پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ولوو

خداحافظی ولوو با موتورهای بنزینی از سال 2019

شرکت خودروسازی سوئدی ولوو اعلام کرده که از سال 2019 تمام محصولات جدیدش به موتورهای الکتریکی یا هیبرید (ترکیب برقی و بنزینی) مجهز خواهند شد. ولوو اولین خودروساز قدیمی است که از توقف تولید و استفاده از موتورهای احتراق درون‌سوز خبر می‌دهد. ولوو در نظر دارد بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ پنج مدل کاملا الکتریکی و چند […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۹ تیر ۱۳۹۶

شرکت خودروسازی سوئدی ولوو اعلام کرده که از سال 2019 تمام محصولات جدیدش به موتورهای الکتریکی یا هیبرید (ترکیب برقی و بنزینی) مجهز خواهند شد.

ولوو اولین خودروساز قدیمی است که از توقف تولید و استفاده از موتورهای احتراق درون‌سوز خبر می‌دهد. ولوو در نظر دارد بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ پنج مدل کاملا الکتریکی و چند مدل هیبریدی به بازار عرضه کند. با وجود این تا آن زمان تولید مدل‌هایی که با موتورهای احتراقی کار می‌کنند ادامه خواهد داشت .

جیلی، مالک چینی شرکت ولوو، از بیش از یک دهه است که در حال پیش بردن برنامه‌اش برای ساخت و توسعه خودروهای الکتریکی است. اکنون این شرکت می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ یک میلیون ماشین الکتریکی بفروشد.

هاکان ساموئلسون، مدیر عامل بخش خودروسازی ولوو می‌گوید: “اعلام این خبر پایانی است بر دوره خودروهای مجهز به موتور صرفا احتراقی”.

به گفته آقای ساموئلسون “مردم بیش از پیش به دنبال خودروهای الکتریکی هستند و ما قصد داریم تقاضای حال و آینده مشتری‌هایمان را در نظر بگیریم‌”.

تیم ارکهارت، کارشناس خودرو، اقدام ولوو را “یک کودتای هوشمندانه در زمینه روابط عمومی” می‌داند که هدفش راه یافتن نام این شرکت به سرخط رسانه‌هاست.

او می‌گوید “این اقدامی نیست که در مختصات هدف تغییر عمده‌ای ایجاد کند… اعلام این خبر مهم و تاثیرگذار است، اما تاثیر واقعی آن اندک است. موتورهای هیبریدی که قول ساختنش را داده‌اند ممکن است ابتدایی و در حد سیستم خاموش – روشن شدن موتور باشد”.

در سیستم خاموش – روشن شدن موتور جریان برق باتری، موتور ماشین را در توقف‌های کامل خاموش و بعد از راه افتادن دوباره روشن می‌کند.

خبر مربوط به شرکت ولوو بعد از آن منتشر می‌شود که تسلا، سازنده عمده خودروهای الکتریکی، روز یکشنبه دوم ژوییه اعلام کرد که تحویل اولین سری از خودروهای تولید انبوه مدل ۳ خود را تا آخر این ماه میلادی آغاز می‌کند.

ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا گفته است که این شرکت قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۷ ماهانه ۲۰ هزار خودروی مدل ۳ تولید کند.

تسلا در حال حاضر سود نمی‌دهد، اما در بازار سهام ارزشی معادل ۵۸ میلیارد دلار دارد. این میزان ۲۵ درصد بیش از ارزش فورد، شرکت بزرگ خودروسازی سنتی است.

هیوندای آزرا با بازار آمریکا خداحافظی می کند

بیشترین رضایت مشتریان از برند لکسوس در بازار بریتانیا

سئات با آرونا قد کشید

با نسخه جدید ب ام و X3 بیشتر آشنا شوید

DS7 نخستین خودرو خودران گروه PSA

جراحی پلاستیک لکسوس CT200h برای سال 2018

هر آنچه از جگوار XF اسپرت بریک می‌خواهید بدانید

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی