پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر صنعت

رشد صنعت، صادرات و بازرگانی با حضور شریعتمداری در راس وزارت صنعت

با حضور شریعتمداری وزن کابینه افزایش می یابد رئیس کمیته صنعت مجلس با بیان اینکه شریعتمداری بهترین و مناسب ترین گزینه برای وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: با حضور شریعتمداری شاهد گسترش بازارهای هدف و فروش محصولات داخلی در بازارهای بین المللی خواهیم بود و قطعا در دوره ایشان با مدیریت قوی، صنعت، […]

javankhodro
جمعه - ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

با حضور شریعتمداری وزن کابینه افزایش می یابد

رئیس کمیته صنعت مجلس با بیان اینکه شریعتمداری بهترین و مناسب ترین گزینه برای وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: با حضور شریعتمداری شاهد گسترش بازارهای هدف و فروش محصولات داخلی در بازارهای بین المللی خواهیم بود و قطعا در دوره ایشان با مدیریت قوی، صنعت، صادرات و بازرگانی رشد چشمگیری خواهد داشت.

سید مهدی مقدسی نماینده اراک و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به معرفی محمد شریعتمداری از سوی رئیس جمهور به مجلس برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: آقای شریعتمداری گزینه بسیار مناسبی برای این وزارتخانه است و قطعا رای بالایی هم از مجلس کسب خواهد کرد.
وی با اشاره به سوابق مدیریتی شریعتمداری تصریح کرد:ایشان هشت سال وزیر بازرگانی بوده و مدتی هم در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مسئولیت داشته و در دولت اول روحانی هم معاون اجرایی رئیس جمهور بوده که در همه این مدت بسیار خوب کار کرده و بر امور کاملا مسلط است.

رئیس کمیته صنعت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شریعتمداری یکی از افرادی با سابقه و دارای مدیریت قوی است که وزن کابینه روحانی را افزایش می دهد، افزود: ایشان روحیه تعاملی که دارند می توانند برای انسجام اقتصادی و هماهنگی بهتر و بیشتر کابینه دوم روحانی موثر و مفید باشند.
مقدسی با بیان اینکه شریعتمداری در حوزه بازرگانی تجربیات غنی دارد، افزود: با حضور آقای شریعتمداری در راس وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت ما شاهد بازارهای هدف بیشتری برای محصولات داخلی خواهیم بود و شرکت های تولیدی  داخل ما محصولات خود را می توانند در بازهای جهانی بهتر بفروشند.
وی با بیان اینکه صنعت بخصوص صنعت خودرو در دوره آقای شریعتمداری رشدی بالایی خواهد داشت، گفت: یکی از دغدغه های نمایندگان در حوزه صنعت و بخصوص خودروسازی بود که با حضور آقای شریعتمداری این دغدغه برطرف خواهد شد و قطعا ایشان با برنامه هایی که در این زمینه دارند، جای نگرانی نخواهد بود.

نماینده اراک و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با مدیریت قوی ایشان ما شاهد رشد صنعت، معدن و بازرگانی در چهار سال آینده خواهیم بود، گفت: آقای شریعتمداری با توجه به تجربیاتی که دارند می تواند حوزه بازرگانی را روانتر کند و در این مسیر کمک های زیادی انجام دهد.

مقدسی با اشاره به سفرهای استانی این وزیر پیشنهادی در طول سالهای گذشته، گفت: ایشان یک مزیت دیگری که دارد  این است در طول سالهای گذشته به بسیاری از شهرها و استانها سفر و با صنعتگران و تولیدکنندگان جلساتی برگزار کرده و از نزدیک دغدغه های آنها را شنیده و با مشکلات و راهکارهای رفع آن آشناست.
وی تصریح کرد: همچنین ایشان در روزهای گذشته جلساتی با فعلان اقتصادی داشته و از نزدیک با مسائل وزارتخانه آشناست.

رئیس کمیته صنعت مجلس شورای اسلامی توجه شریعتمداری به سرمایه گذاری در بخش صنعت و تولید داخلی را از دیگر مزیت وی دانست و تاکید کرد: وی هم بر سرمایه گذاری داخلی و هم در جذب سرمایه های خارجی نظر دارد و قطعا در دوره وی ما شاهد رشد سرمایه گذاری بخصوص سرمایه های خارجی خواهیم بود.
مقدسی تصریح کرد: این وزیر پیشنهادی همواره بر انتقال تکنولوژی و دانش فنی توام با جذب سرمایه های خارجی نظر دارد.
وی با بیان اینکه اینجانب بعنوان رئیس کمیته صنعت مجلس برنامه های شریعتمداری برای وزارت صنعت، معدن و تجارت را مفید می دانم و نسبت به آینده خوشبین هستم، گفت: نوع نگاهی که این وزیر پیشنهادی دارد، می تواند بخش صنعت و بازرگانی را از حالت فعلی نجات دهد.

رئیس کمیته صنعت مجلس شورای اسلامی افزود: در روزهای آینده شاهد حضور این وزیر پیشنهادی در فراکسیونها و کمیسیون صنایع و معادن مجلس هستیم و مطمئن هستیم که نمایندگان از برنامه های خوب این وزیر برای آینده صنعت و بازرگانی کشور استقبال خواهند کرد.
به گفته مقدسی، شریعتمداری بهترین برنامه ها را برای صنعت و بازرگانی کشور دارد و در دوره وی صادرات و بازرگانی رشد چشمگیری خواهد داشت.

مختصری از سوابق محمد شریعتمداری

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور ایران، جانشین رئیس‌جمهور ایران در شورای عالی ایرانیان، شورای عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی است. او در آغاز کار دولت یازدهم حسن روحانی، بیست روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان و در دولت اول و دوم خاتمی وزیر بازرگانی بوده‌است.

 وی به مدت ۸ سال مسئولیت کمیسیون مشترک روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهایی نظیر عربستان سعودی، عراق، عمان، قطر، کویت، پرتقال، اسپانیا، زیمبابوه، اوگاندا، کنیا، فیلیپین، تایلند و… علاوه بر مسئولیت وزارت بازرگانی ایران، به عنوان نماینده تام‌الاختیار دولت در الحاق به سازمان جهانی تجارت منصوب و در طی همین دوره، جمهوری اسلامی ایران را پس از سال‌ها بعنوان عضو ناظر به سازمان جهانی تجارت وارد کرد. وی ۱۲ سال در سمت ریاست کمیسیون و نیز ریاست هیئت عالی نظارت بر سازمانهای صنفی کشور، با این شبکه عظیم ارتباط گسترده و ثمر بخشی داشته و هم در دوره وزارت بازرگانی وی قانون جدید نظام صنفی از تصویب مجلس شورای اسلامی گذشت و شورای عالی اصناف از منتخبان شبکه‌های صنفی کشور پا به عرصه وجود نهاد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی