بازار آمریکا خداحافظی می کند

هیوندای با انتشار بیانیه ای در مورد خط تولید 2018 خود تایید کرد که عرضه هیوندای آزرا در بازار ایالات متحده متوقف خواهد شد. البته طرفداران این سدان بزرگ که قیمت مناسبی هم دارد نگران نباشند چرا که هیوندای آزرا 2017 همچنان در امریکا به فروش می‌رسد. در حال حاضر حدود 1000 دستگاه آزرا در […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۸ تیر ۱۳۹۶

هیوندای با انتشار بیانیه ای در مورد خط تولید 2018 خود تایید کرد که عرضه هیوندای آزرا در بازار ایالات متحده متوقف خواهد شد. البته طرفداران این سدان بزرگ که قیمت مناسبی هم دارد نگران نباشند چرا که هیوندای آزرا 2017 همچنان در امریکا به فروش می‌رسد.

در حال حاضر حدود 1000 دستگاه آزرا در نمایندگی های فروش سراسر آمریکا وجود دارد که حداقل تا اواسط فصل پاییز کاملا به فروش خواهند رسید.

چنین پایانی برای هیوندای آزرا دور از انتظار بود اما پیش بینی هایی در مورد پایان فروش آن شده بود. جالب است بدانید فروش این خودرو در ایالات متحده در دهه اخیر حدود 82 درصد کاهش داشته است.

 نسل کنونی این سدان بزرگ نیمه لوکس کره‌ای در سال 2011 معرفی شد و بعدپس از دستیابی به فروشی بیش از 11 هزار دستگاه در سال 2013، روند نزولی آن در بحث فروش آغاز شد و حتی انجام یک فیس‌لیفت جزئی در سال 2015 نیز نتوانست اوضاع فروش آزرا را بهبود بخشد به‌گونه‌ای که فروش آن در سال 2015 در ایالات‌متحده به 5,539 دستگاه و سال گذشته به تنها 4,942 دستگاه رسید.

هیوندای آزرا-گزنجور

در عین حال، هیوندای توقف عرضه آزرا در کانادا را نیز در پایان نسل قبلی آن و در سال 2009 اعلام کرده بود که با عرضه نسل اول سدان هیوندای جنسیس هم زمان شده بود. فروش این خودرو در کانادا بین سال های 2006 و 2008 حدود دو سوم کاهش یافته بود.

 هیوندای آزرا 2017 که در برخی بازارهای دیگر به عنوان گرنجور شناخته می شود از موتور 3.3 لیتری V6 با قدرت 293 اسب بخار بهره می برد. قیمت این خودرو از 34100 دلار شروع شده و به 39300 دلار برای آزرا لیمیتد می رسد.

هیوندای جنسیس g80


جنسیس G80:

همچنین هیوندای به‌تازگی جنسیس را به‌عنوان برندی مجزا تأسیس کرده و آن‌را به محصولات لوکس خود اختصاص داده است؛ بنابراین درحالی‌که آزرا هرگز یک سدان اسپرت مناسب نبود، نسخهٔ پایهٔ جنسیس G80 قیمتی در حدود تیپ لیمیتد آزرا دارد درحالی‌که ویژگی‌های مشابه و عملکردی عالی را ارائه می‌کند؛ بنابراین G80 به‌راحتی می‌تواند جای خالی آزرا را در ایالات‌متحده پُر کند.

نسل جدید هیوندای آزرا:

 البته آزرا به‌طور کامل از سبد محصولات هیوندای کنار گذاشته نشده است زیرا این خودرو همچنان در بازارهای دیگری مانند کشورهای آسیایی و بازار داخلی کرهٔ جنوبی با نام گرنجور عرضه می‌شود و حتی به‌تازگی نسل جدید آن‌هم معرفی شده است. نسل جدید این خودرو در طراحی تغییرات زیادی را نسبت به نسل قبلی تجربه کرده و خصوصاً در نمای جلو تا حد زیادی به محصولات جنسیس شبیه شده است. بااین‌حال همان‌طور که گفته شد هیوندای برنامه‌ای برای عرضهٔ نسل جدید آزرا در ایالات‌متحده و حتی اروپا ندارد.

نسل جدید هیوندای آزرا

نسل جدید آزرا پیشتاز عصر نوین طراحی هیوندای

هیوندای جنسیس G80 را به جنگ رقبا می فرستد

بررسی و مقایسه جنسیس کوپه 2011 و فیس لیفت

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی