پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیوندای i20

فروش اقساطی هیوندای i20 (شهریور 96)

فروش اقساطی هیوندای i20 توسط کرمان موتور نماینده شرکت هیوندای موتور کره جنوبی در ایران طبق شرح ذیل اعلام می شود. بر اساس اعلام کرمان موتور قیمت قطعی این خودرو 93 میلیون و 500 هزار تومان است که به صورت 2 ،3 و 4 مرحله ای عرضه می شود. در طرح فروش دو مرحله مبلغ […]

امیر
چهارشنبه - ۱ شهریور ۱۳۹۶

فروش اقساطی هیوندای i20 توسط کرمان موتور نماینده شرکت هیوندای موتور کره جنوبی در ایران طبق شرح ذیل اعلام می شود.

بر اساس اعلام کرمان موتور قیمت قطعی این خودرو 93 میلیون و 500 هزار تومان است که به صورت 2 ،3 و 4 مرحله ای عرضه می شود.

در طرح فروش دو مرحله مبلغ پیش پرداخت 40 میلیون تومان است که باسود مشارکت 20 درصد و تحویل آذرماه عرضه می شود.

در طرح فروش 3 مرحله ای پیش پرداخت مرحله اول و دوم 20 میلیون تومان و  سود مشارکت  19 درصد است وزمان تحویل خودرو ها آذر ماه است.

در فروش 4 مرحله ای مبلغ پیش پرداخت 15 میلیون تومان و سود مشارکت 18 درصد و زمان تحویل خودروها دی ماه است.

وضعیت سند خودروها آزاد است .

بررسی هیوندای i20  (نسل دوم-کرمان موتور) :

پس از لغو تحریم‌ها قراردادهای خودرویی چشم‌گیری در سال 95 میان خودروسازان وطنی و کمپانی‌های بزرگ خودروسازی منعقد شد. یکی از مهم‌ترین این قراردادها، توافقی بود که کرمان‌موتور و هیوندای برای تولید 2 محصول جدید در ایران امضا کردند. هیوندای i10 و هیوندای i20 دو خودرویی هستند که از این پس در کرمان‌موتور تولید می‌شوند. هم‌چنین قراراست یک محصول دیگر هیوندای نیز به این جمع 2 نفره اضافه شود که خبرها نشان می دهد این عضو جدید هیوندای اکسنت خواهد بود. میان 2 هاچ‌بکی که در حال حاضر روی خط تولید کرمان موتور هستند، هیوندای i20 با موتور پرقدرت‌تر و بدنه بزرگ‌تر، در سگمنتی جای می‌گیرد که در ایران تنوع مناسبی دارد. چراکه در چندسال اخیر باتوجه به ترافیک روزافزون شهرها و افزایش قیمت بنزین، تمایل به استفاده از خودروهای کوچک و جمع‌وجور بیش‌تر از قبل شده است.

هیوندای i20

نکته جالب درخصوص i20 کرمان‌موتور اینجاست، که خودروساز وطنی برخلاف رویه مرسوم، جدیدترین مدل i20 را برای تولید در ایران انتخاب کرده. نسل اول هیوندای i20 در سال 2007 جایگزین مدل گتز شد. i20 در کلاس B جای می گیرد و از نظر ابعاد بدنه (4035 میلی متر طول، 1734 میلی متر عرض و ارتفاع 1505 میلی متر) بین i10 و i30 قرار دارد. نخستین نسل i20در آخرین سال های عمرش دستخوش تغییراتی در ظاهر قرار گرفت تا همچنان به روز باشد. اما مدل مورد بحث ما نسل دوم و نسخه کاملا به روز شده i20 است که در سال 2014 و در نمایشگاه پاریس معرفی شد. در این سال‌ها آسان‌موتور i20 را به‌عنوان خودرویی وارداتی در کشور عرضه کرده. اما نسل دوم i20 داخل کشور تولید می‌شود و همین باعث‌شده تا اختلاف قیمت‌اش با نمونه وارداتی نسل قبلی زیاد نباشد. البته این مساله برای نسخه ثبت‌نامی کرمان‌موتور صدق می‌کند که با قیمت حدود 90 میلیون تومانی پیش‌فروش شده. اما در واقعیت شاهد این هستیم که در بازار آزاد بیش از 100 میلیون تومان خریدوفروش می‌شود!

هیوندای i20

هیوندای i20 جدید در 2 نوع 3 و 5 درب در بازارهای جهانی عرضه شده. هم‌چنین در برخی کشورها با نام elite شناخته می‌شود و کشورهایی مثل ترکیه و هند نیز هم‌چون ایران آن‌را تولید می‌کنند. اما در بازار ایران تنها نسخه 5 درب با قدرتمندترین پیشرانه موجود برای i20 عرضه می‌شود. طراحی ظاهری i20 جدید با فلسفه جدید هیوندای به‌نام مجسمه سیال 2 هم‌خوانی دارد و نسبت به قبل جذاب‌تر و به‌روزتر است. فاصله محورهای جدید نسبت به قبل 45 میلی متر افزایش یافته و به 2570 میلی متر رسیده تا راحتی سرنشینان ردیف عقب بیشتر از قبل شود و باید گفت این هاچ بک کره ای یکی از بهترین فضاسازی های کابین را میان هم کلاسان خود دارد. این در حالی است که در کرمان‌موتور سانروف و چند ایربگ آن‌را حذف کرده و i20 جدید تنها با 2 ایربگ در ایران تولید می‌شود.

امکانات هیوندای i20 کرمان موتور:

البته  i20 جدید امکاناتی مثل، آینه الکتروکرومیک، صفحه نمایش ۷ اینچی، دوربین عقب، سنسور پارک عقب، چراغ دی لایت، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، نشان دهنده فشار باد تایر، سنسور باران، کامپیوتر سفری، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تهویه اتوماتیک، ۶ بلندگو و آیینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن را در خود جای داده. اما اگر بخواهیم آن را با رقیب هم قیمت اما کوچکتری مثل کیا پیکانتو مقایسه کنیم، نبود مواردی مثل سانروف و گرمکن صندلی ها بیشتر توی ذوق می زند.

هیوندای i20
مشخصات فنی هیوندای i20 کرمان موتور:

i20 جدید از پیشرانه 4 سیلند 1368 سی‌سی برخوردار است. این پیشرانه از تکنولوژی پاشش چندنقطه‌ای MPi بهره می‌برد و می‌تواند 98 اسب‌بخار قدرت و 134 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. هم‌چنین این پیشرانه با یک گیرباکس 4 سرعته اتوماتیک جفت می‌شود. در نسل قبلی کشش و چابکی مناسبی را از i20 شاهد نبودیم. در نسل جدید نیز با توجه به وزن 1197 کیلویی نیز وضعیت به همان شکل است. البته نباید از این هاچ‌بک جمع‌وجور انتظار سواری هیجان‌انگیز و تندوتیزی داشت. i20 با پیشرانه کم‌مصرف و ابعاد جمع‌وجورش برای تردد در شهرهای شلوغ طراحی شده تا در مسیرهای پرترافیک و طولانی راننده را خسته نکند.

بررسی هیوندای i20 (فیس لیفت نسل اول) :

مثل اکثر کلاس‌های خودرویی در ایران، کره‌ای‌ها با هاچ بک‌های محبوبشان این بخش بازار را نیز قبضه کرده‌اند و از هیوندای i20 باید به عنوان یکی از پرطرفدارترین و روی بورس‌ترین هاچ بک‌های بازار نام برد. علی‌رغم افزایش پی در پی، این هیوندای کوچک همچنان طرفداران خاص خود را دارد و یکی از روی بورس‌ترین محصولات هیوندای در ایران به شمار می‌رود.

هیوندای i20

اولین سری i20 با موتور ۱.۶ لیتری با قدرتی دلچسب در بازار عرضه شد. اما بعد از نمونه فیس لیفت با ظاهری جدید وارد بازار شده که با موتور ۱.۴ لیتری، چندان انتظارات را برآورده نمی‌کند.
طراحی بدنه i20 عامه پسند، مدرن و هماهنگ است و اکثر خریدارانش به خاطر همین ظاهر زیبا روی آن دست گذاشته‌اند. همچنین ابعاد جمع و جور و ساختار فانتزی‌اش باعث شده تا طرفداران زیادی میان خانم‌ها داشته باشد. I20 از ارتفاع بلندتری نسبت به هاچ بک‌های هم کلاسش برخوردار است و در مدل فیس لیفت به لطف گرافیک جدید چراغ‌ها، ظاهرش جذاب‌تر از قبل شده است.

هیوندای i20

فضای کابین با طراحی منطقی و استفاده مناسب از فضا، راحتی نسبی سرنشینان را تامین می کند. روی صندلی‌های جلو مشکلی از نظر فضا احساس نمی‌شود، اما باید تنگی صندلی های عقب را به خاطر فرم هاچ بک و جمع و جورش تحمل کنید. البته وضعیت فضای کابین I20 نسبت به رقبای هم رده قابل قبول است و صندوق بار مناسبی و هم دارد.

هیوندای i20

اما اگر به دنبال سواری نرم و راحت هستید، کلا قید I20 را بزنید. I20 یکی از ناراحت‌ترین هاچ بک های بازار است. علی‌رغم تمام تجهیزات ریز و درشت کابین و فهرست دلچسب امکاناتش، به هیچ عنوان سواری راحتی ندارد و یکی از ناراحت‌ترین هاچ بک های بازار است. به خاطر استفاده از تعلیق خشک برای افزایش پایداری، سواری با کوبش‌های فراوانی همراه است. همچنین استفاده از رینگ‌های بزرگ و لاستیک فاق کوتاه در نسخه فیس لیفت، این ایراد را تشدید کرده است و باید به ترکیدگی مکرر تایرهایش عادت کنید. فرمان I20 سبک و بدون احساس خاصی از سطح جاده عمل می‌کند. اما ترمزها توانایی مناسبی دارند. البته عملکرد پدال ترمز با کمی عدم توانیی در انتقال قدرت در سرعت‌های بالا همراه است.

هیوندای i20

یکی دیگر از مهمترین ایرادهای I20 گیرباکس تنبل و پیشرانه نه چندان پر قدرت است. پیشرانه تنها ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند و با گشتاور ۱۳۹ نیوتون متری نمی‌توانید انتظار شتاب و کشش مناسبی از I20 داشته باشد. با کمال تعجب I20 از نظر فنی در حد و اندازه رقیب کوچکتر، یعنی کیا پیکانتو ارزیابی می‌شود. گیرباکس ۴ سرعته اتوماتیک با اینکه چابکی مناسبی در تعویض دنده‌ها ندارد و به اصطلاح تنبل است، گزینه مناسبی برای رانندگی خانم‌ها و استفاده در شهرهای شلوغ و پرترافیک به شمار می‌رود.

فروش اقساطی سمند LX (شهریور 96)

فروش سوناتا هیبرید 2017 پاکرو متوقف شد

پیش فروش تندر 90 و ساندرو (شهریور 96)

پیش فروش عادی محصولات ایران خودرو (شهریور 96)

فروش اقساطی وانت کاپرا دو دیفرانسیل (شهریور 96)

فروش فوری محصولات ایران خودرو (شهریور 96)

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی