پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کیا سورنتو 2019

سورنتو ۲۰۱۹ ، برگ برنده کیا در نمایشگاه لس آنجلس

سورنتو به عنوان یکی از شاسی بلندهای درشت هیکل کیا از سال 2002 روی خط تولید قرار دارد. تا کنون 3 نسل از سورنتو ساخته شده و اتفاقا هر 3 نسل این شاسی بلند کره ای در بازار خودرو کشور عرضه شده اند. حالا در نمایشگاه خودرو لس آنجلس، کیا از کیا سورنتو ۲۰۱۹ رونمایی […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

سورنتو به عنوان یکی از شاسی بلندهای درشت هیکل کیا از سال 2002 روی خط تولید قرار دارد. تا کنون 3 نسل از سورنتو ساخته شده و اتفاقا هر 3 نسل این شاسی بلند کره ای در بازار خودرو کشور عرضه شده اند. حالا در نمایشگاه خودرو لس آنجلس، کیا از کیا سورنتو ۲۰۱۹ رونمایی کرده. شاسی بلندی که علاوه بر تغییرات ظاهری و پیشرفت در تجهیزات ایمنی و رفاهی، تغییراتی را نیز در بخش فنی و قوای محرکه تجربه کرده است.

مدل ۲۰۱۹ کیا سورنتو با بهبود در بخش قوای فنی، پیشرانه و تجهیزات رفاهی و ایمنی در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی شد. سورنتو در دو مدل دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک برای سال ۲۰۱۹ تولید می شود. یکی از مهم‌ترین‌ تغییراتی که در مدل جدید سورنتو شاهد آن هستیم، اضافه شدن ردیف سوم صندلی و تبدیل آن به خودروی ۷ نفره در تمام تیپ‌ها و نسخه‌ها است. البته‌ نسخه‌های SX و SXL به عنوان مدل های فول آپشن به امکانات به‌ مراتب بیشتری مجهز خواهند بود و استفاده از مواد باکیفیت‌تر در داخل کابین، تنظیم میزان گودی کمر برای صندلی‌های سرنشینان جلو، استفاده از چرم در قسمت‌های مختلف کابین و صندلی‌ها و نهایتا بهره‌گیری از جدیدترین نسل سیستم صوتی شرکت هارمن-کاردن، این دو نسخه‌ از سورنتو را به مجلل‌ترین و لوکس‌‌ترین نسخه‌های سورنتو بدل می‌کند.

کیا سورنتو 2019

در بخش بیرونی و طراحی ظاهری نیز تغییراتی در مدل ۲۰۱۹ سورنتو نسبت به مدل سال قبل آن به چشم می خورد. از مهم‌ترین تغییرات ظاهری سونتو 2019 می‌توان به اصلاحات در بخش سپرهای جلو و عقب، استفاده از چراغ‌های تمام LED در قسمت جلو، تغییر در نحوه‌ی نورددهی چراغ‌های عقب و مه‌شکن‌های LED‌ جدید با ظاهری نازک‌تر اشاره کرد. اما در داخل کابین، کیا در مدل‌های سری L از سیستم جدید سرگرمی صوتی و تصویری همراه با نمایشگر لمسی ۷ اینچی استفاده کرده است که با آخرین نسل سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو همخوانی دارد. این درحالی است که نسخه‌های فول‌تر سورنتو دارای صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی خواهند بود. شارژ بی‌سیم تلفن همراه هوشمند در مدل ۲۰۱۹ سورنتو به این خودروی شاسی‌بلند اضافه شده است و تمامی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید و همچنین محصولات شرکت اپل از جمله آیفون 8 و آیفون 10‌ را پوشش می‌دهد.

کیا سورنتو 2019

مهم‌ترین تغییر در بخش پیشرانه و قوای محرکه، استفاده از سیستم انتقال قوای محرکه‌ی جدید و به‌روز‌شده‌ی شرکت کیا موتورز است. مدل پایه این خودرو به پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر خطی مجهز است که ۱۸۵ اسب بخار قدرت تولید و توسط جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته اتوماتیک به محور خودرو منتقل می‌کند. نسخه‌ی قوی‌تر سورنتو ۲۰۱۹ به پیشرانه‌ی ۳.۳ لیتری ۶ سیلندر با قدرت ۲۹۰ اسب بخار مجهز شد استه که این نیروی زیاد همانند خودروی کیا کادنزا، توسط جعبه‌‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال می‌یابد.

کیا سورنتو 2019

این پیشرانه‌ی قدرتمند ۶ سیلندری همراه با سیستم ۴ چرخ محرک، سورنتو ۲۰۱۹ را قادر می‌سازد به‌راحتی هر جسمی تا وزن ۲۲۶۷ کیلوگرمی را با خود بکشد و حمل کند. بدین ترتیب به نظر می‌رسد که کیا از پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو شارژ برای نسل جدید سورنتو استفاده نخواهد کرد. بنا به اعلام شرکت کیا موتورز، امکان سفارش و خرید نسخه‌ی دیزلی سورنتو مطابق با آخرین استانداردهای آلایندگی و محیط زیستی نیز در آینده فراهم خواهد شد. اطلاعات بیشتر درباره‌ی نسخه‌ی دیزلی سورنتو ۲۰۱۹ در آينده منتشر خواهد شد.

کیا سورنتو 2019

در بخش ایمنی خودرو، تمامی نسخه‌های سورنتو ۲۰۱۹ از سیستم ایمنی و کمکی راننده بهره خواهند برد؛ سیستمی که شامل مواردی همچون سیستم هشدار تصادف از روبرو، ترمز اضطراری و کروزکنترل تطبیقی می‌شود. سورنتوی جدید با کمک رادار بین خطوط همواره در مسیر مستقیم حرکت می‌کند و در صورت انحراف ناگهانی خودرو، با هشدار و ارسال علائم راننده را از این موضوع آگاه می‌سازد. نسخه‌های ۴ چرخ محرک این خودرو از سیستم قفل هر دو محور و چرخ‌ها بهره می‌برد که باعث می‌شود میزان توزیع نیرو به تمام چرخ‌های محور جلو و عقب متناسب با شرایط رانندگی تغییر کرند و با تأمین میزان گشتاور بهینه، آٰرام‌ترین نوع رانندگی با حداقل میزان انحراف را برای سرنشینان فراهم شود.

سورنتو ۲۰۱۹ در ۵ تیپ L ،LX ،EX ،SX و SXL به‌زودی قابل سفارش و خرید خواهد بود.

 

یک روح در ۲ بدن!/ مقایسه و بررسی نیسان ایکس تریل و رنو کولئوس

مچ اندازی قدبلندهای کره ای! مقایسه هیوندای سانتافه و کیا سورنتو 2017

انتخاب کیا سورنتو به عنوان کم عیب ترین شاسی بلند از نگاه مشتریان

مهره های تویوتا در شطرنج شاسی بلندها/ نگاهی به تویوتا C-HR و RAV4

با قابلیت های حرکتی نیسان ایکس تریل بیشتر آشنا شوید

رکورد سریع ترین سدان نوربرگ رینگ توسط جگوار XE SV Project 8

BMW M3 CS، ببر ها هم پرواز می کنند

بمب تسلا

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی