آنچه در مورد فراخوان ایرتویا نماینده رسمی تویوتا ژاپن در ایران برای خودروهای کرولا مدل 2006 تا 2009 خود باید بدانید به شرح ذیل توسط ایرتویا اعلام می شود. “فراخوان های خودرویی” یکی از مهمترین مسائل در بحث حمایت شرکت ها از مشتریان است. مشتریانی که به دنبال خریدی مطمئن و خودرویی ایمن هستند. ایرتویا […]
“فراخوان های خودرویی” یکی از مهمترین مسائل در بحث حمایت شرکت ها از مشتریان است. مشتریانی که به دنبال خریدی مطمئن و خودرویی ایمن هستند. ایرتویا هم به عنوان شرکتی پیشرو در خصوص اعلام فراخوان ها، همواره این امر را به عنوان یکی از وظایف خود دانسته است.
زیرا فراخوان یک تعهد از سوی کمپانی مادر است و ایرتویا نیز همواره فراخوان هایی که شامل خودروهای تویوتا موجود در ایران می شوند را اجرا نموده است. ایرتویا با چتر حمایتی که برای مشتریان خود ایجاد کرده همواره درصدد افزایش رضایتمندی آنها در خصوص خدمات پس از فروش بوده است. در خصوص فراخوان جدید کیسه هوای سرنشین تویوتا کرولا، مصاحبه ای با مهندس امیر تیداک، رئیس بخش فنی شرکت ایرتویا، صورت داده ایم که در ادامه به آن می پردازیم.
فراخوان جدید اعلام شده مربوط به خودروی سواری تویوتا کرولا بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ میلادی است. خودروهایی که در این بازه زمانی وارد حوزه خلیج فارس و تعدادی از آنها به صورت شرکتی و غیرشرکتی وارد کشور شده اند. این فراخوان مربوط به نقص فنی در بخش عملکرد سیستم کیسه هوای سرنشین جلو است. کپسول ایربگ خودروهایی که شامل این فراخوان می شوند، امکان دارد در تصادف های شدید به خوبی عمل نکنند. به همین خاطر این فراخوان همزمان با دیگر کشورها در ایران نیز اجرا می شود.
ما در سایت اصلی شرکت ایرتویا به نشانی Irtoya.com صفحه ای را به صورت کاملا مجزا درنظر گرفته ایم. مالکین خودروهای تویوتا کرولا بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ می توانند با مراجعه به این قسمت شماره شاسی خودروی خود را ثبت نموده و در صورتی که شامل این فراخوان باشند از طریق همان بخش به آنها اطلاع داده خواهد شد. بعد از آن در صفحه ای جدید لیست تمام نمایندگی های منتخبی که از طرف شرکت اعلام شده اند، مشخص می شود و مشتریان می توانند با تعیین وقت قبلی به نمایندگی مورد نظر مراجعه کنند. البته باید این نکته را نیز اشاره کرد که تمام نمایندگی های مورد نظر برای این فراخوان تجهیز شده اند و تکنسین ها تمام دوره های لازم را گذرانده اند.
در این چند سال می توان گفت کمتر از ۵ نوبت فراخوان داشته ایم. فراخوان هایی که در آن خودروهایی نظیر کمری و هایلوکس شامل می شدند و هم اکنون برای ایربگ های شرکت تاکاتا در تویوتا کرولا این فراخوان را اعلام کرده ایم تا هرچه سریعتر قطعه معیوب تعویض شود.
طبعیتاً کلیه فراخوان هایی که در کل دنیا اعلام می شود، توسط شرکت مادر صورت می گیرد. به این صورت که اگر خودرویی ایراد ایمنی یا هر ایرادی که باعث به خطر افتادن جان سرنشینان می شود را داشته باشد بلافاصله شرکت مادر فراخوان رفع عیب را در سرتاسر دنیا اعلام می کند و شماره شاسی هایی که مربوط به آن منطقه می شوند را به نمایندگی هر کشور ارسال می کند تا قطعات معیوب تعویض شوند.
در تمامی فراخوان هایی که در این چندسال اخیر صورت گرفته هیچ هزینه ای از مشتریان دریافت نشده است. یعنی به طور کلی تمام هزینه های رفع عیب با توجه به اتمام مدت زمان گارانتی اصلی خودروها به صورت رایگان انجام می شود. حتی خودروهایی که به صورت غیرشرکتی وارد کشور شده اند نیز شامل این فراخوان می شوند و هیچ هزینه ای از مالکین دریافت نمی شود. در خصوص فراخوان جدید نیز طی مکاتباتی که با شرکت تویوتا موتورز داشته ایم تصمیم بر این شد که تمام هزینه برای خودروهای شرکتی و غیرشرکتی به صورت کاملا رایگان صورت گیرد.
کلیه ی خدماتی که توسط شرکت ایرتویا در خصوص فراخوان ها صورت می پذیرد شامل گارانتی مشخصی هستند. خدمات تعمیرات به مدت ۲ماه یا ۳۰۰۰ کیلومتر و خدماتی که منجر به تعویض قطعه می شود ۶ ماه یا ۱۰۰۰۰ کیلومتر شامل گارانتی می شوند. به همین خاطر تمام کرولاهایی که شامل این فراخوان می شوند با توجه به تعویض قطعه، از این گارانتی بهرمند می شوند.
همانطور که اطلاع دارید، ایرتویا توانسته رتبه نخست خدمات پس از فروش و رضایتمندی مشتریان را کسب کند و در این چند سال با تکمیل کادر فنی و برگزاری دوره های آموزشی برای نمایندگی های خود در کنار استفاده از جدیدترین تجهیزات و امکانات در تعمیرگاه های خود بدون هیچ مشکلی به خدمات دهی خودروها می پردازد. ما در ایرتویا تمام امکانات و تجهیزات تخصصی برای رفع عیوب در فراخوان ها را داریم.
قطعاً این موضوع غیر ممکن است. تا به حال چنین موضوعی پیش نیامده که تویوتا فراخوانی را اعلام کند و ایرتویا آن را انجام ندهد. ضمن آنکه تویوتا با توجه به خودروهای وارد شده به هرکشور فراخوان هایی را به کشور مورد نظر اعلام می کند. شماره شاسی هایی که برای فراخوان ها باید مراجعه شوند به تمام کشورها اعلام می شود تا نماینده هر کشور با اعلام فراخوان این خودروها، هرچه سریعتر ایرادات ایجاد شده را برطرف نماید.
دیدگاه خود را بنویسید