پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اتوبوس مدرسه الکتریکی

برق اتوبوس های مدرسه را هم گرفت!

اتوبوس های مدرسه سال هاست که با یک سبک و رنگ خاصی تولید می شوند و مثل تاکسی های انگلستان تبدیل به جزئی سنتی از صنعت حمل و نقل شده اند و در آمریکا مورد استفاده قرار می گیرند. حالا شرکت دایملر موفق به طراحی نوع خاصی از اتوبوس های مدرسه شده که برقی هستند و قرار […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۱ آبان ۱۳۹۶

اتوبوس های مدرسه سال هاست که با یک سبک و رنگ خاصی تولید می شوند و مثل تاکسی های انگلستان تبدیل به جزئی سنتی از صنعت حمل و نقل شده اند و در آمریکا مورد استفاده قرار می گیرند. حالا شرکت دایملر موفق به طراحی نوع خاصی از اتوبوس های مدرسه شده که برقی هستند و قرار است جایگزین اتوبوس های دیزلی سنتی مدارس شوند.

اتوبوس های جدید می توانند تا ۸۱ کودک مدرسه ای را در خود جای دهند و مجهز به یک باتری ۱۶۰ کیلووات ساعتی هستند. این اتوبوس ها پس از هر بار شارژ می توانند تا ۱۶۰ کیلومتر را بپیمایند و امکان نصب باتری اضافی بر روی آنها برای افزایش مسافت قابل طی کردن وجود دارد.

تولید اتوبوس های زرد مدرسه از سال ۱۹۱۶ آغاز شده و از این اتوبوس ها به طور گسترده در مدارس آمریکای شمالی استفاده می شود. از آن زمان تاکنون تغییراتی در موتورهای دیزلی این اتوبوس ها رخ داده بود ولی این اولین تغییر جدی بر روی موتور محرک اتوبوس های یادشده است که نشان دهنده عزم جدی برای خداحافظی با موتورهای دیزلی و مهاجرت به دنیای موتورهای الکتریکی است.

اتوبوس مدرسه

موتورهای دیزلی به علت آلودگی زیست محیطی بالا و تولید گاز اکسید نیتروژن محبوبیت چندانی ندارند. به خصوص که این گاز با رها شدن در جو زمین موجب شکل گیری غبار و وارونگی هوا در شهرهای بزرگ می شود و به تشدید حمله قلبی و مغزی و ابتلا به سرطان می انجامد.

منبع: مهر

معافیت خودروهای الکتریکی تولید داخل از مالیات ابلاغ شد

موتورسیکلت های برقی بازار را بیشتر بشناسید (بررسی کامل + جدول مشخصات فنی)

خودروهای مفهومی تلفیقی از ترس و هیجان!

تولید خودروهای برقی ایرانی – کره ای طی چند سال آینده

خودروهای الکتریکی اپل وارد بازار می شود

محصولات هیبریدی لامبورگینی می آیند

هیبریدی هیوندای مهمان جدید ناوگان پلیس

رکورد حرکت خودرو با یکبار شارژ

ناجیان هوای پاک/ نگاهی به نماینده های هیبریدی تویوتا در بازار ایران

 

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • ابوالفضل | 05/11/1402 در 12:10

    اتوبوس زرد آمریکا

کیوسک مطبوعاتی