پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

تعرفه های جدید واردات خودرو تقدیم هیئت دولت شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی که چند ماهی از بسته بودن سایت ثبت سفارش می گذرد، اعلام کرد، نرخ جدید تعرفه های واردات خودرو تقدیم هیئت دولت شده است. این طور که به نظر می رسد، با تصویب تعرفه های جدید، واردات خودرو نیز از سر گرفته خواهد شد. این در حالی است […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۱ آذر ۱۳۹۶

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی که چند ماهی از بسته بودن سایت ثبت سفارش می گذرد، اعلام کرد، نرخ جدید تعرفه های واردات خودرو تقدیم هیئت دولت شده است. این طور که به نظر می رسد، با تصویب تعرفه های جدید، واردات خودرو نیز از سر گرفته خواهد شد. این در حالی است که در مدت اخیر با بسته شدن سایت ثبت سفارش، واردکننده ها با مشکلات فراوانی روبرو شده اند و این مشکلات گریبان مشتریان را نیز گرفته است.

محمد شریعتمداری در خصوص تداوم بسته بودن سایت ثبت سفارش واردات خودرو، اظهارداشت: در حال حاضر نرخ جدید تعرفه‌های واردات خودرو و همچنین نرخ API (مربوط به واردات قطعات یدکی منفصله خودرو) به‌ منظور ایجاد رقبت بیشتر برای تولید در داخل کشور، تقدیم هیات دولت شده است.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه نرخ جدید تعرفه‌های واردات خود تقدیم دولت شده است، ‌ گفت: جلوگیری و محدود کردن واردات خودروهای لوکس نیازمند موافقت دولت است. وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: جلوگیری از ورود و محدود کردن واردات خودروهای لوکس که حضور آنها در شرایط فعلی ضروری نیست، در صورت موافقت دولت به اجرا در می‌آید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: در 6 ماهه اول سال جاری، به میزان مشابه سال گذشته واردات خودرو صورت گرفته است. وی با تاکید بر اینکه میزان خودروهای وارداتی در کشور در شرایط فعلی به‌ میزان کفایت است، خاطرنشان کرد: اگر دولت تصمیم جدیدی در خصوص واردات خودرو داشته باشد، به آن عمل می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کدام نمایندگی های رسمی واردکننده خودرو مجوز پیش فروش دارند؟

آیا تراژدی بسته شدن ثبت سفارش با افزایش تعرفه واردات خودرو به پایان می رسد؟

صدور گواهی تایید نوع برای 40 برند خودرو وارداتی

طرح جدید واردات خودرو در حال بررسی در هیئت دولت

بیانیه انجمن صنفی وارد کنندگان در رابطه با ثبت سفارش خودرو

خطری بزرگ در کمین خودروهای وارداتی معطل مانده در گمرک

امارات‌ مبدأ اصلی خودروهای وارداتی

توقف ثبت سفارش فقط به زیان مصرف کننده

کهنه بیاید به بازار، نو می‌شود دل‌آزار!/پیشنهاد واردات خودروهای دست دوم خارجی

زمین گیر شدن 7 هزار خودرو وارداتی در گمرک

بلاتکلیفی قوانین واردات خودرو و تکذیب پشت تکذیب ارگان های ذیربط

قوانین به روز شده واردات خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی