پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گواهینامه رانندگی

اجرایی شدن اخذ گواهینامه بدون کارت پایان خدمت

قانونی که مجلس مدت ها پیش در مورد اخذ گواهینامه بدون کارت پایان خدمت را تصویب و به تائید شورای نگهبان رسیده بود و با رایزنی بین مجلس و ستاد کل نیروهای مسلح توافق شده بود از اول آذر ماه سال جاری در دفاتر پلیس +10 اجرا می شود که به شرح ذیل می باشد. […]

امیر
شنبه - ۲۰ آبان ۱۳۹۶

قانونی که مجلس مدت ها پیش در مورد اخذ گواهینامه بدون کارت پایان خدمت را تصویب و به تائید شورای نگهبان رسیده بود و با رایزنی بین مجلس و ستاد کل نیروهای مسلح توافق شده بود از اول آذر ماه سال جاری در دفاتر پلیس +10 اجرا می شود که به شرح ذیل می باشد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص ابلاغ اجرای ماده 54 قانون بیمه شخص ثالث به نیروی انتظامی، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص ابلاغ اجرای ماده 54 قانون بیمه شخص ثالث به نیروی انتظامی جهت دریافت گواهینامه رانندگی بدون پایان خدمت به شرح ذیل است:

«بر اساس ماده 54 قانون بیمه شخص ثالث مصوب مجلس شورای اسلامی، پیش بینی شده است که گواهینامه‌ رانندگی که قبلاً به استناد ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی صرفاً برای دارندگان کارت پایان خدمت یا مشمولان تعیین تکلیف شده قابل صدور بوده، بدون نیاز به ارائه کارت پایان خدمت و معافیت صادر شود. از سوی دیگر، بر اساس ماده 58 مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب سال 1390 مجلس شورای اسلامی، ناجا موظف به شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب است.

از آن جایی که اجرای این مصوبه مجلس شورای اسلامی تعارضاتی با مواد 10 و 58 مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی را به دنبال داشت، لذا ضمن تعامل با مجلس و برگزاری جلسات مشترک بین مجلس شورای اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح جمع‌بندی شد که ناجا نسبت به اجرای ماده‌ی 54 قانون بیمه شخص ثالث اقدام کند که البته اجرای این ماده نافی اجرای ماده 58 مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی نخواهد بود.

فلذا به ناجا ابلاغ شد ضمن فراهم کردن مقدمات کار حداکثر از تاریخ 96/09/01 نسبت به اجرای ماده 54 قانون بیمه شخص ثالث مصوبه مجلس شورای اسلامی اقدام کند.»

حذف الزام معافیت سربازی برای اخذ گواهینامه رانندگی

الزام رانندگی با عینک در چه شرایطی از گواهینامه رانندگی حذف می شود؟

مخالفت ستاد کل با اخذ گواهینامه بدون پایان خدمت

مشمولان سربازی فعلا نمی‌توانند گواهینامه بگیرند

تشریح جزییات تمدید گواهینامه رانندگی

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • amir | 21/08/1396 در 00:35

    نفهمیدم.به مشمولان غایب یا فراری ها این امتیازو میدن یا ن؟کسی میدونه جواب بده لطفا

کیوسک مطبوعاتی