پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برگ سبز خودرو

برگ سبز خودرو جای سند رسمی را نمی گیرد

رئیس قوه قضاییه در بخشنامه‌شان اعلام کرده‌اند که چنانچه سندی توسط دفترها ثبت نشده باشد ( برگ سبز خودرو که توسط ناجا صادر می شود) در محاکم سند رسمی به شمار نمی رود. به نقل از خبرنگار   فارس، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی در خصوص الزام به صدور سند خودرو در […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۶ تیر ۱۳۹۶

رئیس قوه قضاییه در بخشنامه‌شان اعلام کرده‌اند که چنانچه سندی توسط دفترها ثبت نشده باشد ( برگ سبز خودرو که توسط ناجا صادر می شود) در محاکم سند رسمی به شمار نمی رود.

به نقل از خبرنگار   فارس، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی در خصوص الزام به صدور سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی گفت: درباره سند خودرو و اعلام نظر مجلس باید به این نکته توجه کرد که آقای لاریجانی موضوع نامه نگاری را تکذیب کرد.

وی افزود: ایشان گفتند که هیچ نامه ای خطاب به قوه قضاییه و جای دیگری ننوشتم و ندادم.

اژه‌ای تصریح کرد: رییس قوه قضاییه در بخشنامه خود در تاریخ ۲۱ اسفند سال ۹۵ توضیح داده قانون چه می گوید و در آخر هم گفته اند محاکم اسنادی را قبول می کنند و جنبه قانونی می دهند که در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده باشد.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: ایشان در بخشنامه‌شان اعلام کرده‌اند که چنانچه سندی توسط دفترها ثبت نشده باشد در محاکم سند رسمی حساب نمی شود.

وی با اشاره به این مطلب که البته ایشان نگفتند که مردم ملزم هستند گفت: مردم می خواهند بروند، می خواهند نروند. اما اگر مراجعه نکردند، مالکیت آنها در دادگاه به عنوان سند رسمی شناخته نمی شود.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: اولا رییس مجلس موضوع نامه نگاری را تکذیب کرده و گفته چنین نامه ای نداده و ثانیا رییس قوه قضاییه بخشنامه کرده که چنانچه خودرو در دفاتر ثبت نشود، در دادگاه سند رسمی محسوب نمی شود.

مراحل و مدارک مورد نیاز برای نقل و انتقال سند خودرو

تعویض پلاک را جدی بگیرید

دلایل نیاز به مراجعه به دفتر اسناد رسمی پس از معامله خودرو

در معاملات خودرو این نکات را فراموش نکنید

مدارک مورد نیاز برای تغییر رنگ خودرو

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی