پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

تعیین تعرفه جدید واردات خودرو / لایحه افزایش تعرفه ها به مجلس ارسال می شود

دستورالعمل ساماندهی و مدیریت واردات خودرو روز گذشته (یکشنبه 26 آذر ماه) با حضور مدیران بخش صنعت و زیربنایی و محیط زیست مصوب و آمده طرح موضوع در هیئت دولت شد. این در حالی است که امروز (دوشنبه 27 آذر ماه)  رئیس سازمان برنامه و بودجه از ارسال لایحه افزایش تعرفه وارداتی برخی کالاها از جمله خودرو […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۷ آذر ۱۳۹۶

دستورالعمل ساماندهی و مدیریت واردات خودرو روز گذشته (یکشنبه 26 آذر ماه) با حضور مدیران بخش صنعت و زیربنایی و محیط زیست مصوب و آمده طرح موضوع در هیئت دولت شد. این در حالی است که امروز (دوشنبه 27 آذر ماه)  رئیس سازمان برنامه و بودجه از ارسال لایحه افزایش تعرفه وارداتی برخی کالاها از جمله خودرو به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: محدود کردن واردات یکی از مطالبات مقامات عالیه نظام از دولت است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط خودروکار، واردات خودرو با تعرفه 55 درصد برای خودروهای با موتور زیر 1500 سی سی، 70 درصد برای خودروهای تا 2000 سی سی و 90 درصد برای خودروهای تا سقف 2500 سی سی تعیین شده و خودروهای بالای 2500 سی از 130 تا 150 درصد تعرفه واردات خواهند داشت. همچنین سقف 40 هزار دلار برای خودروهای بالای 2500 سی سی تعیین شده است.به گفته فعالان حوزه خودرو، این سقف قیمتی برای خودروهای بالای 2500 سی سی عملا با شرایط قبلی خیلی تفاوتی نخواهد داشت زیرا خودروهای اندکی با این حجم موتور و با سقف قیمتی 40 هزار دلار می توانند وارد کشور شوند. قرار است این مصوبه کمیسیون زیربنایی و صنعت روز چهارشنبه در هیئت دولت مصوب و به زودی ابلاغ شود.
این در حالی است که رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه افزایش تعرفه وارداتی برخی کالاها جزو مطالبات مقامات عالیه نظام از دولت است، گفت: به‌زودی لایحه افزایش تعرفه واردات خودرو و دیگر کالاها به مجلس ارسال خواهد شد.

محمد باقر نوبخت در گفت و گو با تسنیم، از ارسال لایحه افزایش تعرفه وارداتی برخی کالاها از جمله خودرو به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: محدود کردن واردات یکی از مطالبات مقامات عالیه نظام از دولت است.

به‌گفته نوبخت، محدود کردن واردات به دو صورت انجام می‌شود، نوع اول ممنوع کردن کامل واردات است که از طریق بستن ثبت سفارش است که شوک به بازارها وارد می‌کند. راه دیگر استفاده از نظام تعرفه‌ای است که قانون برنامه هم بر این موضوع تأکید دارد که سیاستهای غیرتعرفه‌ای برای واردات و صادرات در نظر گرفته نشود.

وی افزود: گاهی به واردت نیاز نداریم و در این حالت از سیاستهای افزایش تعرفه استفاده می‌کنیم که کاملاً بر اساس سیاستهای ابلاغ‌شده به دولت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه به‌زودی دولت لایحه‌ای برای افزایش تعرفه‌ برخی کالاها به مجلس ارسال خواهد کرد، گفت: در این لایحه نه‌تنها خودرو بلکه بسیاری از کالاهای دیگر در جهت تقویت تولید ملی با افزایش تعرفه مواجه خواهند شد.

نوبخت در پاسخ به این سؤال که آیا هدف دولت این است که بدون تصویب‌نامه و از طریق لایحه افزایش تعرفه‌ها را اعمال کند، گفت: ما نمی‌توانیم در این خصوص مصوبه داشته باشیم و تعرفه‌ها را افزایش دهیم.

وی در پایان گفت: قرار نیست هرچیزی که در داخل نمی‌توانیم تولید کنیم با گران شدن وارد کشور شود.

شرکت های واردکننده کرکره سایت های فروش خود را پایین کشیدند/ سرنوشت واردات خودرو به کجا می رسد؟

آیین نامه ثبت سفارش خودرو به زودی در هیأت دولت تصویب می شود

دود دعوای وزارت صنعت و واردکنندگان خودرو در چشم مردم

افزایش تعرفه واردات خودرو با توافق 5 عضو کابینه

بازار خودروهای وارداتی در تب گرانی می سوزد

تکذیب شایعه های منتشر شده در خصوص واردات خودرو

ایجاد خط مونتاژ خودروهای خارجی با استفاده از تخفیف گمرکی

حجم بالای ثبت سفارش خودرو، دلیل بسته شدن سامانه

تعرفه های جدید واردات خودرو تقدیم هیئت دولت شد

چالش های تجمیع و ادغام قطعه سازان خودرو / ((تی یرینگ)) اجرایی می شود؟

قطعه سازان برای ورود به چرخه جهانی راهی جز تجمیع ندارند

ترکیب تیم برنده رنو / اروپایی ها در خط اول صنعت خودرو کشور

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی