پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خسرو تاج-معاون وزیر صنعت

تکذیب شایعه های منتشر شده در خصوص واردات خودرو

مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت، لغو ممنوعیت واردات خودروهایی بالای 2500 سی سی، افزایش تعرفه واردات خودرو و باز شدن سامانه ثبت سفارش را تکذیب کرد! به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو: خسروتاج معاون صادراتی وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: هر آنچه که در […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۴ آذر ۱۳۹۶

مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت، لغو ممنوعیت واردات خودروهایی بالای 2500 سی سی، افزایش تعرفه واردات خودرو و باز شدن سامانه ثبت سفارش را تکذیب کرد!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو:

خسروتاج معاون صادراتی وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: هر آنچه که در فضای مجازی منتشر می شود اعم از لغو ممنوعیت واردات خودروهایی بالای 2500 سی سی، افزایش تعرفه واردات خودرو ویا اعلام زمان در خصوص بازشدن مجدد سامانه ثبت سفارش را به شدت تکذیب می کنم.

مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت ورئیس سازمان توسعه تجارت در گفتگو با جوان خودرو در جمع خبرنگاران در خصوص سامانه ثبت سفارش و اینکه چرا مسدود شد و چه زمانی باز خواهد شد گفت: سیاست ها با توجه به شرایط اقتصادی متفاوت خواهد بود و الان در زمانی قرار داریم که مدیریت منابع ارزی از اهمیت بالایی برخوردار است به همین جهت باید در خصوص واردات حساسیت بیشتری داشته باشیم بویژه در خصوص کالاهایی که مشابه داخلی دارند.

وی افزود: دلیل بسته شدن سامانه ثبت سفارش خودرو حجم بالای تقاضا واردات خودرو در اواخر سال گذشته و ابتدای سال جاری بود به همین دلیل از تیر ماه تصمیم گرفتیم که این سامانه بسته شود که البته با شکایت انجمن واردکنندگان خودرو نیز مواجه شدیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت با انتقاد از شایعات در فضای مجازی گفت: هر آنچه که در فضای مجازی منتشر می شود اعم از لغو ممنوعیت واردات خودروهایی بالای 2500 سی سی، افزایش تعرفه واردات خودرو ویا اعلام زمان در خصوص بازشدن مجدد سامانه ثبت سفارش را به شدت تکذیب می کنم.

خسرو تاج ادامه داد: در خصوص هر تصمیمی ابتدا باید بررسی صورت بگیرد و تا زمانی که در دولت خبری تائید نشود آن را تائید نمی کنیم و هر آنچه تاکنون شنیده شده و در فضای مجازی است گمانه زنی است و هیچ کدام رسمیت ندارد و هنوز هیچ چیزی قطعی نشده است.

وی تاکید کرد: در راستای مدیریت منابع ارزی و اقتصاد مقاومتی وحمایت از تولید داخل کالاهایی که نمونه مشابه داخلی دارند باید برای واردات آنها حتما ثبت سفارش انجام شود و دستورالعمل اولیه ما برای حمایت از تولید عوارض گمرکی و کنترل واردات است.

معاون وزیر صنعت همچنین بیان کرد: در اجرا و عمل به سیاست های اقتصادمقاومتی نظام تعرفه می تواند به ما کمک کند واز آنجا که خودرو کالایی است که تولید داخل هم دارد لذا باید از خودروسازان داخلی حمایت شود تا سطح تولیدات افزایش یابد و شاهد ساخت خودروهای باکیفیت داخلی باشیم.

چالش های تجمیع و ادغام قطعه سازان خودرو / ((تی یرینگ)) اجرایی می شود؟

موقعیت ممتاز خودروسازان در پسابرجام/ نمود قراردادهایی که توانستند به صنعت خودرو کشور کمک کنند

حجم بالای ثبت سفارش خودرو، دلیل بسته شدن سامانه

تامین بیش از 90 درصد نیاز بازار باتری خودرو از تولیدات داخلی

جترو ،‌ تولیدات صنايع چراغ اتومبيل مدرن را پسندیدند

قطعه سازان برای ورود به چرخه جهانی راهی جز تجمیع ندارند

دوازدهمین نمایشگاه قطعات خودرو کار خود را آغاز کرد

شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری تحت عنوان انژکتور! مقصر کیست؟

نخستين نشست مشترك سازندگان پلت فرم جديد ايران خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی