پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کوییک سایپا

تبدیل شدن سایپا به برند ارزشمند خودروسازی کشور

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی از عزم جدی این نهاد برای حمایت از صنعت خودروسازی کشور خبرداد و گفت: از آن جایی که گروه خودروسازی سایپا توانسته بخش عمده ای از بازار را با تولید خودروهای اقتصادی از آن خود کند و نیاز مردم را پاسخ دهد، مجلس با همه وجود از این […]

امیر
دوشنبه - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی از عزم جدی این نهاد برای حمایت از صنعت خودروسازی کشور خبرداد و گفت: از آن جایی که گروه خودروسازی سایپا توانسته بخش عمده ای از بازار را با تولید خودروهای اقتصادی از آن خود کند و نیاز مردم را پاسخ دهد، مجلس با همه وجود از این مجموعه حمایت می کند که به شرح ذیل اعلام می شود.

به گزراش پایگاه خبری جوان خودرو، به نقل از سایپا نیوز، علی اکبر کریمی در جریان بازدید از غرفه گروه خودروسازی سایپا در دومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران و در گفت وگو با خبرنگار سایپانیوز اظهارکرد: خوشبختانه گروه سایپا در چندسال اخیر در زمینه بهبود تولیدات خودرویی گام های بزرگی برداشته و نسبت به توسعه سبد محصول و ایجاد تنوع در خودروهای خود اقدام کرده و توانسته به یک برند ارزشمند در صنعت خودروسازی ایران تبدیل شود.

وی با اشاره به ارتقای کیفی خودروهای گروه سایپا افزود: به موازات ایجاد تنوع در محصولات، کیفیت خودروهای جدید گروه سایپا نیز بالا است و این مجموعه توانسته خودروهای اقتصادی خود را نیز به امکانات و قابلیت های جدیدی مجهز کند.

کریمی با بیان این مطلب که تحقیق و توسعه و دستیابی به دانش جدید از عرصه تولید، به عنوان اولویت مهم خودروسازان محسوب می شود، تصریح کرد: براساس گزارش های رسیده به مجلس شورای اسلامی، در چندسال گذشته، گروه خودروسازی سایپا در امر تحقیق و نوآوری نیز سرمایه گذاری های مناسبی انجام داده و درحال دستیابی به دانش طراحی پلت فرم خودرو است که این امر می تواند زمینه گام نهادن در مسیر تولیدکنندگان جهانی را فراهم کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود درخصوص برنامه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های داخلی و الگوبرداری از دانش روز جهانی از جمله فاکتورهای مهم اقتصاد مقاومتی است که خوشبختانه در گروه سایپا در دستور کار قرار دارد.

کریمی تاکید کرد: یکی از حوزه های مهم در صنعت خودروسازی، موضوع تامین مالی چرخه تولید است که مجلس شورای اسلامی در این عرصه آماده همکاری با صنعت خودرو در جهت رونق تولید و کسب و کار حاصل از آن است.

رئیس فراکسیون توسعه صادرات مجلس همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص نقش صنعت خودرو در صادرات غیرنفتی با بیان این که صنعت خودرو به یکی از ابزارهای مهم کشورهای توسعه یافته برای نفوذ در بازارهای جهانی و به نماد پیشرفت کشورها بدل شده است، افزود: درصورتی که موانع و مشکلات صادرات را برطرف کنیم مطمئناً گروه خودروسازی سایپا باتوجه به تولید محصولات قابل رقابت در بازارهای منطقه ای و جهانی، می تواند سهم صادرات غیرنفتی ایران را ارتقا بخشد.

کریمی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم محصولاتی با برند ایرانی و برخوردار از امکانات و قابلیت های مورد استفاده در خودروهای روز جهان تولید کنیم، یقیناً قادر خواهیم بود برند ملی خود را در بازارهای جهانی عرضه کنیم و سهم خود را از این بازارها بدست آوریم.

وی اظهارکرد: مجلس شورای اسلامی دغدغه های فراوانی در زمینه صنعت خودرو به عنوان یک پایه مهم اقتصاد و تولید کشور دارد و با توجه به اهمیت این صنعت در زمینه ایجاد فرصت شغلی و گردش مالی، مصمم به حمایت و حراست از خودروسازان کشور است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار سایپانیوز در خصوص برنامه مجلس در جهت کمک به خودروسازان برای جایگزینی خودروهای فرسوده گفت: از آن جایی که موضوع آلودگی هوا به یکی از مشکلات مهم کشور تبدیل شده، مجلس آماده حمایت از طرح های خودروسازان جهت جایگزینی خودروهای قدیمی و فرسوده بامحصولات به روز و باکیفیت است.

وی درخصوص برنامه گروه خودروسازی سایپا جهت همکاری باخودروسازان خارجی در زمینه تولید خودرو با برند مشترک نیز اظهارکرد: راهکار همکاری مشترک با خودروسازان جهانی که منوط به انتقال سرمایه و تکنولوژی به داخل ایران است، می تواند زمینه رشد و شکوفایی صنعت خودرو را هم در عرصه دانش و هم در زمینه تولید فراهم کند که خوشبختانه سایپا در قرارداد با سیتروئن، گام بزرگی در این مسیر برداشته است.

کریمی در خاتمه گفت: امروز اهمیت صنعت خودروسازی در کشور بیش از گذشته مشخص شده و همه بخش های حاکمیتی، نگاهی مترقی به این صنعت دارند و خواهان حمایت و رشد آن هستند و نمایندگان مجلس نیز باتوجه به نقش خودروسازان در اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال، خود را متعهد به حمایت از این صنعت و دستاوردهای آن می دانند.

حمایت مجلس از نگاه مثبت مدیریت جدید سایپا به حوزه تولید و کیفیت

راه اندازی مجتمع های منطقه ای سایپا برای تسریع در تحویل خودرو

عدم ورود خودروهای جدید سایپا بدون تست ایمنی و کیفی در بازار

احتمال مشارکت در پلت فرم مشترک بین سایپا و ایران خودرو

احداث واحد درمانی در روستای کوییک توسط سایپا

سایپا در مسیر قانون مداری

کمیته مسئولیت های اجتماعی سایپا به کمک زلزله زدگان شتافت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی