پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رادار بین خطوط خودرو

رادار بین خطوط و رادار تشخیص عابر پیاده خودرو

رادار بین خطوط و رادار تشخیص عابر پیاده خودرو دو آپشن از امکانات برخی خودروهایی است که جهت ایمنی بیشتر استفاده می شود و میخواهیم به بررسی آن بپردازیم و بدانیم که چه طور و برای چه منظوری استفاده می شوند. رادار بین خطوط : سیستم حسگر مسیر راننده را از منحرف شدن از مسیر […]

امیر
یکشنبه - ۲۶ آذر ۱۳۹۶

رادار بین خطوط و رادار تشخیص عابر پیاده خودرو دو آپشن از امکانات برخی خودروهایی است که جهت ایمنی بیشتر استفاده می شود و میخواهیم به بررسی آن بپردازیم و بدانیم که چه طور و برای چه منظوری استفاده می شوند.

رادار بین خطوط :

سیستم حسگر مسیر راننده را از منحرف شدن از مسیر اصلی آگاه می‌کند و در برخی از خودروها این سیستم به صورت خودکار خودور را در میان دو خط نگه می‌دارد. در خودروهای لکسوس، دوربین‌هایی خطوط جاده را می‌بینند، درصورتی که خودرو از خط عبور کند، سیستم به صورت خودکار فرمان را حرکت داده و خودرو را در میان خطوط قرار خواهد داد. فورد نیز از سیستمی مشابه برخوردار است با این تفاوت که به منظور تنظیم فرمان، سیستم ایمنی برای شبیه‌سازی سروصدای ناشی از حرکت بر روی شانه جاده، فرمان را می‌لرزاند.

رادار بین خطوط خودرو

رادار بین خطوط خودرو

رادار خطی یا بین خطوط توسط رادار نصب شده بالای شیشه جلو خودرو، در زمانی که خودرو از بین خط کشی های جاده بدون استفاده از راهنما به چپ یا راست جاده خارج شود به راننده توسط لرزش فرمان هشدار می دهد و از تصادف احتمالی جلوگیری می کند.

رادار تشخیص عابر پیاده :

سیستم هوشمند ایمنی تشخیص عابر پیاده یک سیستم جدید هشدار پیش ‌برخورد است که می‌تواند عابران پیاده را تشخیص دهد.این سیستم یکی از اولین‌ها در نوع خود در بین خودروسازان مطرح محسوب می‌شود.
این سیستم با بهره‌گیری از یک سری رادارها و دوربین‌ها موقعیت عابران پیاده را در نزدیکی جاده یا روبروی مسیر اتومبیل تشخیص می‌دهد.
وقتی خودرو حضور عابر پیاده را در مسیر پیش‌رو تشخیص داد، سیستم با کمک صوت و گرافیک تصویری در قسمت ابزارهای داشبورد به راننده هشدار می‌دهد.اگر در چنین حالتی، نشانه‌ای از واکنش توسط راننده مشاهده نشد، سیستم با کاهش فاصله صفحات ترمز، واکنش ترمز را نسبت به پدال بیشتر می‌کند. اگر در این مقطع نیز راننده واکنشی از خود نشان نداد، خودرو خودش به تنهایی برای ترمزگیری اقدام می‌کند تا از تصادف جلوگیری کند.
البته یک سری محدودیت مشخص برای این سیستم وجود دارد و آن این است که این سیستم در حال حاضر تنها در شرایط روشنایی روز و آب‌وهوای صاف و آفتابی کارایی دارد.
کمپانی های از قبیل مرسدس بنز ، بی ام دبلیو ، فورد ، ولوو و …. از این تکنولوژی در محصولات خود بهره برده اند

رادار تشخیص عابر پیاده خودرو

رادار تشخیص عابر پیاده خودرو

نکاتی در ارتباط با نگهداری و خرید لاستیک خودرو

نکاتی مهم برای نگهداری بهتر از گیرباکس خودروهای اتوماتیک

نحوه عملکرد رادار نقطه کور خودرو

علل یاتاقان زدن خودرو چیست؟

مشکلات و حد دمای آب موتور خودرو

نکاتی در ارتباط با خرید باتری خودرو

آیا در زمستان برای بهتر روشن شدن خودرو کلاچ بگیریم؟

سنسور دمای آب خودرو و عملکرد آن

سیستم فن خودرو و عملکرد آن

دلایل خرابی دینام خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی