پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فورد-لوگو

اختراع فورد برای آگاه کردن راننده از وضعیت باد تایرها

تا کنون راجع به سیستم های نشانگر فشار باد تایر شنیده ایم. اما این بار همه این سیستم ها و اختراعات را فراموش کنید. شرکت فورد اختراعی جدید دارد تا به بهترین شکل راننده را از وضعیت باد تایرها آگاه کند. تیم مهندسی شرکت خودروسازی فورد، ایده‌های جالب و مفیدی برای نصب چراغ‌های LED در […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۸ مهر ۱۳۹۶

تا کنون راجع به سیستم های نشانگر فشار باد تایر شنیده ایم. اما این بار همه این سیستم ها و اختراعات را فراموش کنید. شرکت فورد اختراعی جدید دارد تا به بهترین شکل راننده را از وضعیت باد تایرها آگاه کند.

تیم مهندسی شرکت خودروسازی فورد، ایده‌های جالب و مفیدی برای نصب چراغ‌های LED در کنار چرخ‌های خودرو دارد. اساس این ایده، نصب چراغ‌های LED با رنگ‌های قرمز، سبز و آبی در ناحیه‌ی بالای تایرها است که البته با تنظیمات مختلف در شدت این سه رنگ، انواع رنگ‌ها را می‌توان پدید آورد.

اختراع جدید مهندسان فورد، سیستم اعلام وضعیت باد تایرها با استفاده از LEDهای نصب شده در بالای هر چرخ است. در صورت مناسب نبودن وضعیت باد تایرها و نیاز به توقف فوری، رنگ قرمز فعال شده و فضای اطراف تایر را روشن می‌کند. رنگ زرد برای اعلام وضعیت باد زیاد تایرها و سبز برای نشان دادن وضعیت مناسب باد تایرها خواهد بود.

هنگامی که راننده برای تنظیم باد لاستیک‌ها توقف کرده و به سراغ تایرها می‌رود، نور مناسبی اطراف تایر را روشن کرده تا بخصوص در شب، شرایط بهتری ایجاد شود. مهندسین فورد، در حال بررسی نصب یک ماده‌ی شب نما هستند تا در هنگام روشن شدن تایر، توجه بیشتری را جلب کنند.



همانند چراغ‌های موجود در زیر آینه بغل‌های برخی مدل‌های فورد، مهندسین این شرکت از امکان استفاده از این سیستم به عنوان روشنایی بیشتر در ناحیه‌ی جانبی خودرو نیز، صحبت می‌کنند. حتی می‌توان با استفاده از این فناوری و سیستم تشخیص سوئیچ خودرو، به هنگام نزدیک شدن با سوئیچ به خودرو، امکان روشنایی در اطرف خودرو را ایجاد کرد.

مهندسین فورد، معقتد هستند که این چراغ‌ها، در هنگام رانندگی نیز مفید خواهند بود. به عنوان مثال، به هنگام پیچیدن به یک طرف و فعال کردن راهنما، این چراغ‌ها روشن می‌شوند تا دید بهتری را برای راننده ایجاد کنند یا حتی مانند چراغ راهنما روشن و خاموش شوند تا جلب توجه بیشتری را ایجاد کنند.

در حالیکه اکثر ثبت اختراع‌های فعلی، مناسب فناوری موجود در عصر امروز نیست، اما بنظر می‌رسد که این سیستم، کاملا در جهت پیشرفت فناوری فعلی صنعت خودروسازی باشد. مهندسین فورد، برای عملی کردن این سیستم، با موانع زیادی روبرو نیستند. این سیستم واقعا جهت آگاه کردن راننده از وضعیت باد تایرها، خصوصا برای خودروهای شاسی‌بلند در مسیرهای خارج جاده مناسب است.

منبع: زومیت

نگاهی به بازار خودروها و موتورسیکلت های برقی در ایران

آیا شارژر فندکی به باتری خودرو آسیب می رساند؟

تسهیل فرآیند آزمایش خودروهای خودران در آمریکا

گیرباکس CVT را بیشتر بشناسید + تفاوت ها با گیرباکس معمولی

تحقق کامیونت خودران توسط تسلا

اسکنر جاده، تکنولوژی جدید راهداری

ایربگ از کجا آمده و چگونه عمل می کند؟

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی