پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

C3

سایپا-سیتروئن از C3 جدید رونمایی کرد / پرتاب 3 امتیازی سیتروئن برای بازار ایران

سايپا-سيتروئن از C3 جدید در حضور خبرنگاران رونمايي كرد. در اين مراسم كه تني چند از مديران سايپا،سيتروئن و بيش از ٤٠ نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه حضور داشتند، از خودروي سيتروئن C3 به عنوان اولين محصول مشترك سايپا و سيتروئن رونمايي شد. به گفته مهندس شهباز مديرعامل شركت سايپا كاشان سيتروئن C3 در […]

javankhodro
یکشنبه - ۵ آذر ۱۳۹۶

سايپا-سيتروئن از C3 جدید در حضور خبرنگاران رونمايي كرد.

در اين مراسم كه تني چند از مديران سايپا،سيتروئن و بيش از ٤٠ نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه حضور داشتند، از خودروي سيتروئن C3 به عنوان اولين محصول مشترك سايپا و سيتروئن رونمايي شد.

به گفته مهندس شهباز مديرعامل شركت سايپا كاشان سيتروئن C3 در سايت توليدي اين شركت در كاشان توليد مي شود. همچنين وي اشاره كرد: سيتروئن ٥٠درصد از اين كارخانه را خريداري كرده و قرار است براي توليد ٣ محصول در سگمنت هاي مختلف ٣٠٠ ميليون دلار سرمايه گذاري كند. همچنين وي به توانمندي قطعه سازان داخلي در توليد قطعات اشاره كرد و گفت قطعه سازان ايراني در چرخه توليد اين خودروها نقشي كليدي دارند.
طبق برنامه هاي اعلام شده ازسوي سايپا قراراست تا ارديبهشت ماه سال ٩٧ اين خودرو روی خط توليد قرار بگيرد و پيش بيني مي شود در صورت وجود شرايط مناسب، توليد به ٣٥هزار دستگاه در سال برسد. قرار است 30% از تولید این خودرو، وارد چرخه صادرات شود.

مدير سيتروئن در ايران در خصوص اين خودرو به خبرنگاران گفت: خودروي C3 بيش از ٢٠هزاركيلومتر تست هاي فني و كيفيت را در ايران پشت سر گذاشته و كاملا با شرايط ايران كاليبره شده است. همچنين وي اشاره كرد: همكاري سيتروئن با سايپا سابقه طولاني دارد و دو طرف به خواسته هاي هم آشناهستند.
سيتروئن C3 داراي پيشرانه ١.٦ليتري ٤سيلندرمجهزبه توربوشارژر است كه با همكاري  شركت BMW طراحي شده و مي تواند ١٦٣ اسب بخار در ٦ هزار دور در دقيقه توليد كند. همچنين گشتاور  اين پيشرانه به ٢٤٠ نيوتن متر در دور ١٤٠٠مي رسد كه از مشخصه هاي مثبت اين موتور است. اين پيشرانه براي اولين بار تنها در ايران درون سينه اين خودرو قرار مي گيرد. سيتروئن C3 قراراست با گيرباكس اتوماتيك ٦سرعته ساخت آيسين ژاپن در ايران عرضه شود.

شباهت به خانه های مدرن

برخی المان های خاص در طراحی این خودرو، به نوعی از “خانه” الهام گرفته شده است. به این معنا که قصد سازنده این بوده تا حسی شبیه راحتی نشستن در خانه را به راننده القا کند، از قدیم الایام هم سیتروئن متخصص ساخت خودروهای نرم و راحت بوده و امروز هم برای C3 نقشه ای تازه کشیده است. همچنین تمام تلاش خود را کرده تا محصولی متفاوت و مدرن، هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ فنی و ایمنی به بازار عرضه کند. جالب آن است که سیتروئن C3 هاچ بک تا به امروز 200 هزار دستگاه در سراسر جهان فروخته و سهم 50% از فروش سیتروئن در ایتالیا را از آن خود کرده است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی