پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

haima

برگ های برنده هایما S5 کدامند؟

نگاهی به توانمندی های هایما S5 ، کراس اوور کامپکت جدید ایران خودرو رقابت در تورنومنت کراس اورهای کامپکت بازار ایران هر روز سخت تر از قبل می شود. MVM های سری X22 و X33، لیفان های X50 و X60، جک S3 و چانگان CS35 شرکت کنندگانی هستند که در این تورنومنت حضور دارند و […]

javankhodro
دوشنبه - ۱۰ مهر ۱۳۹۶

نگاهی به توانمندی های هایما S5 ، کراس اوور کامپکت جدید ایران خودرو

رقابت در تورنومنت کراس اورهای کامپکت بازار ایران هر روز سخت تر از قبل می شود. MVM های سری X22 و X33، لیفان های X50 و X60، جک S3 و چانگان CS35 شرکت کنندگانی هستند که در این تورنومنت حضور دارند و تا به امروز با هم رقابت کرده اند. اما حالا رقیبی جدید وارد مسابقات شده است. Haima S5 بوکسوری جسور است که از تیم ایران خودرو در مسابقات شرکت می کند. اگر نگاهی به مشخصات فنی این خودرو بیندازید، خواهید دید که دیگر حریفان برای غلبه بر او کار سختی در پیش دارند.

این خودرو با اندامی ورزیده راهی میدان شده است. نمای خشن رو به رو با چرغ های بزرگ، درب محفظه موتور متورم و خطوط پر حجم بدنه باعث شده عضلات هایما کاملا به چشم بیایند. درون کابین هم طراحی اجزاء مختلف تناسب خوبی با نمای بیرونی دارد. هایما S5 داری صندلی برقی در جلو است که در حریفانش دیده نمی شود. ضمن این که سیستم کنترل کشش یا TCS هم در لیست تجهیزات ایمنی دینامیک خودرو وجود دارد. دوربین 360 درجه هم از دیگر تجهیزاتی است که باز هم در لیست آپشن های رقیبان دیده نمی شود.

جالب آنکه در بدنه این خودرو از فولادهای مختلفی با آلیاژ متفاوت استفاده شده است. مثلا در ساخت درب های محفظه بار و موتور به میزان 31 درصد از فولاد استاندارد استفاده شده است تا این قطعات ضمن دارا بودن استحکام کافی وزن زیادی نداشته باشند. همچنین 9 درصد از کل ساختار استراکچر اصلی بدنه ( مغز شاسی و فریم اتاق) از فولاد استحکام یافته ساخته شده است. این در شرایطی است که برای برای اولین بار در ایران یک خودرو تولید داخل با 6 کیسه هوا ایمنی راهی بازار می شود. ترمزهای ABS+EBD و ترمز اضطراری BAS هم از دیگر سامانه های این خودرو در بخش ایمنی حرکت هستند.

اما برگ های برند هایما S5 تمام نشده است صبر کنید! این مبارز جدید آبی پوشان جاده مخصوص در زیر درب پوش موتورش یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر دارد که با یک توربوشارژر می تواند تا 161 اسب بخار نیرو تولید کند. گشتاور پیشرانه هم به 223 نیوتن متر می رسد که فاصله معناداری با دیگر رقیبان دارد. به جز پیشرانه توربوشارژی که S5 را بدل به یک حریف سر سخت کرده است، یک گیرباکس پیشرفته CVT نیز وظیفه انتقال قدرت به چراخ های جلو را بر عهده دارد. این گیرباکس ساخت یکی از معتبرترین ساندگان این مجموعه در جهان یعنی کمپانی Punch بلژیک است. جالب است بدانید نرم افزار این گیرباکس طوری تنظیم شده تا حتی در زمانی که بیشترین گشتاور پیشرانه به صورت ناگهانی به گیرباکس منتقل می شود، کم ترین فشار روی تسمه های سیستم انتقال قدرت بین دو مخروطی گیرباکس ایجاد شود. از این رو بخش ورودی این گیرباکس نسبت به ورژن قبلی آن مورد بازنگری قرار گرفته است. در واقع باید گفت یکی از پیشرفته ترین گیرباکس های موجود در بازار خودروهای زیر 100 میلیون تومان، درون سینه هایما S5 قرار گرفته است.

 هایما S5 قطعا با قیمتی رقابتی راهی بازار می شود زیرا در این صورت است که می تواند با شرایط فروش خوب رقیبانش رقابت کند. هر چند ایران خودرو گفته این کراس اوور کامپکت جدید در بازه قیمتی 75 تا 80 میلیون تومان قیمت دارد اما قیمت تمام شده آن ارتباط مستقیم با نرخ ارز دارد و به همین دلیل هنوز قیمت دقیق مشخص نشده است. با این حال ورود این مبارز جدید به رینگ، می تواند عرصه را بر حریفان تنگ کند زیرا روی کاغذ احتمالا یکی از برنده های قطعی این تورنومنت خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

هایما S7 توربوشارژ به بازار می آید (بررسی اجمالی)

فراخوان ایران خودرو برای هایما S7 توربوشارژ

تست فنی چری تیگو7 در پیست آزادی + تصاویر

زنگ خطری برای کراس اوورهای کامپکت/ مروری بر جک S3 محصول جدید کرمان موتور

تست فنی چری تیگو 7 در جاده های ایران (گزارش)

کیفیت یا تنوع؟ مقایسه چانگان CS35 و ام وی ام X22

تجربه رانندگی با چری تیگو5 فیس لیفت در پیست

تست فنی MVM X33 جدید در جاده و پیست + آلبوم تصاویر

سال آینده منتظر MG RX5 باشید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی