پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قرارداد پژو و ایران خودرو

قرارداد مشترک بین پژو و ایران خودرو

با امضای توافق برجام و ورود دوباره برخی خودروسازان فرانسوی ومشارکت و همکاری با خوودروسازان ایرانی من جمله ایران خودرو ،نوید روزهای خوبی را برای صنعت خودروی ایران در اذهان به تصویر کشید. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو، اما در هفته های گذشته سخنان ترامپ رئیس جمهور آمریکا درمورد برجام نگرانی  هایی را در […]

امیر
دوشنبه - ۱۵ آبان ۱۳۹۶

با امضای توافق برجام و ورود دوباره برخی خودروسازان فرانسوی ومشارکت و همکاری با خوودروسازان ایرانی من جمله ایران خودرو ،نوید روزهای خوبی را برای صنعت خودروی ایران در اذهان به تصویر کشید.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو، اما در هفته های گذشته سخنان ترامپ رئیس جمهور آمریکا درمورد برجام نگرانی  هایی را در خصوص توافقات صورت گرفته برای مشارکت تولید خودرو ایجاد کرد، ضمن اینکه تولید پژو 2008 که بعنوان اولینخودروی تولیدی پسابرجامی از آن یاد می شود روند کندی را در پیش گرفته و با اینکه پیش فروش آن صورت گرفته با این شیوه تولید، تحویل این خودرو را با اما و اگرهایی مواجه ساخته است.

اما مدیرعامل شرکت سیتروئن که با سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری با ایران خودرو همکاری دوباره آغاز کرده با صراحت اعلام کرده که نگران صحبت های ترامپ و تصمیم آمریکایی ها در خصوص تحریم ها مجدد و لغو برجام نیستیم.
کریستف کمار همچنین بیان کرد: درصدد هستیم تا با داخلی‌سازی محصولات بتوانیم قیمت تولید خودرو را در ایران تعدیل کنیم، بنابراین افزایش ساخت داخل یکی از مهم‌ترین اهداف شرکت پژو در ایران است چراکه به کمک آن می‌توانیم قیمت خودروها را کاهش دهیم.
وی تصریح کرد: همچنین در حال حاضر افزایش ساخت داخل را برای پژو ۳۰۱ برنامه‌ریزی کردیم، بر این اساس قصد داریم تولید این خودرو را با داخلی‌سازی بالای ۵۰ درصد آغاز کنیم. در قرارداد سیتروئن و سایپا نیز قصد داریم، تولید C۳ را سال آینده با ۶۰ درصد ساخت داخل آغاز کنیم، این دو موضوع اتفاقات صنعتی مهمی در بازار ایران هستند چراکه ساخت داخل یکی از محورهای اصلی برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت خودرو است.

با توجه به گفته های قائم مقام مدیرعامل پژو باید امیدوار باشیم که با داخلی سازی تولید خودروهای محصول این برند معتبر صنعت خودرو روزها درخشانی داشته باشد اما در این خصوص مباحثی وجود دارد که آیا ظرفیت های قطعه سازی توسط قطعه سازان داخلی برای تولید پژو ساخت داخل صورت گرفته یاخیر؟
به همین دلیل به سراغ محمدرضا نجفی منش رفته و از اودر خصوص وضعیت قطعه سازان و آمادگی آن ها برای تامین قطعات ساخت تولیدات داخلی خودروc3  جویا شدیم.
محمدرضا نجفی منش عضو انجمن قطعه سازان کشور در گفتگو با جوان خودرو در خصوص نقش قطعه سازان در قراردادهای شرکت های داخلی با شرکت های فرانسوی گفت: در این قرارداد تاکید شده تا با همکاری تامین کنندگان قطعات برای شرکت پژو در کنار قطعه سازان ایرانی قسمتی از ساخت و تولید قطعات داخلی سازی شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا قطعه سازان داخلی می توانند 60 درصد قطعات محصولات جدید مشترک خودروسازان ایرانی و فرانسوی را تامین کند گفت: ما ادعا داریم که تا 80 درصد این توان وجود دارد که بتوانیم این خودروهای را داخلی سازی کنیم اما باید این باور بوجود بیاید و این اعتماد صورت گیرد.
نجفی منش تصریح کرد: زمانی که پژو 206 هم وارد کشور شد همین بحث مطرح شد که آیا قطعه سازان داخلی می توانند قطعات آن را تامین کنند که الان ما تا بالای 70 درصد این کار را انجام داده ایم و در خصوص قراردادهای جدید تجربه بیشتری نسبت به قبل داریم ضمن اینکه انتقال دانش و تجربه از سوی قطعه سازان فرانسوی و تامین کنندگان قطعات شرکت های فرانسوی به ایرانی هم صورت خواهد گرفت.
عضو انجمن قطعه سازان کشور با تاکید بر لزوم نگاه صادراتی گفت: هیچ کس فکر نمی کرد که ترکیه بتواند قطعه خودرو در حجم وسیع صار کند اما امروز بیش از 12 میلیارد قطعه صادر می کند و اگر نگاه صادراتی در بین صنعت گران وجود داشته باشد با یک برنامه ریزی دقیق می توان صادرات قطعه را افزایش داد.
وی در پایان در خصوص برجام و لغو آن و نگرانی از قطع همکاری شرکت های خودروسازی اروپایی با ایران گفت: این بار با دفعات قبلی متفاوت است و اروپایی به جد از برجام حمایت می کنند و خواستار ادامه همکاری با ایران هستند و داخلی سازی خودروها نیز مقوله ای است که نشان می دهد خودروسازان خارجی علاقه زیادی برای همکاری و ادامه آن با ایران دارند.

فروش اقساطی محصولات ایران خودرو (ویژه بازنشستگان کشوری)

فروش اقساطی محصولات ایران خودرو (آبان 96)

رشد 14 درصدی تولید ایران خودرو

قیمت مصوب فروش نقدی محصولات ایران خودرو (آبان 96)

قرارداد جدید بین ایران خودرو و هیوندای برای گیربکس اتوماتیک

نخستين نشست مشترک سازندگان پلتفرم جديد ایران خودرو

فروش نقدی و اقساطی محصولات شاسی بلند ایران خودرو (آبان 96)

فروش فوری محصولات ایران خودرو (آبان 96)

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی