پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروی چوبی

تولید ماده ای از چوب برای بدنه خودرو

محققان ژاپنی ماده ای از چوب برای بدنه خودرو تولید کرده اند که به گفته آنها علاوه بر سبکی 6 برابر از فولاد مقاوم تر است. در نتیجه این ماده میتواند تحولی در صنعت خودرو ایجاد کند. وزن خودرو یکی از مسائلی بوده است که در برخی مسابقات مانند فرمول یک از اهمیت بالایی برخوردار […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

محققان ژاپنی ماده ای از چوب برای بدنه خودرو تولید کرده اند که به گفته آنها علاوه بر سبکی 6 برابر از فولاد مقاوم تر است. در نتیجه این ماده میتواند تحولی در صنعت خودرو ایجاد کند.

وزن خودرو یکی از مسائلی بوده است که در برخی مسابقات مانند فرمول یک از اهمیت بالایی برخوردار بوده است اما با توجه به استحکام و قیمت، محدودیت هایی به وجود آمده است. از طرفی فشار جهانی بر خودروسازان برای تولید خودروهای سبک‌تر، موجب شده برخی قطعه‌سازان در ژاپن به ماده‌ای روی بیاورند که جایگزین غریبی برای فولاد است؛ چوب. به گزارش رویترز، محققان و تولیدکنندگان ژاپنی قطعات خودرو اعلام کردند با استفاده از براده‌های چوب موفق به ساخت ماده‌ای شده‌اند که وزنی معادل یک‌پنجم فولاد دارد و پنج برابر مقاوم‌تر از فولاد است. این فیبرهای نانوی سلولزی می‌تواند در دهه‌های آینده به‌عنوان جایگزین مناسبی برای فولاد مطرح باشد. این ماده رقیب مواد بر پایه کربن خواهد بود و تا زمان ارائه به بازار راه درازی در پیش دارد. با رواج خودروهای برقی، کاهش وزن خودرو‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است زیرا سبب استفاده کمتر از باتری‌های گران‌قیمتی خواهد شد که نیروی محرکه خودرو را فراهم می‌کنند. فیبرهای نانوی سلولزی در تولید محصولات بسیاری از جوهر تا نمایشگرهای شفاف، مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اما استفاده از آنها در بدنه خودرو با استفاده از تکنولوژی‌های جدید میسر شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

تحقق کامیونت خودران توسط تسلا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی