پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واشر سرسیلندر

علائم سوختن واشر سر سیلندر خودرو

واشر سر سیلندر خودرو یکی از واشرهای مهم و موجود در موتور خودرو و بر روی سر سیلندر قرار دارد که به بنا به دلایلی همانند بالا رفتن دمای آب موتور میسوزد و باعث میشود آب و روغن موجود در مورد با هم قاطی شده و خرابی موتور شود که در ذیل علائم سوختن واشر […]

امیر
دوشنبه - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

واشر سر سیلندر خودرو یکی از واشرهای مهم و موجود در موتور خودرو و بر روی سر سیلندر قرار دارد که به بنا به دلایلی همانند بالا رفتن دمای آب موتور میسوزد و باعث میشود آب و روغن موجود در مورد با هم قاطی شده و خرابی موتور شود که در ذیل علائم سوختن واشر سر سیلندر را بررسی خواهیم کرد.

واشر سرسیلندر فضای بین سیلندر و سرسیلندر را آب بندی کرده (در واقع سیلندر و سر سیلندر را یک پارچه می کند) تا از فرار گاز از محفظه احتراق، نشت آب از کانال های آب و نشت روغن از کانال های روغن جلوگیری کند. آب بندی واشر سرسیلندر بسیار مهم است زیرا هر گونه نشتی گاز در دقت کار موتور تاثیر گذار بوده و باعث کاهش قدرت و راندمان موتور می شود. این واشر باید بتواند فشار و حرارت زیاد ناشی از موتور را تحمل کند.
اگر آب رادیاتور کم باشد به موتور و واتر پمپ خودرو فشار وارد می شود و گاهی اوقات باعث سوختن واشر سر سیلندر خواهد شد که تعمیر آن هزینه سنگینی خواهد داشت.
واشر و سرسیلندر خودرو

واشر و سرسیلندر خودرو

گرمای بیش از حد موتور، زدن جوش کاذب در رادیاتور، وجود آب در سرپیستون ها، مخلوط شدن آب و روغن، دیر روشن شدن موتور، بد کار کردن موتور، خروج بخار آب از اگزوز و رنگ روغن موتور تقریباً به صورت شیری رنگ خواهد بود و همچنین کم شدن قدرت و کشش موتور از دیگر اعلام سوختن واشر سرسیلندر هستند.

نشانه های سوختن واشر سرسیلندر

1. آب رادیاتور کم باشد.واشر سرسیلندر

2. مجراهای عبور آب در موتور مسدود شود.

 3. خنک نشدن آب رادیاتور به دلیل رسوب و یا نقص در عملکرد پروانه.

 4. نقص فنی در ترموستات.

5. نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور.

 6. پیچ خوردگی شلنگ های ورودی و خروجی رادیاتور.

 7. رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما.

 توجه:سوختن واشر سرسیلندر در یک لحظه و یک دقیقه اتفاق نمی افتد بلکه اول آب رادیاتور داغ می شود و حرارت افزایش پیدا می کند و چند دقیقه بعد از رسیدن آمپر به خط قرمز تازه صدمه دیدن واشر شروع می شود.

نکاتی در ارتباط با نگهداری و خرید لاستیک خودرو

نکاتی مهم برای نگهداری بهتر از گیرباکس خودروهای اتوماتیک

سیستم TPMS خودرو و عملکرد آن

ECU خودرو و عملکرد آن

کاتالیزور خودرو و علائم خرابی آن

نکاتی پیرامون شستشو خودرو

زمان تعویض فیلتر هوای اتاق خودرو

دلکو و وظیفه آن در خودرو

مزایا و معایب باد لاستیک نیتروژن در خودرو

تفاوت سیستم های 4WD و AWD و 4*4 در خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی