پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

audi-tts-shelley-autonomous-car_خودرو_هوشمند_خودرو بدون راننده

سو استفاده از خودروهای هوشمند ؟!

احتمال استفاده از اطلاعات مسافران خودروهای هوشمند برای مقاصد تجاری نگرانی جدید حامیان حریم خصوصی در شرایطی که خودروسازان جهان در حال سرمایه گذاری سنگین روی پروژه خودروهای بدون راننده هستند سوالات و نگرانی‌های تازه درباره جمع آوری اطلاعات از طریق این خودروهای آنلاین و احتمال نقض حریم خصوصی افراد بروز کرده است. اگرچه اغلب […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

احتمال استفاده از اطلاعات مسافران خودروهای هوشمند برای مقاصد تجاری نگرانی جدید حامیان حریم خصوصی

در شرایطی که خودروسازان جهان در حال سرمایه گذاری سنگین روی پروژه خودروهای بدون راننده هستند سوالات و نگرانی‌های تازه درباره جمع آوری اطلاعات از طریق این خودروهای آنلاین و احتمال نقض حریم خصوصی افراد بروز کرده است.

اگرچه اغلب فن آوری راحتی را به همراه دارد اما تکنولوژی های تازه با امکانات بیشتر ابهامات تازه ای را درباره نقض حریم خصوصی ایجاد میکند. امکانات جدید معمولاً اطلاعات شخصی بیشتری از کاربر به دست می آورند و این اطلاعات می تواند برای مقاصد تجاری یا سو استفاده افراد سودجو قرار بگیرد.

با ظهور خودروهای بدون راننده و متکی به نرم افزار این نگرانی‌های مشابه درباره حریم شخصی مسافران بوجود آمده است. خودروهای متصل به اینترنت این قابلیت را دارند که اطلاعاتی از قبیل مکان و سرعت خودرو را به شرکتهای تبلیغاتی، بیمه و ارتباطی بفرستند و آنها سپس از این اطلاعات برای اهداف تجاری استفاده کنند.

روبرت استادلر – مدیرعامل شرکت خودروسازی آئودی – گفت که شرکت وی این موضوع را بسیار جدی می‌داند.

وی افزود: این یک مساله شخصی است. تنها فردی که باید به اطلاعات خودرو دسترسی داشته باشد مشتری است. مشتری می‌خواهد در مرکز توجه باشد و نمیخواهد مورد سوء استفاده قرار بگیرد. آنها(مشتریان) می‌خواهند کنترل اطلاعات را داشته باشند نه اینکه روی آن نظارت کنند.

https://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2015/06/Goog_self_driving_car_خودرو_هوشمند_خودرو_بدون-راننده.jpg

به نظر می‌رسد روی صحبت مدیرعامل آئودی در این سخنان شرکت گوگل و پروژه خودروی بدون راننده این شرکت باشد. این در حالیست که اریک اشمیت از مدیران گوگل در مراسمی که استادلر در آن صحبت میکرد حضور داشت. وابستگی خودروهای آینده به نرم افزار بازار خودروها را به روی شرکتهای فن آوری نظیر گوگل گشوده و این شرکت سعی دارد نظر خودروسازان آلمانی را به همکاری جلب کند.

سخنان استادلر همچنین بیانگر موضع خودروسازان آلمانی به بحث حریم خصوصی است. صنعت خودروسازی آلمانی در حال لابی با سازمانهای مقرراتی برای اتخاذ مواضع سخت گیرانه درباره محافظت از اطلاعات است.

آئودی حتی رقابت با مرسدس و بی ام و را کنار گذاشته و برای توسعه برنامه خودروهای بدون راننده و رقابت با گوگل یک اتحاد سه جانبه تشکیل داده است. این سه شرکت برای آوردن کاراییهای الکترونیک بیشتر به خودروهای خود، به دنبال خرید واحد نقشه های نوکیا هستند.

جالب است بدانید اریک اشمیت در این گردهمایی گفت: گوگل برای دستیابی به تخصص آلمانی‌ها و پیشبرد اهداف خود در اروپا بیش از یک سال است که در حال همکاری با خودروسازان آلمانی از جمله آئودی است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی