پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طرح تحویل ناب نیسان-جهان نوین آریا

از تحویل ناب خودروهای نیسان چقدر می دانید؟

زمان تحویل خودرو خریداری شده را می توان به عنوان یکی از مهمترین پارامترها در فرایند خرید خودرو برشمرد. این مساله در مورد خودروهای وارداتی تا حدی رنگ و بوی نگرانی هم به خود می گیرد. مسائلی مثل تاخیر در زمان تحویل یا تاخیر در دریافت پلاک، از جمله مهمترین مواردی هستند که گریبان مشتریان را […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

زمان تحویل خودرو خریداری شده را می توان به عنوان یکی از مهمترین پارامترها در فرایند خرید خودرو برشمرد. این مساله در مورد خودروهای وارداتی تا حدی رنگ و بوی نگرانی هم به خود می گیرد. مسائلی مثل تاخیر در زمان تحویل یا تاخیر در دریافت پلاک، از جمله مهمترین مواردی هستند که گریبان مشتریان را می گیرند. اما شرکت جهان نوین آریا طرحی را به اجرا درآورده تا تحویل خودرو به یکی از شیرین ترین مراحل مالکیت شاسی بلندهای نیسان در ایران تبدیل شود. این طرح ، تحویل ناب خودروهای نیسان نام دارد که در حال حاضر 3 ماه از اجرای آن می گذرد.

اجرای طرح تحویل ناب خودروهای نیسان به خریداران توسط شرکت جهان نوین آریا سه‌ماهه شد

شرکت جهان نوین آریاچند وقتی است که با اجرای طرح «تحویل ناب نیسان»، تکریم از حقوق مشتری و رضایتمندی خریداران را سرلوحه کار خود قرار داده است. اجرای این طرح با شعار به‌موقع، با پلاک، با احترام و با لبخند، نشان‌دهنده میزان مشتری‌مداری این شرکت است. این طرح از یکشنبه دهم اردیبهشت‌ماه در تهران آغاز شد و اکنون پس از گذشت سه ماه در تمام نمایندگی‌های نیسان در کشور، تحویل خودروها به صورت مراسمی تشریفاتی و VIP ا نجام می‌پذیرد.  تاخیر در تحویل، مساله‌ای است که این روزها به امری رایج در میان شرکت‌های خودروسازی و واردکنندگان خودرو تبدیل شده است و اجرای چنین طرحی برای رفع این مشکلات را باید به فال نیک گرفت.

تحویل ناب نیسان چگونه انجام می شود؟

از آنجایی که تحویل خودرو در شرکت، فرآیندی سریع را طی می‌کند، مشتریان می‌توانند در زمانی کمتر از ۵ روز خودروی خود را به‌صورت پلاک شده تحویل بگیرند. فرایند شماره‌گذاری و اخذ پلاک خودرو در ایران و به‌خصوص کلان‌شهرها، امری زمانبر و طولانی‌ست که احتمالا فرد متقاضی را مجبور به مراجعه چندباره به شرکت و مرکز شماره‌گذاری می‌کند. از همین رو شرکت جهان نوین آریا با توجه به شعار کمپانی نیسان که تحویل خودرو را مانند ماه عسل در ازدواج می‌داند، اقدام به شماره‌گذاری خودروها پیش از تحویل کرده است تا مشتریان هنگام مراجعه به نمایندگی، با خاطره‌ای خوش و به یاد ماندنی، خودروی موردنظرشان را تحویل بگیرند.

این شرکت دستورالعمل متمایز و متفاوتی را طراحی کرده که شامل انجام کلیه مراحل زمانبر شماره‌گذاری و نصب پلاک است. همچنین در این ساز و کار، خودرو پیش از تحویل، شست‌وشو و پولیش شده، سپس برای تحویل به شوروم آجودانیه انتقال می‌یابد. در این مرحله نام مشتری بالای خودرویش نصب می‌شود، به همراه دسته گلی متناسب با رنگ ماشین بر روی آن قرار می‌گیرد. پس از حضور خریدار در مرکز تحویل ما پذیرایی از وی در محیطی آرام و مدرن، ضمن احراز سلامت خورو، دسته گل، اسناد، تجهیزات خودرو به مشتری تحویل شده و از وی هنگام تحویل ماشین، یک عکس یادگاری گرفته می‌شود. همچنین در صورت آشنا نبودن خریداران، استفاده از تمامی آپشن‌ها به وی آموزش داده شده و دفترچه راهنمای استفاده از خودرو به وی تحویل می‌شود.

جالب است بدانید که از زمان حضور خریدار در این محل، فرایند تحویل اسناد، مدارک و سوییچ به مشتری کمتر از ۱۰ دقیقه زمان می‌برد که در نوع خود بی‌نظیر است. ما تمام تلاش و همت خود را برای رضایت مشتری به کار بسته‌ایم و امیدواریم خریداران نیز از این روند راضی باشند.

در این مراسم تشریفاتی خودرو را با چادر مخصوصی می‌پوشانند که روی آن پیام خوشآمدگویی به جمع خانواده نیسان درج شده است. نام و نام خانوادگی خریدار روی تابلویی در بالای خودرو درج می‌شود تا همگان عضو تازه وارد خانواده نیسان را بشناسند. پس از برداشتن چادر تشریفات، یکی از پرسنل شرکت، مشخصات و امکانات خودرو را به همراه شرایط خدمات، گارانتی و امداد سیار برای مشتری تشریح می‌کند و به پرسش‌های احتمالی وی پاسخ می‌دهد. در انتها شاخه گلی از طرف جهان نوین آریا به مشتری تقدیم می‌شود تا با بهترین خاطره‌ها محل شرکت را با خودروی خریداری شده ترک کند.

تحویل ناب نیسان-جهان نوین آریا

تاثیر اجرای این طرح بر تحویل خودرو توسط سایر شرکت‌ها چه میزان است؟

مسلما یکی از اهداف برگزاری چنین طرحی، اصلاح شیوه تحویل خودرو در کشور است. بارها مشاهده شده است که بسیاری از خریداران به دلیل عدم تحویل به‌موقع خودرو با توجه به ضرر و زیان‌های احتمالی از تحویل خودرو چشم‌پوشی و قرارداد خود را با شرکت‌ها فسق کرده‌اند. اما با اجرای تحویل ناب نیسان علاوه بر تکریم و احترام به حقوق مشتری، وفاداری خریداران نیز به شرکت بیشتر می‌شود. در همین راستا در گذشته شرکت‌های واردکننده خودرو، تحویل اولین سری از محصولات خود را با حضور خریداران جشن می‌گرفتند. اما اکنون شاهد هستیم که برخی از شرکت‌ها نیز همانند شرکت جهان نوین آریا، محصولات جدید خود را به‌صورت پلاک شده و در مراسمی نمادین به دست مشتریان می‌رسانند. اما نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت بوده، تداوم اجرای این شیوه در تمامی شرکت‌هاست.

ریشه طرح تحویل ناب خودروهای نیسان:

اکنون ژاپن، فرانسه و آلمان به عنوان قطب‌های خودروسازی جهان به گونه‌ای فعال به بازار ایران بازگشته‌ و به عرضه و فروش آخرین خودروهای روز جهان متناسب با جایگاه ارزشمند شهروندان ایرانی پرداخته‌اند. در این میان، نیسان به عنوان یکی از غول‌های خودروسازی ژاپن و جهان، از طریق شرکت جهان نوین آریا با رویکردی متمایزتر از سایر خودروسازان ژاپنی، فرانسوی، آلمانی و … به ارتباط با مخاطبان و مشتریان ایرانی اقدام کرده است.

از ابتدای کار، رویکرد متفاوت این شرکت، به واسطه‌ی استفاده از تازه‌ترین تکنیک‌های تبلیغاتی برای اثرگذاری، انتخاب تصاویر جالب و برخاسته از طبیعت و محیط زیست، همراه با شعارهایی ساده و جذاب، مشهود بود. به عنوان مثال شعار اقتدار به روش نیسان با استفاده از تصویر یک ببر، تمایز به روش نیسان با استفاده از تصویر طاووس، اصالت به روش نیسان با استفاده از تصویر یک اسب زیبا و یا نوآوری هیجان‌انگیز، از جمله شعارهای زیبای استفاده شده از سوی شرکت جهان نوین آریا بود که به خاطر بدیع بودن، مورد تحسین مخاطبین و دست‌اندرکاران دنیای تبلیغات قرار گرفت.

نیسان در خصوص تحویل و ارائه خودرو به مشتریان نیز طرحی نو در نظر گرفته است که جهان نوین آریا را از دیگر رقبا متمایز می‌سازد. در این طرح که با عنوان «تحویل ناب، شایسته انتخاب شما» ارائه شده، شیوه تحویل در نوع خود در ایران منحصربه‌فرد است. مسیری که نیسان پس از ثبت‌نام طی می‌کند، برای خریداران مطلوب و دلنشین توصیف شده است.

گروه جهان نوین آریا، پس از انتخاب خودرو توسط خریدار و عقد قرارداد، تمامی مراحل اداری را خود، طی نموده و برای تکریم هرچه بیشتر مشتریان، شماره‌گذاری با هزینه شرکت صورت می‌گیرد و در نهایت طی یک مراسم کوچک خودرو به همراه دسته گل و یک عکس یادگاری به مشتری تحویل می‌دهد.

زحمت و هزینه این فرایند با توجه به اینکه برای تک تک مشتریان اجرا می شود، چه میزان است؟

این کار از روز یکشنبه، دهم اردیبهشت ۱۳۹۶ در تهران آغاز شده و برای تمامی مشتریان این شرکت در تهران انجام می‌شود. بناست به سرعت این فرآیند تحویل به نمایندگی‌های شرکت در دیگر استان‌ها تعمیم داده شود. این کار تا به امروز رضایت فوق‌العاده‌ای را برای مشتریان شرکت رقم زده است. علی‌رغم هزینه‌های مربوطه، تصمیم شرکت ادامه تحویل ناب است. شرکت جهان نوین آریا دنبال رفتارهای موقت و کوتاه مدت نیست و جهت‌گیری‌های بلند مدت نیسان در بازار ایران را دنبال می‌کند. خریداران ایرانی خودرو شایسته رفتاری درخور هستند و حق دارند که اطلاعات کاملی در مورد امکانات و خدمات خودرو در زمان تحویل دریافت کنند.

چند ماه پیش و در ابتدای فعالیت شرکت، جناب آقای جوکار، مدیر عامل شرکت جهان نوین آریا اعلام کرد که سیاست‌های شرکت چنان خواهد بود که نه تنها رضایت حداکثری و بلندمدت خریداران نیسان را در پی خواهد داشت، بلکه به تدریج دیگر بازیگران صنعت خودرو را مجبور به تغییر رفتار خواهد کرد. لذا من پیش‌بینی می‌کنم که دیگر فروشندگان خودرو هم به زودی «تحویل ناب» نیسان را الگو قرار دهند که البته ما از چنین امری استقبال می‌کنیم. در آخر باید اشاره کنم که جهان نوین آریا چندین تغییر مهم دیگر را در راستای جلب رضایت مشتریان طراحی کرده که به ترتیب در حال اجرا هستند و در زمان مناسب در مورد آنها اطلاع‌رسانی به عمل خواهد آمد.

رنو نیسان پرفروش ترین برند خودرو جهان

نیسان جوک را بیشتر بشناسیم

اعلام نتایج مالی اولین دوره سه ماهه 2017 نیسان

نیسان ایکس تریل رقیبی سرسخت برای قدبلندها

گزارش نمایشگاه خودرو مشهد (۱۳) / حضور جهان نوین آریا با ۲ مدل نیسان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی