پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سوناتا

قیمت انواع خودروهای وارداتی (29 مرداد)

قیمت انواع خودروهای وارداتی در بازار خودرو کشور به شرح زیر است و این دل حالی است کهواردکنندگان خودرو اعلام کرده اند برخی از خودروها به علت بسته شدن سایت در گمرک گیر کرده اند و این در حالی است که به صورت قانون وارد ایران شده اند. بیش از یک ماه پیش، بخش ثبت […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

قیمت انواع خودروهای وارداتی در بازار خودرو کشور به شرح زیر است و این دل حالی است کهواردکنندگان خودرو اعلام کرده اند برخی از خودروها به علت بسته شدن سایت در گمرک گیر کرده اند و این در حالی است که به صورت قانون وارد ایران شده اند.

بیش از یک ماه پیش، بخش ثبت سفارش برای واردات خودرو در سایت وزارت صنعت بسته شد. اولین دلیلی که وزارت خانه اعلام کرد، توقف ثبت سفارش به دلیل آمارگیری بود و البته در ادامه این‌طور عنوان کردند که سایت به‌زودی باز می‌شود. اما در هفته‌های بعدی دوباره اعلام کردند که فعالیت سایت به دلیل به‌روزرسانی متوقف‌شده است و مشکل در حال برطرف شدن است. به‌تازگی این‌طور اعلام کردند که سایت به صلاحدید وزارت صنعت، معدن و تجارت بسته‌شده است. این آخرین موضع رسمی نسبت عدم ثبت سفارش برای واردات خودروست.

این مسئله نمایندگی‌های رسمی برای واردات خودرو را دچار مشکل کرده است. طرف خارجی منتظر ثبت سفارش نمایندگی ایرانی نمی‌ماند بلکه براساس توافق فروشی که انجام‌شده از شرکت نمایندگی انتظار سفارش گذاری دارد. نمایندگی موظف است مطابق با توافق فروش، سفارش گذاری را انجام دهد و به دنبال آن با توجه به این نمایندگی‌ها مجوزهای لازم را کسب کردند باید اقدام به ثبت سفارش کنند. متأسفانه با مواردی روبه‌رو شدیم که خودرویی به‌طور قانونی و براساس شرایط جاری کشور واردشده اما به دلیل یک‌شبه بسته شدن سایت ثبت سفارش در گمرک مانده و امکان ترخیص آن وجود ندارد.

قیمت برخی خودروهای وارداتی در ابتدای معاملات امروز یکشنبه 29 مردادماه به شرح زیر است:

نام خودرو مدل کشور قیمت
سوناتا GLS هیبرید 2017 کره جنوبی 163 میلیون تومان
توسان (new face) 2017 کره جنوبی 196 میلیون تومان
النترا (new face) 2017 کره جنوبی 149 میلیون تومان
سورنتو 2017 کره جنوبی 263 میلیون تومان
سراتو 2017 کره جنوبی 144 میلیون تومان
اپتیما نیو (فول کامل) 2017 کره جنوبی 199 میلیون تومان
RAV4 2017 ژاپن 253 میلیون تومان
پیکانتو 2017 کره جنوبی 86 میلیون تومان
نیسان جوک (نیمه‌فول) 2017 ژاپن 135 میلیون تومان
سانتافه 2017 کره جنوبی 245 میلیون تومان
کولیوس 2017 فرانسه 213 میلیون تومان
تلیسمان 2017 فرانسه 197 میلیون تومان
بی ام و x4 فول 2017 آلمان 445 میلیون تومان

هشدار وزارت صنعت به افزایش قیمت خودروهای وارداتی

افزایش ناگهانی قیمت خودروهای وارداتی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی