پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

افت فروش فولکس واگن

سرمایه گذاری بزرگ فولکس واگن برای خودروهای خودران

فولکس واگن 40 میلیارد دلار در زمینه خودروهای الکتریکی و تکنولوژی های خودران سرمایه گذاری خواهد کرد که به جزئیات آن در ذیل خواهیم پرداخت. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو، به نقل از گزارش خبرگزاری رویترز، فولکس واگن قصد دارد در جهت پیشبرد اهداف بلند مدت تا سال ۲۰۲۲، ۳۴ میلیارد یورو (تقریبا معادل […]

امیر
سه شنبه - ۳۰ آبان ۱۳۹۶

فولکس واگن 40 میلیارد دلار در زمینه خودروهای الکتریکی و تکنولوژی های خودران سرمایه گذاری خواهد کرد که به جزئیات آن در ذیل خواهیم پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو، به نقل از گزارش خبرگزاری رویترز، فولکس واگن قصد دارد در جهت پیشبرد اهداف بلند مدت تا سال ۲۰۲۲، ۳۴ میلیارد یورو (تقریبا معادل با ۴۰ میلیارد دلار) را در حوزه تحقیق و توسعه مربوط به خودروهای الکتریکی و تکنولوژی های خودران سرمایه گذاری کند.

در بخشی از برنامه این سرمایه گذاری عنوان شده است که این خودرو ساز بزرگ تا سال ۲۰۳۰ تمامی خودروهایی را طراحی و تولید کرده به نوعی به قوای محرکه الکتریکی مجهز خواهد کرد. این بدین معنی است که تمام ۳۰۰ مدل فولکس واگن در آینده با نسخه الکتریکی وارد بازار خواهند شد.

متیاس مولر، مدیر اجرایی فولکس واگن در کنفرانس مطبوعاتی ای که در مقر اصلی این کارخانه در شهر ولفسبورگ برگزار شده بود توضیح داد که این خودروساز آلمانی قصد دارد به منظور قرار گرفتن در صدر فروشندگان بازار وسایل نقلیه الکتریکی تا سال 2025 اقداماتی را انجام داده و در این زمینه سرمایه گذاری کند.

البته هنوز استراتژی کلی شرکت برای ورود به این حوزه و نحوی مقابله آن با مشکلات مختلف خودروهای الکتریکی مشخص نشده است. از جمله مشکلات مربوط به وسایل نقلیه الکتریکی می توان به ناکافی و نامناسب بودن ایستگاه ها و زیرساخت های شارژ خودرو، محدودیت مسافت طی شده توسط این خودرو و هزینه های سنگین مربوط به خرید، تعویض و یا تعمیر باتری این خودروها اشاره کرد.
علاوه بر این مشکلات و مشکلات مشابه فولکس واگن باید با دیگر کمپانی هایی که پیش از این به بازار خودروهای الکتریکی وارد شده و موفق شده اند، نیز مبارزه کرده و آن ها را به چالش بکشد.

سرمایه گذاری فولکس واگن

سرمایه گذاری فولکس واگن

باید در نظر داشت هنگامی که فردی تصمیم به خرید یک خودروی الکتریکی می گیرد تمامی این فاکتورها در تصمیم گیری نقش داشته و در لیست الزامات او قرار دارد.

فولکس واگن همچنین توضیح داده است که به منظور فراهم کردن زیربنا و ابزار و وسایل مخصوص تولید خودروهای الکتریکی قصد دارد که از یک کارخانه تولیدی در شهر زوکر آلمان استفاده کرده و بیش از یک میلیارد یورو را در این زمینه هزینه کند.

فولکس واگن سرمایه گذاری در بخش خودروهای الکتریکی و تکنولوژی های مربوط به این خودروها درست چند روز پس از اعلام همکاری با گوگل اعلام کرد.

در چند روز گذشته خبر همکاری گوگل و فولکس واگن خبرساز شده است. این دو شرکت تصمیم دارند تا بر روی کامپیوتر های کوانتومی و هوش مصنوعی با یکدیگر کار کنند. استفاده هرچه بیشتر و کاراتر از این تکنولوژی ها در صنعت خودروسازی راه حل های ایده آلی را برای مشکلات ارائه می دهد.

به عنوان نمونه شما می توانید با استفاده از کامپیوتر کانتومی و هوش مصنوعی ترافیک یک منطقه بسیار بسیار راحت تر مدیریت کرده و زمان سفر و ترافیک را به حداقل برسانید. همچنین می توان از رایانه های کانتومی در خودروهای الکتریکی و مدیریت باتری های آن ها نیز استفاده کرد.

فولکس واگن

فولکس واگن

گوگل برای اولین با در سال 2015 با فولکس واگن و سایر خودروسازان مطرح جهان پیرامون عرضه خودروهای خودران به بازار تا سال 2020 مذاکره کرده و به نظر می رسد که زمان شکل گیری این ایده رسیده است.

در راستای بهبود همکاری فولکس واگن با گوگل، این شرکت ماه ژوئن گذشته با کمپانی اِن ویدیا یم قرارداد همکاری را امضاء کرده است.

طبق این همکاری توانایی یادگیری وسایل نقلیه تقویت شده و راه حل ها و مسائل مربوط به هوش مصنوعی خودروهای خودران بهبود پیدا خواهد کرد. هدف از همکاری با اِن ویدیا بهبود توابع و عملکرد طیف وسیعی از مدل های مختلف فولکس واگن عنوان شده است.

منبع :ANDROIDHEADLINES

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 14/ همایش خانواده فولکس واگن ایران در روز چهارم نمایشگاه

همکاری برد برد برای JAC و فولکس واگن

همکاری جک و فولکس واگن برای ساخت خودروهای تجاری

فولکس واگن به مصاف تسلا میرود

ماجرای قرارداد فولکس واگن و ماموت به کجا رسید؟

فولکس واگن کجای راه مانده است؟

تست و بررسی فولکس واگن بیتل 2014 در پایتخت

آیا فولکس واگن خودروساز شماره یک جهان می شود؟

قرارداد ماموت با فولکس واگن نهایی شد

فولکس واگن بزرگ‌ترین خودروساز دنیا شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی