پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید کرمان موتور

رشد قابل توجه تولید خودروسازان خصوصی

این طور که از آمار و ارقام پیداست، تولید خودروسازان خصوصی در 7 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش قابل توجهی داشته و در مجموع با تولید 70 هزار و 443 دستگاه نسبت به سال گذشته رشد 42.3 درصدی را تجربه کرده است. بر این اساس، در مجموع ۷۰ هزار و […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۴ آبان ۱۳۹۶

این طور که از آمار و ارقام پیداست، تولید خودروسازان خصوصی در 7 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش قابل توجهی داشته و در مجموع با تولید 70 هزار و 443 دستگاه نسبت به سال گذشته رشد 42.3 درصدی را تجربه کرده است.

بر این اساس، در مجموع ۷۰ هزار و ۴۴۳ دستگاه انواع خودروهای سواری در بخش خصوصی به تولید رسیده که این موضوع از افزایش تیراژ ۳/ ۴۲ درصدی نسبت به ۷ ماه سال گذشته حکایت دارد. طبق آمار اعلامی، بیشترین تیراژ در ۷ ماه امسال به مدیران خودرو رسیده، شرکتی که محصولات چری چین را در کشور مونتاژ می‌کند.

این خودروساز خصوصی تا پایان مهر ماه امسال ۳۸ هزار و ۳۰۳ دستگاه انواع محصولات سواری را مونتاژ کرده که بیشتر آن را مدل ام وی ام X۲۲ تشکیل می‌دهد. در مجموع مدیران خودرو توانسته تیراژ خود را در ۷ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷/ ۳۴درصد بالا ببرد.

پس از این خودروساز اما کرمان موتور در رده دوم پرتیراژترین شرکت‌های بخش خصوصی قرار دارد، چه آنکه توانسته تا پایان مهر ماه امسال ۲۶ هزار و ۳۱۲ دستگاه محصولات سواری را به تولید برساند. کرمان موتور در حال حاضر محصولاتی از سه برند خودروساز شامل لیفان، جک و هیوندایی را مونتاژ می‌کند و در این بین، بیشترین تیراژ نصیب خودروهای جک شده است. این خودروساز اما در مجموع به افزایش تیراژ ۵/ ۴۴ درصدی در ۷ ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته دست یافته است.

از کرمان موتور که بگذریم، گروه بهمن با فاصله سومین شرکت پرتیراژ بخش خصوصی صنعت خودرو به‌شمار می‌رود. این شرکت در ۷ ماه امسال سه هزار و ۸۷۹ دستگاه تیراژ داشته تا در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته ۴/ ۷۵ درصد رشد کرده باشد. مزدا۳ به همراه دو خودرو چینی B۵۰ و B۳۰، محصولات سواری و مونتاژی گروه بهمن به‌شمار می‌روند که بیشترین تیراژ در بین آنها متعلق به مزدا۳ است.

اما در بین دیگر خودروسازان بخش خصوصی، بم خودرو نیز با محصول جدید خود یعنی جیلی، به تیراژی ۷۹۵ دستگاهی تا پایان مهرماه دست یافته و یکی دیگر از شرکت‌های خصوصی مونتاژکننده خودروهای چینی نیز آماری یک هزار و ۱۵۴ دستگاهی در بازه زمانی موردنظر از خود به جا گذاشته است.

این در شرایطی است که دو شرکت دیگر بخش خصوصی یعنی راین خودرو و دیارخودرو، حتی یک دستگاه نیز طی ۷ماه امسال تولید نداشته و به‌نوعی می‌توان ادعا کرد با تعطیلی مواجه شده‌اند.

منبع: دنیای اقتصاد

خط و نشان وزارت صنعت برای خودروسازان چینی

نخستين نشست مشترك سازندگان پلت فرم جديد ايران خودرو

ظهور قطب سوم در صنعت خودروسازی با حمایت اتاق بازرگانی

تولید خودرو با استانداردهای جدید سختگیرانه می‌شود+فهرست استانداردهای ۸۵گانه

اتوبان کره ایی، بیراهه ایرانی/مقایسه صنعت خودرو ایران و کره جنوبی، درست یا غلط؟

چین به دنبال فتح بازار خودروهای برقی است

شهریور، ماه خوب خودروسازان داخلی در تیراژ تولید

بار خودروهای فرسوده را بر دوش خودروسازان نگذارید!/چالش های طرحی که مدت کوتاهی پس از اجرا، لغو شد

التیماتوم 5 ماهه به خودروهای تک ستاره

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی