پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مقایسه تویوتا کمری و هوندا آکورد

مقایسه تویوتا کمری ۲۰۱۸ XSEV6 و هوندا آکورد 2.0T تورینگ ۲۰۱۸

علی‌رغم این‌که هر روز اقبال خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند در بازار بیش‌تر می‌شود، سدان‌های خانوادگی و سایز متوسط طرفداران خاص خود را میان خریداران دارند. این‌بار به سراغ پرچمداران کلاس سدان‌های خانوادگی متوسط رفته‌ایم که در بازار آمریکا از دیگر رقبایشان پرفروش‌تر هستند و سابقه آنها قابل‌توجه است. تویوتا کمری ۲۰۱۸ و هوندا آکورد ۲۰۱۸ […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۲۱ تیر ۱۳۹۸

علی‌رغم این‌که هر روز اقبال خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند در بازار بیش‌تر می‌شود، سدان‌های خانوادگی و سایز متوسط طرفداران خاص خود را میان خریداران دارند. این‌بار به سراغ پرچمداران کلاس سدان‌های خانوادگی متوسط رفته‌ایم که در بازار آمریکا از دیگر رقبایشان پرفروش‌تر هستند و سابقه آنها قابل‌توجه است. تویوتا کمری ۲۰۱۸ و هوندا آکورد ۲۰۱۸ که مدت کوتاهی از حضورشان در بازار می‌گذرد و این یکی از اولین مقایسه‌هایی است که میان آنها انجام شده. تقابلی که ناخودآگاه نبرد داخلی بُوشین، میان نیروهای سنتی و نسبتا مدرن‌تر ژاپنی در قرن 19 میلادی را به یاد می‌آورد.

پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می‌کند:

برخلاف بیش‌تر مقایسه‌ها که برنده را اعداد و ارقام تعیین می‌کنند و معمولا کفه ترازو به نفع خودرو قدرتمندتر سنگین می‌شود، اینجا ملاک تنها توان پیشرانه و قابلیت‌های فنی نیست. با سدان‌های خانوداگی طرف هستیم، پس مهم این است خانوداه‌مان در کدام‌یک احساس راحتی بیش‌تری می‌کنند. این رویکرد من را به یاد جمله معروف دون ویتو کورلئونه در فیلم پدرخوانده می‌اندازد. ویتو می‌گوید: «مهم نیست یک مرد از چه راهی پول در می‌آورد، برای من مهم این است که اون مرد جلوی خانواده‌اش شرمنده نباشد!»

تویوتا کمری 2018

تویوتا کمری ۲۰۱۸

در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷، هشتمین نسل از پرفروش‌ترین سدان خانوادگی آمریکا به‌طور رسمی رونمایی شد. تویوتا ادعا کرده نسل جدید کمری پیشرفته‌ترین خودرویی است که با لوگو این شرکت عرضه می‌شود. راست‌اش را بخواهید، کمری میان سدان‌های خانوادگی، خود یک برند مجزا از شرکت سازنده‌اش به‌شمار می‌رود و آن‌قدر شهرت دارد که با به میان آمدن اسم کلاس سدان‌های خانوادگی متوسط، انتظار دارید حتما کمری یک پای ماجرا باشد!

تویوتا کمری 2018

کمری جدید بر پایه پلت‌فرم جدید تویوتا با نام TNGA شکل گرفته. استفاده از این پلت‌فرم مدرن باعث شده طول بدنه افزایش یابد و به ۴۸۵۹ میلی‌متر برسد و فاصله محوری نیز با رشد ۲ اینچی روبه‌رو شود. هم‌چنین تویوتا برای افزایش قابلیت‌های حرکتی و هندلینگ کمری، با کاهش ارتفاع سقف سعی کرده مرکز ثقل این سدان خانوداگی را پایین بیاورد و در همین راستا بدنه ۱.۵ اینچ به زمین نزدیک‌تر شده تا پایداری کمری از همیشه بیش‌تر باشد.

تویوتا کمری 2018

زبان جدید طراحی تویوتا نخستین چیزی است که در ظاهر کمری ۲۰۱۸ جلب‌توجه می‌کند. ترکیب کلی بدنه، نمایی هوشمند را به نمایش می‌گذارد که در آن تا جایی که امکان داشته سعی در حفظ اصالت شده است. باید گفت تویوتا در این اقدام پیروز میدان بوده، چراکه توانسته سنت‌های سدان معروف خود را حفظ کند و از هر زاویه‌ای که به آن نگاه می‌کنید، به زمان زیادی نیاز ندارید تا بفهمید با یک کمری طرفید. طراحی بدنه پویاتر و اسپرت‌تر از قبل شده وعرض بیش‌تر بدنه نسبت به قبل باعث شده تا چیزی از ابهت بازیگر میان‌سال ژاپنی کم نشود. چراغ‌های جلو باریک و کشیده طراحی شده‌اند و جلوپنچره بزرگ و چراغ‌های درشت عقب دست‌به‌دست هم داده‌اند تا کمری ۲۰۱۸ یکی از زیباترین‌ها میان گذشتگان خود باشد.

تویوتا کمری 2018

مدگرایی تویوتا به فضای کابین نیز نفوذ کرده و در این قسمت با طرحی روبه‌رو هستیم که شاید کمی زمان نیاز باشد تا به آن عادت کنیم. انگار که داشبورد نسل‌های مختلف کمری در این نسخه با یکدیگر ترکیب شده‌اند و طراح یک نیم‌نگاهی نیز به کابین محصولات لکسوس داشته است. دکوراتیو کابین کمری مخصوصا در قسمت جلو کاملا متفاوت است انگار سیستم سرگرمی میان خطوط منحنی محصور شده است. یک صفحه نمایش کمری اطلاعات مجموعه پشت‌آمپر و کیلومترشمار را نشان می‌دهد و یک نمایش‌گر ۱۰ اینچی لمسی وظیفه نمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی و سایر اطلاعات خودرو را بر عهده دارد. کمری ۲۰۱۸ به نرم‌افزار چندرسانه‌ای تویوتا ENTUNE3 مجهز شده و از سیستم صوتی JBL بهره می‌برد.

برای کمری انواع پیشرانه‌های بنزینی و هیبرید (برقی-بنزینی) قابل انتخاب است. تویوتا هم‌چنان به استفاده از پیشرانه‌های سنتی تنفس طبیعی در کمری پایبند مانده و در مدل ۲۰۱۸ از یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری در قوی‌ترین نسخه که در این مقایسه پیش روی ماست، استفاده کرده. این همان پیشرانه‌ای است که در مدل‌های هایلندر، سیانا و لکسوس RX350 نیز مورد استفاده قرار گرفته و می‌تواند ۳۰۱ اسب‌بخار قدرت در ۶۶۰۰ دور تولید کند. پیشرانه کمری به سیستم D.4S تزریق مستقیم سوخت تویوتا مجهز شده و راست‌اش را بخواهید، شاید در نگاه اول متعلق به سال‌های پیش باشد و مدرن به نظر نرسد، اما هنوز هم جوش و خروش پیشرانه V6 و صدای جذاب‌اش یکی از نقاط عطف رانندگی با کمری است.

تویوتا کمری 2018

این پیشرانه در مدل مورد بررسی با یک گیرباکس ۸ سرعته اتوماتیک جفت شده که فوق‌العاده هوشمند و دقیق است. این جعبه‌دنده برای شتاب‌گیری بهتر، قابلیت قفل کردن دنده ۲ تا ۸ را دارد و یکی از بهترین‌ها در کلاس خود به شمار می‌رود. هم‌چنین مثل سایر محصولاتی از تویوتا که از پلت فرم TNGA استفاده می‌کنند، کمری نیز به سیستم تعلیق کنترل آرام در عقب مجهز شده و در عین آرامش، هندلینگ و فرمان‌پذیری مناسبی را به شما هدیه می‌کند. البته سفتی سیستم تعلیق برای مانورپذیری بهتر نسبت به قبل افزایش داشته و این در حالی است که تویوتا یک بار دیگر در سال ۲۰۱۵ نیز این کار را در طراحی سیستم تعلیق کمری کرده بود.

تویوتا کمری 2018

کمری جدید از بسته ایمنی فعال تویوتا بهره می‌برد که از سال ۲۰۱۷ به‌صورت استاندارد روی محصولات‌اش قرار گرفته. این بسته ایمنی که با نام SENSE P شناخته می‌شود، شامل سامانه‌هایی نظیر کروزکنترل تطبیق‌پذیر، هشدار خروج از خط، شناسایی عابر پیاده، تشخیص برخورد با عابر پیاده، هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری شده و بی‌راه نیست بگوییم مدل ۲۰۱۸ ایمن‌ترین و هوشمندترین کمری تاریخ است.

تویوتا کمری 2018

مشخصات فنی تویوتا کمری ۲۰۱۸

پیشرانه: 6 سیلندر تنفس طبیعی
حجم موتور: 3456 سی سی
قدرت پیشرانه: 301 اسب بخار در 6600 دور
گیرباکس: 8 سرعته اتوماتیک
فضای صندوق بار: 427.6 لیتر

هوندا آکورد 2018

هوندا آکورد 2018

هوندا در حالی تولد دهمین نسل آکورد را جشن می‌گیرد که اعلام کرده این مدل محبوب دیگر در نسخه کوپه تولید نخواهد شد. اگر بخواهید جواب این سوال که آکورد میان سدان‌های خانوداگی متوسط از نظر محبوبیت در چه جایگاهی قرار دارد را پیدا کنید، باید سراغ ۱۳ میلیون نفری بروید که در ۴۱ سال گذشته آکورد خریده‌اند! آکورد یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های خانوداگی بازار آمریکاست و هم‌چنان در ایالت اوهایو آمریکا ساخته می‌شود.

هوندا آکورد 2018

در ساخت آکورد ۲۰۱۸ از پلت‌فرم آلومینیومی استفاده شده که کاهش وزن ۵۰ تا ۸۰ کیلویی (در مدل‌های مختلف) را علی‌رغم رشد ابعاد بدنه در پی داشته. طول بدنه یک سانتی‌متر از قبل کوتاه‌تر است اما فاصله میان ۲ محور ۵۵ میلی‌متر افزایش را تجربه کرده. افزایش ۱۰ میلی‌متری عرض بدنه و کاهش ۱۵ میلی‌متری ارتفاع باعث شده آکورد جدید تاجایی‌که می‌تواند اسپرت‌تر به نظر برسد. فضای پای سرنشینان عقب ۵۱ میلی‌متر نسبت به قبل بیش‌تر شده و به لطف نصب صندلی‌های جلو در موقعیت پایین‌تر، فضای پا برای این قسمت نیز بیش‌تر از قبل است. جالب است بدانید در آکورد ۲۰۱۸، ستون‌های A نسبت به قبل ۲۰ درصد باریک‌تر طراحی شده‌اند تا دید اطراف بهبود پیدا کند. هم‌چنین فضای صندوق بار نیز در مدل جدید ۲۸ لیتر افزایش حجم را تجربه کرده. در مجموع باید گفت کابین آکورد ۲۰۱۸، ۲۹۷۰ لیتر گنجایش دارد که ۷۰ لیتر بیش‌تر از مدل قبلی است و از نظر راحتی و فضای کابین، مدل ۲۰۱۸ میان گذشتگان خود زبان‌زد است.

هوندا آکورد 2018

جواب این سوال که آیا آکورد ۲۰۱۸ خودرو زیبایی‌ است؟ کاملا به سلیقه بیننده باز می‌گردد. اما محال ممکن است ظاهر آکورد جدید را برانداز کنید و ترکیب آن چشم‌تان را نگیرد. جلوپنجره عمودی و بزرگ آکورد در پیشانی و خطوط شارپ و هیجان‌انگیز بدنه دست‌به‌دست هم داده‌اند تا با یکی از اسپرت‌ترین آکوردهای تاریخ طرف باشیم. اگر کمی به ظاهر آکورد جدید دقت کنیم می‌بینیم که بیش‌ازپیش به محصولات لوکس‌تر زیرمجموعه هوندا، یعنی آکورا نزدیک شده است. در این بررسی بالاترین تیپ آکورد، یعنی مدل تورینگ پیش رویمان قرار گرفته که در چراغ‌های جلوی آن از لامپ‌های ال‌ای‌دی استفاده شده است.

هوندا آکورد 2018

در کابین آکورد با ترکیبی عامه‌پسند و چشم‌نواز روبه‌رو هستیم و اگر بخواهیم صداق باشیم، باید بگوییم کابین آکورد جدید با ‌نیم‌نگاهی به خودروهای آلمانی طراحی شده است. یک صفحه نمایش ۷ اینچی در مقابل راننده قرار گرفته و اطلاعات مختلف خودرو را نمایش می‌دهد. سیستم سرگرمی نیز به نمایش‌گر ۸ اینچی لمسی مجهز شده که در بالاترین قسمت کنسول جلو، به‌صورت عمودی ایستاده. سبک جدید طراحی هوندا باعث شده تا دکمه‌ها و کلیدهای کنسول جلو به مراتب کم‌تر از قبل باشند و باید گفت این سبک طراحی پاسخ هوندا به منتقدان سیویک محسوب می‌شود. آکورد به نسل جدید سیستم ارتباطی HONDA LINK مجهز شده که علاوه بر سرعت و کارایی بیش‌تر از قبل، قابلیت روشن و خاموش کردن خودرو از راه دور و مکان‌یابی خودرو را به شما می‌دهد. صندلی راننده به‌صورت برقی در ۱۲ جهت تنظیم می‌شود. هم‌چنین صندلی‌های جلو و عقب از نوع گرم‌شونده بوده و صندلی‌های جلو به سیستم تهویه (سرد کن) نیز مجهز شده‌اند. برای جذابیت بیش‌تر از تزیینات چوب در دکوراتیو کابین استفاده شده. چوبی ۴ لایه که روی زیرلایه پلاستیکی ساخته شده است. طراحی تریم داخلی از درخت آزاد محبوب ژاپنی ELM الهام گرفته شده که در روش بن سای مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کل باید گفت کیفیت متریال به کار رفته داخل کابین یک سر و گردن از قبل بالاتر است.

هوندا در نسل جدید آکورد تمام پیشرانه‌ها را به کلی تغییر داده و به سمت استفاده از پیشرانه‌های مدرن با تکنولوژی توربوشارژ به جای پیشرانه‌های سنتی و حجیم رفته است. مدل۲ لیتری تورینگ به‌عنوان کامل‌ترین و قوی‌ترین نسخه آکورد ۲۰۱۸ به‌شمار می‌رود که در این بررسی حاضر شده و حدود ۳۶هزار دلار قیمت دارد. در این مدل به جای پیشرانه V6 3.5 لیتری نسل قبلی، از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری مجهز به توربوشارژ استفاده شده که ۲۵۲ اسب‌بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه از سیویک تایپ R سرکش به عاریت گرفته شده، اما در آکورد متمدن‌تر و خانوداگی‌تر است و گشتاور را در دورهای پایین در اختیار راننده قرار می‌دهد. جالب است بدانید گیرباکس آکورد، نخستین گیرباکس ۱۰ سرعته‌ای است که برای خودرو دیفرانسیل جلو مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آکورد جدید جعبه‌دنده دستی نیز قابل سفارش است که البته هم‌چون مدل اتوماتیک خوب نیست. در بلوک پیشرانه آکورد از میله‌های ضدچرخش استفاده شده و به‌کارگیری فلایویل ۲ صفحه‌ای DMF باعث شده تا لرزش به حداقل برسد. پیشرانه به یک توربوشارژر کوچک با فشار بوست ۲۰.۸ پوند بر اینچ مربع مجهز شده و به لطف استفاده از سیستم پرخوران، گشتاور از دور ۱۵۰۰ در دسترس است. این مدل کم‌تر از ۶ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد و فاصله توقف آن از سرعت ۱۰۰ کیلومتر به صفر، ۳۵ متر است.

هوندا آکورد 2018

آکورد ۲۰۱۸ به سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و چنداتصالی مولتی‌لینک در عقب مجهز شده و برای نخستین‌بار از کمک فنرهای فعال برخوردار است که عملکرد خودرو را تا یک پانصدم ثانیه تغییر داده‌اند. عملکرد تعلیق آکورد عالی به نظر می‌رسد دمپرهای انطباقی با تنظیمات اسپرت و نرمال، در مجموع یک عملکرد عالی از سیستم تعلیق آکورد ۲۰۱۸ را به نمایش می‌گذارد. نسبت اکسل نیز تا ۱۱ درصد نسبت به قبل کوتاه‌تر است و شاسی جدید کاملا مستحکم‌تر از قبل بوده و به لطف لایه‌های بیش‌تر و کاهش فاصله نقاط جوش، ۲۴ درصد افزایش در مقاومت خم شدن و ۳۲ درصد افزایش در مقاومت چرخش را برای آکورد جدید به ارمغان آورده است.

هوندا آکورد 2018

آکورد جدید به پکیج ایمنی HONDA SENSING مجهز شده و به‌صورت استاندارد از حسگرهای هوندا از جمله، ترمز جلوگیری از برخورد، هشدار خروج از خط و کروزکنترل تطبیق‌پذیر بهره می‌برد. آکورد هیچ‌وقت از نظر طراحی و فنی برترین نبوده، اما می‌توان گفت یکی از متوازن‌ترین سدان‌های متوسط خانوادگی به‌شمار می‌رود که به سختی می‌توانید از آن دل بکنید.

هوندا آکورد 2018

مشخصات فنی هوندا آکورد ۲۰۱۸

پیشرانه: 4 سیلندر توربو
حجم موتور: 1996 سی سی
قدرت پیشرانه: 252 اسب بخار در 6500 دور
گشتاور: 370 نیوتن متر از دور 1500
گیرباکس: 10 سرعته اتوماتیک
فضای صندوق بار: 473 لیتر

مقایسه تویوتا کمری و هوندا آکورد

سایه به سایه

سال گذشته بیش از ۲ میلیون سدان متوسط از نمایندگی‌های ایالات متحده خریداری شده که علی‌رغم اقبال قابل‌توجه خودروهای شاسی‌بلند، نشان از این دارد که سدان‌های خانوادگی نیز هم‌چنان جایگاه خاص خود را میان خریداران دارند. در ایمن میان کمری پرفروش‌ترین سدان متوسط بازار آمریکاست و آکورد در مثلث پرفروش‌های هوندا در کنار CRV و سیویک جای می‌گیرد. در سال ۲۰۱۷، 388.616 دستگاه کمری به فروش رسیده و این در حالی است که فروش آکورد عدد 345.225 دستگاه را نشان می‌دهد. از نظر بازار فروش شاید کمری از هوندا بهتر باشد، اما در بازار دست‌دوم آکورد از کمری جلوتر است.

مقایسه تویوتا کمری و هوندا آکورد

هر ۲ این سدان‌ها که به‌عنوان رقیب مستقیم یکدیگر به‌شمار می‌روند، برای سال ۲۰۱۸ دست‌خوش تغییرات گسترده‌ای شده‌اند و کاملا مدروز هستند. زیبایی‌شناسی طراحی ظاهری کاملا سلیقه‌ای است، اما باید به سازنده هر ۲ تبریک گفت که علی‌رغم مدگرایی و به‌روزرسانی محصولات‌شان، هم‌چنان بر فاکتور اصالت پایبند مانده‌اند. البته استایل کابین آکورد نسبت به کمری منطقی‌تر و محافظه‌کارانه‌تر است و عامه‌پسندتر به نظر می‌رسد.

مقایسه تویوتا کمری و هوندا آکورد

در بحث فضای کابین باید آکورد را با اختلاف جزیی برنده این میدان اعلام کرد. انگار هوندا در طراحی صندوق بار اهمیت بیش‌تری برای سدان خانوادگی‌اش قائل شده تا از این نظر نسبت به رقیب دیرینه‌اش برتر باشد. صندوق بار هوندا ۴۷۳ لیتر و صندوق بار کمری ۴۲۷.۶ لیتر فضا دارد. فضای سرنشینان عقب برای هر ۲ خودرو مناسب است. تویوتا کمری برای سرنشینان جلو ۱۰۷ سانتی‌متر و برای سرنشینان عقب ۹۶.۵ سانتی‌متر فضای پا در نظر گرفته، درحالی‌که آکورد به لطف فاصله محوری بیش‌تر، فضای پای مطلوب‌تری مخصوصا در قسمت عقب را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و فضای پای صندلی عقب‌اش به ۱۰۲.۶ سانتی‌متر می‌رسد. البته ابعاد هر ۲ خودرو نسبتا یکسان است و فاصله محوری آکورد تنها نیم سانتی‌متر از کمری بیش‌تر است. این در حالی است که کمری XSE و SE ۱.۵ سانتی‌متر از آکورد طویل‌تر است. هم‌چنین آکورد ۲ سانتی‌متر از کمری‌ پهن‌تر بوده و ۱۸۵.۹ سانتی‌متر عرض دارد. درحالی‌که عرض کمری ۱۸۳.۹ میلی‌متر اندازه‌گیری شده است.

در بحث فناوری‌های مدرن ایمنی هر ۲ خودرو از آخرین تکنولوژی‌ها و جدیدترین پکیج‌های ایمنی شرکت‌های سازنده‌شان بهره می‌برند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به ترمز خودکار اضطراری، کاهنده میزان انحراف از مسیر، برگردانده شدن خودرو به راه اصلی و… اشاره کرد. سطح تجهیزات رقبای ژاپنی نیز تقریبا در یک سطح قرار می‌گیرد. کمری از سقف پانوراما برخوردار است و به هدآپ‌دیسپلی و دوربین پارک مجهز شده. آکورد نیز از صندلی‌های گرم‌شونده جلو و عقب و تهویه صندلی‌های جلو و سیستم هد‌آپ‌دیسپلی بهره می‌برد.

در مقایسه پیشرانه‌ها و قوای فنی، تویوتا هم‌چنان به استفاده از پیشرانه ۶ سیلندر حجیم پافشاری می‌کند، اما هوندا پیشرانه‌های نسل‌قبل‌اش را به موتورهای کم‌حجم‌تر اما مجهز به توربوشارژر جایگزین کرده و از کمری مدرن‌تر است. روی کاغذ، کمری حدود ۵۰ اسبی از آکورد بیش‌تر قدرت دارد، اما در عمل شتاب آکورد نسبت به کمری بهتر است که مهم‌ترین دلیل آن را باید در گیرباکس ۱۰ سرعته اتوماتیک هوندا جست‌وجو کرد.

مقایسه تویوتا کمری و هوندا آکورد

هر ۲ سدان مورد بررسی ما از رینگ‌های ۱۹ اینچی بهره می‌برند و نکته جالب در خصوص آکورد این‌که، برای جذب صدا در رینگ‌هایش از ماده‌ای خاص استفاده شده که با تعویض لاستیک نیز کارایی خود را حفظ می‌کند. در این مقایسه علی‌رغم تمام پیشرفت‌ها و قابلیت‌های مدرنی که هر ۲ خودروساز بزرگ ژاپنی در نظر گرفته‌اند، کمری را سنتی‌تر از هوندا یافتیم. انگار سخت‌تر از هوندا می‌خواهد تن به تغییر بدهد و از لاک خود خارج شود. باید گفت هوندا آکورد ۲۰۱۸ که مدتی پس از کمری ۲۰۱۸ به بازار آمده و به نوعی یک پاتک به تویوتا از سوی هوندا در کلاس سدان‌های خانوداگی متوسط محسوب می‌شود، شاید برترین خودرو این میدان نباشد و در اعداد و ارقام برخی قسمت‌های بازی را به کمری واگذار کند، اما احساس می‌کنید که باید بیش‌تر از کمری دوست‌اش داشته باشید، چون نسبت به کمری برای راحتی خانواده‌تان اهمیت بیش‌تری قائل می‌شود!

نوشته: میلاد میرعابدینی

سورنتو ۲۰۱۹ ، برگ برنده کیا در نمایشگاه لس آنجلس

یک روح در ۲ بدن!/ مقایسه و بررسی نیسان ایکس تریل و رنو کولئوس

مچ اندازی قدبلندهای کره ای! مقایسه هیوندای سانتافه و کیا سورنتو 2017

انتخاب کیا سورنتو به عنوان کم عیب ترین شاسی بلند از نگاه مشتریان

مهره های تویوتا در شطرنج شاسی بلندها/ نگاهی به تویوتا C-HR و RAV4

با قابلیت های حرکتی نیسان ایکس تریل بیشتر آشنا شوید

رکورد سریع ترین سدان نوربرگ رینگ توسط جگوار XE SV Project 8

BMW M3 CS، ببر ها هم پرواز می کنند

این C-HR رام شدنی نیست!/ تویوتا C-HR با ۶۰۰ اسب بخار قدرت

جنگجوی کم توقع ترافیک!/ بررسی فنی تویوتا یاریس هاچ بک

جعبه جادوی تویوتا در راه توکیو/معرفی تویوتا TJ کروزر

دوست آقای امپراطور پوست انداخت!/ مروری بر تاریخچه تویوتا سنچوری به بهانه معرفی نسل جدید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی