پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لوتوس ای پی ایکس 2006

جیلی جان تازه ای را در لوتوس می دمد

جیلی که تا به امروز ولوو را در اختیار دارد حال با توجه به کمبود مالی در لوتوس میخواهد با خرید این شرکت جان تازه ای به این شرکت بدمد که شرح ذیل توضیح داده شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو، سالها پیش، لوتوس از شاسی بلند کانسپت APX رونمایی کرد که یک […]

امیر
چهارشنبه - ۵ مهر ۱۳۹۶

جیلی که تا به امروز ولوو را در اختیار دارد حال با توجه به کمبود مالی در لوتوس میخواهد با خرید این شرکت جان تازه ای به این شرکت بدمد که شرح ذیل توضیح داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو، سالها پیش، لوتوس از شاسی بلند کانسپت APX رونمایی کرد که یک خودرو بی ریخت و زشت بود اما نیم نگاهی را به آینده این برند داشت، آینده ای که تا کنون رقم نخورده است. این شاسی بلند آلومینیومی اسپرت، متعلق به 11 سال پیش بوده و پیش از اینکه هر خودروسازی به فکر ساخت یک شاسی بلند یا کراس اوور باشد، لوتوس آنرا پیش بینی کرده بود.

اما مدت هاست که لوتوس در حال دست و پا زدن است تا از غرق شدن و نابودی جلوگیری کند. چینی ها از فرصت استفاده کرده اند و جیلی که ولوو را نیز در اختیار دارد، تصمیم گرفته تا با سرمایه گذاری 65 میلیون دلاری، جانی تازه را در این برند بریتانیایی بدمد.

جیلی معتقد است که لوتوس هنوز هم وجه و اعتبار جهانی اش را حفظ کرده و مردم این برند را از یاد نبرده اند و باور دارد که لوتوس می تواند سودآور باشد. در حال حاضر لوتوس سالیانه فقط بین 1500 تا 2000 دستگاه خودرو را تولید می کند ولی پتانسیل تولید بالاتری را دارد.

لوتوس با حفظ سنت خود و پایبند بودن به معیار های سبک بودن و لذت رانندگی، می تواند طیف محصولات خود را گسترش داده و تولید را نیز افزایش دهد. جیلی مدعی است که با این اقدام، اعتبار لوتوس را خدشه دار نمی کند بلکه می خواهد این برند، مجددأ روی پاهای خودش بایستد. در اینجاست که جیلی، تصمیم پورشه برای ساخت یک شاسی بلند را در سال 2002 یادآوری می کند؛ تصمیمیکه در ابتدا خنده دار به نظر می رسید اما بعدأ همه خودروسازان را به ساخت مدلی مشابه واداشت.

از آنجایی که جیلی، سازنده تاکسی های لندن را هم در تملک دارد و در ساخت نمونه های جدید الکتریکی این تاکسی ها، از مقادیر قابل توجهی آلومینیوم برای کاهش وزن استفاده کرده، این دانش را می تواند برای محصولات جدید لوتوس نیز بکار ببرد. جیلی می تواند همچون گروه های خودروسازی بزرگ، یک پلتفورم را برای چند محصول استفاده کند زیرا که حالا ولوو، Lynk&Co و London Taxi را در اختیار دارد.

بازگشایی 9 نمایندگی جیلی در یک روز!

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (۹)/ زمزمه تنوع محصولات جیلی

گزارش نمایشگاه شیراز (7) / حضور خودروسازان بم با جیلی زیر 50 میلیون

استیشن جیلی ، در دام شکارچیان!

رونمایی جیلی از برنده آسان !

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی