پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طرح های صنعتی

بیش از ۱۱ هزار طرح صنعتی با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد

طی حکمی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی مسئول تدوین واجرای برنامه های اجرایی بسته های رونق تولید و اشتغال شد. رضا رحمانی اعلام کرد در کشور بیش از ۱۱ هزار طرح صنعتی با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد داریم که امسال از این میزان تکمیل ۶ هزار واحد با اشتغال پایدار ۱۲۰ […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۵ تیر ۱۳۹۶

طی حکمی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی مسئول تدوین واجرای برنامه های اجرایی بسته های رونق تولید و اشتغال شد. رضا رحمانی اعلام کرد در کشور بیش از ۱۱ هزار طرح صنعتی با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد داریم که امسال از این میزان تکمیل ۶ هزار واحد با اشتغال پایدار ۱۲۰ هزار نفری را در دستور کار قرار دادیم.

 دکتر رحمانی قایم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان به رونق تولید و بازسازی صنایع و صنوف تولیدی اختصاص می‌یابد.

سال گذشته طرح رونق تولید با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان برای ۷۵۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط معدنی، تولیدی و کشاورزی تعریف شد که با استقبال واحدهای تولیدی، سقف واحدهای مشمول ۲۵ هزار واحد و تسهیلات پرداختی هم به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

در اجرای این طرح به واحد‌ها در مشکلاتی مانند چک برگشتی، بدهی مالیاتی و بیمه‌ای و بدهی غیر جاری تخفیفاتی برای واحدهای تولیدی قائل شدیم تا بتوانند از تسهیلات رونق تولید استفاده کنند.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد طرح رونق تولید تا ۸۰ درصد موفق بود و آن ۲۰ درصد انحراف هم مربوط به تمهید تسهیلات قبلی واحد‌ها از سوی بانک‌ها یا سپرده گیری برخی از این تسهیلات از سوی برخی بانک‌ها بود، اما انحرافی که هزینه کرد در جایی غیر از واحد تولیدی باشد به حداقل رسید.

امسال هم این طرح تمدید شد با این تفاوت که به جای ۱۶ هزار میلیارد تومان، سال قبل ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات و برای ۱۰ هزار واحد تولیدی، صنعتی، معدن و کشاورزی تعریف شد.

 امسال همچنین برای بازسازی و نوسازی پنج هزار واحد صنایع و ۱۰۰ هزار واحد صنوف تولیدی ۱۰ هزار میلیارد تومان و بخشی تسهیلات ارزی از سوی صندوق توسعه ملی اختصاص دادیم.

این طرح اجرایی شده و واحدهای اداری ما در استان‌ها با ابلاغ واحدهای صنعتی استانی پذیرای واحد‌ها برای آغاز نوسازی هستند که تسهیلات در این طرح از یک میلیارد تومان برای نوسازی واحدهای کوچک تا ۱۵ میلیارد تومان برای نوسازی واحدهای بزرگ تعریف شده است.

تثبیت اشتغال از اهداف اصلی طرح رونق تولید بود، ضمن اینکه در بیش از یک سوم واحدهای طرح، افزایش اشتغال اتفاق افتاده است.

در کشور بیش از ۱۱ هزار طرح صنعتی با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد داریم که امسال از این میزان تکمیل ۶ هزار واحد با اشتغال پایدار ۱۲۰ هزار نفری را در دستور کار قرار دادیم البته تکمیل بقیه طرح‌ها سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد.

 شرکت‌های خارجی که بازار ۳۰ درصد کالا و خدمات را در داخل کشور دارند موظف هستند در ایران تولید کنند ضمن اینکه باید ۳۰ درصد محصول تولیدی در ایران را شرکت اصلی صادر کند.

حذف قانون پیش‌پرداخت ۵۰ درصدی از قیمت‌گذاری پژو ۲۰۰۸

تولید بیش از 20 خودرو جدید در دولت یازدهم/همایش روز ملی صنعت و معدن

تولید پراید چه زمانی متوقف می شود؟/جزییات نشست خبری وزیر صنعت و معدن

افزایش 10 درصدی قیمت تایر در انتظار تاییدیه سازمان حمایت

همکاری ایران و اتریش برای تولید موتور خودرو کم مصرف

ماموت از تولید به واردات رسید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی