پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و - لوگو

رمزگشایی از لوگوی خاطره انگیز ب ام و

نمی شود صحبت از خودروهای اسپرت و خاطره انگیز باشد و نامی از برند آلمانی و خوش سابقه ب ام و به میان نیاید. خودروسازی که در سراسر دنیا طرفداران خاص خود را دارد و محصولاتش همواره به عنوان خودروهایی هیجان انگیز عرض اندام می کنند. لوگو آبی سفید ب ام و نیز در نوع […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

نمی شود صحبت از خودروهای اسپرت و خاطره انگیز باشد و نامی از برند آلمانی و خوش سابقه ب ام و به میان نیاید. خودروسازی که در سراسر دنیا طرفداران خاص خود را دارد و محصولاتش همواره به عنوان خودروهایی هیجان انگیز عرض اندام می کنند. لوگو آبی سفید ب ام و نیز در نوع خود خاص است. شاید تا به حال این سوال برایتان مطرح شده باشد که این لوگو از کجا آمده و چه رمز و رازی پشت طراحی آن نهفته است؟

به نقل از باشگاه خبرنگاران، ب ام و  به عنوان یک شرکت خودروسازی آلمانی شناخته شده و پرطرفدار فعالیت می کند. بررسی و پرداختن به ویژگی های خاص محصولات اسپرت و لکوس این برند آلمانی نیاز به فضا و زمان فراوانی دارد. ما در اینجا تنها به شرح تاریخچه مختصری از طراحی لوگوی این شرکت اکتفا می‌ کنیم.

در ارتباط با تاریخچه لوگوی ب ام و ، نظرات متعددی وجود دارد. گفته می‌شود سهام‌داران این شرکت، برای طراحی برند خود از بازتاب چرخش ملخ هواپیما الهام گرفته اند. منبع این تفسیر جلد یک مجله هواپیمایی ب ام و است.

انتشار این نظر از زمانی آغاز شد که فارنکوپف مدیر وقت بخش مطبوعات و رسانه های ب ام و در مورد ایده طراحی لوگوی اظهارنظر کرد.

طبق اظهارات او طی مقاله ای، مهندسان ب ام و با نگاه کردن به فرآیند چرخش پروانه هواپیمای خود، این ایده به ذهنشان خطور کرد که هنگام چرخیدن، سه حرف ب ام و را تداعی می‌کند.

طبق نظر منتقدین، این نظریه نمی‌تواند صحت داشته باشد زیرا ب ام و اولین موتور هواپیمای خود را در سال 1918 یعنی شش ماه بعد از طراحی لوگو ساخت.

اما نظر دیگری که در این خصوص رواج یافت رنگ آبی و سفید سمبل محل تولد مدیر ب ام و یعنی شهر بایرن بود. این نظر به مراتب منطقی تر به نظر می‌رسد.

از طرفی ب ام و در ابتدا زیر مجموعه ای از شرکت رپ موتور بود که در سال 1917 نام خود را به ب ام و تغییر داد و تمام متعلقات رپ موتور را از آن خود کرد.

لوگوی شرکت رپ موتور، نمادی از سر یک اسب سیاه رنگ بود که در درون دایره‌ای احاطه شده است. طبق توضیحات ارائه شده، چندان دور از ذهن نیست که ب ام و در طراحی لوگوی خود از رپ موتور ایده گرفته باشد.

با توجه به اشاره‌ای که در نام تجاری ب ام و به واژه «بایرن» شده است، می توان ارتباطی منطقی میان نام شرکت و لوگوی آن یافت.

تبانی خودروسازان آلمانی و نقض اصول رقابت آزاد

با نسخه جدید ب ام و X3 بیشتر آشنا شوید

مرسدس بنز پرفروش ترین لوکس ساز جهان

ب ام و و ۴۰ محصول جدید!

507 ، الماس خوش‌ تراش ب ام و

ب‌ام‌و M3 بهتر است یا M4؟

قیمت ب ام و های مدل 2017 در گمرک

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی