پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایساکو

چگونه ایساکو عنوان بهترین خدمات پس از فروش خودرو را از آن خود کرد؟

ایساکو در سال گذشته توانست به عنوان بهترین خدمات پس از فروش خودرو دست یابد که آن را میتوان نتیجه مهندسی پیشرفت در ابعاد گوناگون دانست. اما به راستی این ابعاد چه بوده اند و ایساکو چطور به این مهم دست یافت؟ کیفیت خدمات پس از فروش همواره یکی از مهم ترین معیارهای خرید خودرو […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

ایساکو در سال گذشته توانست به عنوان بهترین خدمات پس از فروش خودرو دست یابد که آن را میتوان نتیجه مهندسی پیشرفت در ابعاد گوناگون دانست. اما به راستی این ابعاد چه بوده اند و ایساکو چطور به این مهم دست یافت؟

کیفیت خدمات پس از فروش همواره یکی از مهم ترین معیارهای خرید خودرو بوده است. رانندگان معمولاً به دلیل تصادف، اشکالات جزئی و گاهاً برخی صداهای عجیب به نمایندگان خودروساز رجوع میکنند و تجربه برخورد با مشتری، رفع اشکال، مدت انتظار و… را معیاری بر عملکرد آن خودروساز قرار میدهند. به همین دلیل به دفعات دیده شده است که افرادی ناامید از ارائه خدمات بهتر به آن خودروساز پشت کرده اند و نه تنها دیگر خودرویی از آن شرکت نخریده اند بلکه به دیگران نیز تجربیات خود را انتقال داده اند و آنها را نیز از این کار بازداشته اند. اگر با همین استدلال به کل فرآیند طراحی، تولید، فروش، تحویل خودرو نگاه کنیم به اهمیت خدمات پس از فروش پی میبریم. به همین دلیل است که از سال 93 موسسه بازرسی و استاندارد ایران قوانین سخت تری برای نظارت به این امر تصویب کرده است و شکایات را پیگیری میکند.

 در این آزمایش چهار معیار مورد بررسی قرار میگیرد که شامل کیفیت ارائه خدمات، سرعت ارائه خدمات، هزینه ارائه خدمات، رضایت مشتری از خدمات است.

جالب است که بدانید شرکت ایساکو (خدمات پس از فروش ایران خودرو) به سرعت خود را با شرایط جدید تطبیق داده است و رتبه اول را از آن خود کرده است. در کارنامه سال 95 این شرکت، میزان شکایات، مدت زمان رسیدگی به شکایات، مدت انتظار برای خدمات جاده ای، نرخ مراجعات مجدد، شکایات عدم تامین قطعه کاهش یافته است و رضایت مشتریان از خدمات جاده ای نیز افزایش یافته است. با توجه به تعداد زیاد محصولات این شرکت و تنوع محصولات میتوان گفت ایساکو به راستی قدم در راه پیشرفت گذاشته و بررسی نواقص با نگاه مهندسی به مشتری مداری اهمیت ویژه داده است. این نگاه را میتوان در طرح هایی چون اتوکلیک، پذیرش 24 ساعته مشتری، ارائه خدمات در شیفت دوم، استفاده از فناوری در پذیرش مشتری، عیب یابی، رهگیری و… مشاهده کرد.

با بیان تمام توصیفات میتوان ایساکو را پیش قدم در مشتری مداری با تلاش ممتد برای افزایش کیفیت خدمات بین خودروسازان ایرانی دانست که خود جای تشکر دارد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی