پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و 330 جدید

فلفل تند و تیز ب ام و با ۴ چرخ متحرک!/بررسی ب ام و سری 3 جدید

از ب ام و سری 3 می توان به عنوان یکی از محبوب ترین سدان های اسپرت جهان و یکی از پرفروش ترین محصولات ب ام و نام برد. خوشبختانه این سدان اسپرت جوان پسند همواره حضور پررنگی در ایران داشته و می توان گفت هر 6 نسل آن در کشور عرضه شده اند. پایگاه […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۳ مهر ۱۳۹۶

از ب ام و سری 3 می توان به عنوان یکی از محبوب ترین سدان های اسپرت جهان و یکی از پرفروش ترین محصولات ب ام و نام برد. خوشبختانه این سدان اسپرت جوان پسند همواره حضور پررنگی در ایران داشته و می توان گفت هر 6 نسل آن در کشور عرضه شده اند.

پایگاه خبری جوان خودرو بررسی کرد:

ششمین نسل سری 3 با کد اتاق F30 در سال 2011 معرفی شد. این نسخه نیز به پیروی از مدل های قبلی، حضوری پررنگ در ایران داشت. اما با این تفاوت که واردات اش با قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی همزمان شد، دیگر خبری از مدل های پرقدرت 6 سیلندر نبود و تنها در 2 نسخه 328 و 320 در ایران عرضه شد.

ب ام و 330 جدید

از اواسط سال 1395 فروش سری 3 توسط پرشیا خودرو متوقف شد و واردات آن توسط واردکنندگان متفرقه ادامه پیدا کرد. در سال 2015 و به مناسبت 40 سالگی سری 3، ب ام و این سری پرطرفدار را دستخوش تغییراتی کرد و تحت عنوان فیس لیفت 2016 به بازار فرستاد. در این نسخه تغییراتی جزیی اما تثیر گذار در ظاهر از جمله تغییر گرافیک چراغ های جلو و عقب اعمال شد.

همچنین تمام تجهیزات ظاهری که در مدل قبل از فیس لیفت تنها در نسخه اسپرت لاین مورد استفاده قرار می گرفت، به تمام نسخه های مدل فیس لیفت اضافه شد. در ایستگاه آخر تغییرات ظاهری، 2 رنگ جدید و جذاب آبی متالیک مدیترانه ای و نقره ای پلاتینی متالیک به لاین آپ سری 3 اضافه شده که باید دید آیا پرشیا خودرو سری 3 را با این رنگ ها به ایران می آورد یا خیر.

فضای کابین تغییرات چشمگیری را به خود ندیده و تنها به بهبود کیفیت متریال و استفاده از قطعات کرومی بیشتر بسنده شده است. همچنین در نسخه فیس لیفت برنامه کارپارک و ردیاب آپدیت شده است. سری 3 جدید در 3 تیپ لاکچری، اسپرت لاین و ام اسپرت عرضه می شود و پیش بینی می شود پرشیا خودرو هر 3 تیپ را به ایران بیاورد.

اما به هیجان انگیزترین بخش هر ب ام و سری 3، یعنی قوای محرکه و بخش فنی ان می رسیم. در نسخه فیس لیفت پیشرانه انواع مدل ها تغییر کرده و کد موتورها نیز عوض شده است. در مدل 320، قدرت موتور افزایش یافته و به 184 اسب بخار رسیده است. مورد جالب دیگر اینجاست که 328 از میان مدل های سری 3 فیس لیفت حذف شده و حالا 330 جای آن را گرفته است.

330 با کد موتور B48B20B به تولید می رسد. پیشرانه 2 لیتری توروبشارژ 330 می تواند 252 اسب بخار قدرت تولید کند که نسبت به پیشرانه 245 اسبی قبلی بیشتر است. همچنین گشتاور 330 نیز به 350 نیوتن متر می رسد. پیشرانه 330 با گیرباکس 8 سرعته ای جفت می شود که ضرایب آن گسترده تر از قبل شده و لغزش مبدل گشتاور آن از قبل کمتر است.

ب ام و 330 جدید

استرس بار 3 نقطه ای در مدل فیس لیفت جای خود را به استرس بار 5 نقطه ای داده و در سیستم کنترل پایداری، تعلیق عقب و فرمان نیز بازنگری شده است. اخیرا مدل های 330 و 320 ب ام و سری 3 فیس لیفت در لیست خودروهای مجاز برای ثبت سفارش قرار گرفته اند و جالب تر اینکه امکان ثبت سفارش ب ام و 330 دو دیفرانسیل Xdrive نیز وجود دارد که در صورت این اتفاق، سری 3 تنها سدان 2 دیفرانسیل ب ام و در ایران خواهد بود.

مشخصات فنی ب ام و سری 3  (330)
کلاس: سدان اسپرت
پیشرانه: 4 سیلندر توربو
حجم موتور: 1998 سی سی
قدرت: 252 اسب بخار در 5200 تا 6500 دور
گشتاور: 350 نیوتن متر در 1450 تا 4800
گیرباکس: 8 سرعته تیپ ترونیک
وزن: 1495 کیلوگرم
مصرف ترکیبی: حدود 6 لیتر
حجم باک:
شتاب: 5.8 ثانیه

نکات مثبت:
پیشرانه پرتوان تر از قبل
مجوز ثبت سفارش نسخه 2 دیفرانسیل
سواری لذت بخش
هندلینگ و فرمان پذیری عالی

نکات منفی:
حساسیت پیشرانه توربو به بنزین کم کیفیت داخلی
فضای محدود ردیف عقب

امکانات ب ام و سری ۳ جدید:

سیستم ناوبری جدید و حرفه ای، فناوری LTE برای تماس و اینترنت پرسرعت، صفحه نمایشگر رنگی، دستیار پارک و پارک دوبل-چراغ‌های LED عقب-سنسور باران، سنسور نور، پوشش چرمی فرمان و صندلی ها- صندلی برقی راننده وسرنشین (نسخه فول)-سیستم انحصاری آی درایو-سیستم کنترل پایداری-ترمز کمکی

ايران خودرو از هايما جديدش رونمايي كرد/ بررسی و جدول مشخصات فنی هايما S5

قهرمان بی رقیب تر از همیشه/ بررسی فنی ب ام و سری 5 جدید

خیز خودروسازان برای تحول ناوگان حمل و نقل/ بررسی ون های تازه وارد بازار

ب ام و های دم بریده!/ نگاهی به هاچ بک های جدید ب ام و در بازار ایران

شاخ به شاخ ژرمن های کهنه کار/مقایسه مرسدس بنز E کلاس و ب ام و سری ۵ جدید

نسخه ب ام و برای التیام جنون سرعت!/ نگاهی به ب ام و M5 جدید

پرادو پنچه در پنچه پاجرو

دوئل کره و فرانسه در خاک ایران/ مقایسه سدان های متوسط 100 میلیونی

مهره های تویوتا در شطرنج شاسی بلندها/ نگاهی به تویوتا C-HR و RAV4

چشم و هم چشمی هاچ بک کراس ها/مقایسه رنو ساندرو استپ وی و برلیانس C3

شروعی دوباره برای جنتلمن کره ای/ نگاهی به سانگ‌ یانگ رکستون جدید

نسخه کوچک تر سانتافه / نگاهی به هیوندای توسان کرمان موتور

هایما اس 5 چه در چنته دارد؟ +قیمت احتمالی

نیسان جوک را بیشتر بشناسیم

“بیراهه روی” با بار اضافه! / مقایسه پیکاپ ریچ و کاپرا2

نیسان ایکس تریل رقیبی سرسخت برای قدبلندها

کدام هیبریدی؟/مقایسه تویوتا کمری هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید

چالشی جدید برای چشم بادامی‌ها در کلاس سدان های نیمه لوکس

زنگ خطری برای کراس اوورهای کامپکت/ مروری بر جک S3 محصول جدید کرمان موتور

برادر کوچکتر آسا با دستی پر می آید/نگاهی به بسترن B30 محصول جدید گروه بهمن

خاطره‌بازی با ژنرال بازنشسته!/مروری بر مرسدس بنز GLK350

دست دوم‌های هیجان انگیز/نگاهی به زانتیا و هیوندای آوانته

آیا ۳۰ اسب بخار ۵۰ میلیون می‌ارزد؟/ مقایسه کوراندو و اسپرتیج

اولین نماینده قد بلند چری برای حضور در اروپا/ معرفی چری Exeed TX

تویوتا با پرادو ۲۰۱۸ به جنگ مسیرهای صعب‌العبور آمد

تغییر لوگوی خودروهای لوکس ب ام و

برابوس راکت ۹۰۰ سریع ترین کروک 4 سرنشینه

نسخه ب ام و برای التیام جنون سرعت!/ نگاهی به ب ام و M5 جدید

فرزند قد بلند پورشه پوست انداخت/ آشنایی با نسل جدید پورشه کاین

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی