پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آپشن خودرو- دوربین 360 درجه

تخلفی به نام حذف آپشن های درج شده در قرارداد

ناظر مجلس در شورای رقابت به خریداران خودروهای وارداتی و خارجی توصیه کرد تا قبل از امضای قرارداد، جزییات و ریز مواد قرارداد را خوانده و در صورت رعایت نشدن هر یک از مفاد قرارداد به دستگاه قضایی، سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شکایت کنند. یکی از این موارد، […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

ناظر مجلس در شورای رقابت به خریداران خودروهای وارداتی و خارجی توصیه کرد تا قبل از امضای قرارداد، جزییات و ریز مواد قرارداد را خوانده و در صورت رعایت نشدن هر یک از مفاد قرارداد به دستگاه قضایی، سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شکایت کنند. یکی از این موارد، حذف آپشن هایی است که در قرارداد درج شده اند، اما هنگام تحویل خودرو خبری از آن ها نیست.

به نقل از ایسنا ، ولی ملکی با اشاره به حذف آپشن از خودروهای وارداتی و خارجی توسط برخی شرکت‌های خودرویی، گفت: اگر بین تبلیغات شرکت‌های خودرویی و خودروهای فروخته شده به مشتریان دوگانگی باشد و ارائه برخی آپشن‌های درج شده در قرارداد منوط به دریافت پول بیشتر از خریدار شود یعنی شرکت مذکور مرتکب تخلف شده و خریداران می‌توانند با مراجعه به دستگاه قضایی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شکایت کرده و طلب خسارت کنند.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس گفت: شرکت‌های خودرویی در صداوسیما یا روزنامه‌ها و سایت‌ها تبلیغ می‌کنند که خودروهایش فلان آپشن‌ها را دارد اما زمان تحویل، آپشن‌های تبلیغ شده تحویل داده نمی‌شود. اگر  آپشن‌های حذف شده در قرارداد درج شده باشد و برند خودرویی از ارائه آن طفره رفته باشد، خریداران می‌توانند شرکت مورد نظر را مورد پیگرد قانونی قرار دهند تا مبلغی که بابت آپشن‌های حذف شده پرداخت شده به حساب خریدار عودت شود.

شرایط جدید شماره گذاری خودروهای وارداتی و داخلی

محبوبترین برند خودروهای وارداتی بازار کشور

شگردهای فروشندگان متخلف خودروهای وارداتی

مراقب نیش شرکت های متفرقه واردات خودرو باشید

گارانتی خودروهای وارداتی اصلاح شد

افزایش ناگهانی قیمت خودروهای وارداتی

جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در ایران

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی