پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آرین موتور

تست درایو عمومی DS برگزار شد + عکس

پنجشنبه گذشته آرین موتور تابان ، نماینده رسمی DS در ایران برنامه تست درایو عمومی محصولات این برند را در پارکینگ شماره 2 ارم برگزار کرد. آرین موتور که از پیشتازان برگزاری تست درایو در ایران است، با هدف انتقال لذت رانندگی به متقاضیان ، امکان بررسی انواع مدل ها را فراهم کرده است. DS3 […]

javankhodro
شنبه - ۲۲ مهر ۱۳۹۶

پنجشنبه گذشته آرین موتور تابان ، نماینده رسمی DS در ایران برنامه تست درایو عمومی محصولات این برند را در پارکینگ شماره 2 ارم برگزار کرد.

آرین موتور که از پیشتازان برگزاری تست درایو در ایران است، با هدف انتقال لذت رانندگی به متقاضیان ، امکان بررسی انواع مدل ها را فراهم کرده است. DS3 که جدیدترین هاچ بک کوپه این برند پریمیوم است به همراه DS5 ، DS6 و DS 5LS به میدان آمده بودند.

خبرنگاران نیز در این مراسم حضور داشتند و در کنار متقاضیان به بررسی پرداختند.

DS3:

طرفداران سوپر مینی ها روز به روز در حال افزایش است و به همین دلیل تنوع مناسبی را در این کلاس خودرویی شاهد هستیم. هاچ بک های کوچک با تکیه بر مصرف سوخت مناسب و ابعاد جمع و جور بهترین گزینه های برای رانندگی در شهرهای شلوغ هستند. اما معمولا به دلیل اکونومی بودن این خودروها، نمی توانید توجه به جنبه های لوکس را به شدت خودروهای بزرگ تر  در آن ها ببینید. اما این بار داستان فرق می کند. با لوکس ترین سوپر مینی بازار ایران یعنی DS3 طرف هستیم.

امسال سال گسترش بازار خودروهای لوکس است و DS3 به عنوان تنها خودرو پرمیوم کلاس B در ایران شناخته می شود. فضای کابین هم همان پرستیژ سایر محصولات DS را دارد اما باغلظت کمتر. همه چیز با ظرافت مثال زدنی کنار هم قرار گرفته و بر خلاف ابعاد کوچک DS3، داخل کابین اش احساس راحتی خواهید کرد. جالب است بدانید DS3 بیشترین حجم صندوق بار را میان خودروهای هم کلاس اش دارد.
دیگر نقطه قوت DS3 پیشرانه کم حجم و پر بازده آن از سری جدید موتورهای بنزینی PURE TECH است . پیشرانه ای که علاوه بر توان خروجی بالا و هماهنگ با وزن بدنه مصرف مناسبی دارد و خیال راننده را راحت می کند. DS3 از یک پیشرانه 3 سیلندر 1200 سی سی توربو برخوردار است که می تواند 110 اسب بخار قدرت تولید کند. گشتاور 205 نیوتن متری همه چیز را با این کوچولوی سبک وزن و لوکس ممکن می کند و با تخت کردن پدال گاز می توانید از شتاب 9.6 ثانیه ایش لذت ببرید. یک گیرباکس 6 سرعته دو کلاچه نیز با این پیشرانه جفت می شود تا کلکسیون جذابیت های DS3 در بخش فنی تکمیل باشد. شاید در نگاه اول حس کنید که در تصادفات نمی توان روی DS3 با ابعاد کوچک اش حساب کرد. اما فراموش نکنید که این هاچ بک لوکس در ایمنی چیزی کم ندارد و توانسته 5 ستاره ایمنی موسسه euroNCAP را به خود اختصاص دهد.

DS 5LS:

DS5LS یکی از لوکس‌ترین سدان‌های فرانسوی است و این‌را می‌توان از ظاهر خاص و سنگین‌اش فهمید. در ظاهر DS علاوه بر اصالت قابل توجه، تمرکز زیادی روی وجهه لوکس خودرو شده و خبری از زرق و برق های اضافه که در رقبای کره ای می بینیم در این سدان لوکس نیست. این المان‌های کلاسیک در دکوراتیو کابین به اوج خود می‌رسد به‌طوری که نمی‌توانید از جزییات کابین این سدان پریمیوم چشم بردارید! پوشش خاص صندلی‌ها، تریم چوبی فوق‌العاده ظریف، استفاده از چرم ناپا در سراسر کابین و رنگ‌بندی هاینا، به شما گوشزد می‌کند که با یک سدان معمولی طرف نیستید. البته کابین DS5LS کمی از سدان های بزرگ این سگمنت کوچکتر است اما به لطف ارتفاع مناسب، در سوار و پیاده شدن از آن مشکلی وجود ندارد. طراحی نوآورانه DS در صفحه نمایش‌گر پشت فرمان و فرم خاص غربیلک فرمان خودش را نشان می‌دهد.

DS5LS همچون رقبای اروپایی اش و بر خلاف رقبای آسیایی (داخل کشور) از یک پیشرانه مجهز به سیستم پرخوران بهره می‌برد. پیشرانه ۱.۶ توربو این فرزند فرانسوی می‌تواند ۱۶۴ اسب‌بخار قدرت تولید کند. این یعنی از نظر توان خروجی با پژو 508 در یک سطح قرار می گیرد و نسبت به تلیسمان و پاسات اندکی ضعیف تر است. حجم کم‌ پیشرانه مصرف و آلایندگی کم‌تری را برای DS5LS به ارمغان می‌آورد. هم‌چنین استفاده از توربوشارژر باعث شده تا گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متری، در دورهای پایین‌تر در اختیار راننده قرار بگیرد و حس متفاوتی از شتاب‌گیری را به راننده منتقل کند. DS5LS هم‌چون 508 و پاسات از یک گیرباکس ۶ سرعته برخوردار است. این یعنی تقسیم قدرت در این خودروها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد.

در مسیری که این خودرو مورد بررسی قرار گرفت، از لحاظ دقت عملکرد گیرباکس و هندلینگ عملکرد خوبی از خود نشان داد.

متقاضیان می توانند از طریق ثبت نام در سایت http://www.dsautomobiles.ir  و یا مراجعه به خانه دی اس تهران درخواست خود را جهت تست درایو اعلام نمایند.

 

مردم لذت راندن میتسوبیشی را در پارکینگ ارم تجربه کردند

بیشتر بخوانید:

تست جاده محصولات آرین موتور ، از تهران تا خالد نبی (قسمت اول: DS)

DS3 صاحب برترین موتور سال 2017

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (۱۱)/ DS برای اولین بار به تبریز آمد

سربلندی DS7 در تست 6 هزار کیلومتری در ایران

شاخ به شاخ DS6 و ب ام و X1

تقابل DS5LS تازه وارد و کیا اپتیما JF پرفروش

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی