پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نظام تعرفهای برای حمایت تولید داخل

نظام تعرفه ای باید به کمک تولیدکنندگان بیاید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نظام تعرفه ای برای تولیدکنندگان اگر با دقت اجرا شود بهترین دفاع از تولید داخل صورت خواهد پذیرفت که به شرح ذیل اعلام می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو، صنعت لاستیک سازی ایران در سال  گذشته حدود هشت درصد افزایش تولید داشته و در سه ماهه  […]

امیر
شنبه - ۴ آذر ۱۳۹۶

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نظام تعرفه ای برای تولیدکنندگان اگر با دقت اجرا شود بهترین دفاع از تولید داخل صورت خواهد پذیرفت که به شرح ذیل اعلام می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو، صنعت لاستیک سازی ایران در سال  گذشته حدود هشت درصد افزایش تولید داشته و در سه ماهه  نخست سال 96 نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ٢٨ درصد رشد را تجربه کرده است ومیزان نیاز داخلی تایر در کشور سالانه 6 میلیون حلقه  وبوده که به گفته فعالان این بخش توان داخلی برای تامین این حجم وجود دارد و خودروسازان ایرانی نیز حدود 55 تا 60 درصد نیاز خود را از طریق تولیدات داخل تامین می کنند و به  طور کلی صنعت تایر و لاستیک ایران هم به لحاظ کمی و هم به لحاط کیفی در جایگاه مناسبی قرار دارد.
با وجود اینکه شرکت های لاستیک سازی ایرانی از تکنولوژی روز دنیا بهره مند هستند اما نهادینه نشدن فرهنگ مصرف کالای ایرانی موجب شده تا مردم از تایرهای خارجی که با همان کیفیت تایرهای ایرانی است استقبال نشان دهند و در این خصوص واردات بی رویه و قاچاق هم مزید بر علت شده تا لاستیک ایرانی مهجور باشد.
طبق برخی آمارهادر سال گذشته 103 هزار تن تایر به ارزش 356 میلیون دلار وارد کشور شده است و در ابتدای سال جاری نیز این رقم افزایش داشته است و به نظر می رسد که واردات لاستیک یکی از دغدغه های اصلی فعالان داخلی این بخش است.

در همین راستا محمدرضا نجفی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار جوان خودرو در خصوص راهکارهای کنترل واردات بی رویه و حمایت از تولیدات داخل گفت:اینکه هدف گذاری صورت گیرد تا در مورد کالاهایی که مزیت رقابتی آن  در کشور وجود دارد به سمت خودکفایی برویم و بازار دخل را تامین کنیم یک مسیر درستی است اما مهمترین راهکار برای کنترل واردات توانمندسازی تولیدکنندگان داخلی است.

وی افزود:باید ظرفیت های تولید رقابتی را افزایش دهیم ودر راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان نمی توان کالای داخلی که از کیفیت و قیمت نامناسبی برخوردار است حمایت کرد و اجازه واردات ندارد البته در مواردی که تولیدداخل از کیفیت مطلوبی برخوردار است حتما باید از واردات جلوگیری شود.

نجفی با اشاره به لزوم بهبود فضای کسب و کار تاکید کرد: مهمترین نکته در حمایت از تولید داخل و مبارزه با واردات توانمند سازی و ایجاد شرایط مناسب برای رقابت کالای با کیفیت ایرانی در بازارهای خارجی است،باید موانه تولید رفع و سرمایه و مواداولیه را در اختیار واحدهای تولیدی قرار داد و دسترسیی آمها را به بازارهای بین المللی فراهم کرد تا کالای با کیفیت و در تیراژ اقتصادی تولید شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: البته بدیهی است که تا زمانی که شرایط برای تولیدات داخلی به کیفیت مناسب برسند از سیاست های کنترل واردات از طریق نظام تعرفه ای اقدام شود تا تولیدکنندگان داخلی بتوانند ضمن تامین نیاز بازار داخل کیفیت محصول را ارتقا داده و قابل رقابت باشند.

وی در پایان تاکید کدر: اگر نظام تعرفه ای با سلامت و با دقت اجرا شود می تواند کمک و مساعدتی که تولیدکنندگان نیاز دارند را تامین کند و بهترین دفاع از تولید داخل انجام خواهد شد.

گزارش : هادی سیانکی

آیا تراژدی بسته شدن ثبت سفارش با افزایش تعرفه واردات خودرو به پایان می رسد؟

افزایش تعرفه واردات لاستیک خودرو

آمارگیری و اعلام تعرفه جدید علت بسته بودن سایت ثبت سفارش خودرو

آشفته بازار تعرفه پارکینگ ها، گریبان‌گیر خودروسواران تهرانی

تعرفه واردات خودرو در سال 96 ثابت می ماند

تعرفه واردات خودرو در سال 96 ثابت می ماند

تعرفه واردات خودرو همچنان پابرجا

پیشنهاد صفر کردن تعرفه واردات خودرو به دولت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی