بررسی فنی مرسدس بنز S کلاس W140/ با 100 میلیون (تانک سوار) شوید!

کلاس S به عنوان لوکس ترین و بزرگ‌ترین سدان مرسدس بنز، نخستین بار در سال ۱۹۵۴ با مدل پونتون معرفی گردید و تا امروز، همواره معیاری برای سنجش خودروهای کلاس خود بوده است. یکی از ویژگی های بارز بنز S کلاس این است که تا به امروز تمام مدل های آن وارد کشور شده اند و همواره مورد توجه قشر مرفه و ثروتمند جامعه بوده است.

پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند:

اولین باری که به طور رسمی از نام S کلاس برای این سری از محصولات بنز استفاده شد، به سال ۱۹۷۲ و مدل W116 بر می‌گردد. این مدل قبل از پیروزی انقلاب و در دوران شاهنشاهی وارد کشور می شد و در سال ۱۹۷۹ جای خود را به نسل جدیدش، یعنی اتاق W126 داد. این مدل نخستین خودرویی بود که به کیسه های هوا مجهز شده بود. همچنین سیستم فنربندی هیدروپنوماتیکی، کروز کنترل و سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک از دیگر تجهیزات شاخص این خودرو بودند.

مدل مورد بحث ما اما، نسل سوم بنز S کلاس است که با نام اتاق W140 شناخته می شود. این نسل از S کلاس نخستین بار در سال ۱۹۹۱ معرفی شد و تولید آن تا سال ۱۹۹۸ ادامه پیدا کرد. البته تعداد واردات این مدل به ایران، نسبت به نسل های سابق و آینده اش کمتر بود و اکثر W140 های وارد شده به کشور در آن سال ها از نوع سفارتی، تشریفاتی و دولتی بودند. البته تعداد محدودی از این مدل نیز به صورت شخصی وارد کشور شد.

مرسدس بنز S کلاس

در طراحی بدنه W140 تمام فاکتورهای یک بنز اصیل وجود دارد و بسیار شیک و با صلابت است. مرسدس بنز زبان طراحی‌اش را در این مدل تغییر داد و W140 را بر اساس اصول ایرودینامیک طراحی کرد.  برای این مدل از ترکیب دو رنگ بدنه استفاده می شد و همین عامل آن را از سایر برادرانش متمایز کرد.  نسل سوم S کلاس روی شاسی ۵.۲ متری شکل گرفت و از بزرگ ترین اتاق هایی که تا کنون برای محصولات بنز استفاده شده است بهره می برد.

مرسدس بنز S کلاس

از این رو داخل کشور به این خودرو لقب بنز اتاق تانک داده شد و هنوز هم به مالکان این بنز غول پیکر لقب تانک سوار اطلاق می شود! W140 همان خودرویی است که پرنسس دایانا را به کام مرگ فرستاد. همچنین از معدود خودروهایی است که همچنان در گارد و تشریفات دولتی بعضی از کشورها مورد استفاده قرار می گیرد. حتی در برحه ای از زمان این مدل به عنوان یکی از خودروهای ناوگان تاکسیرانی آلمان خدمت می کرد!

مرسدس بنز S کلاس

برای نسل سوم بنز S کلاس طیف گسترده ای از پیشرانه های ۲.۸ لیتری تا ۶ لیتری در نظر گرفته شده بود، که قادر بودند از ۱۹۳ تا ۴۱۴ اسب بخار قدرت تولید کنند. نمونه های وارد شده به کشور از نوع ۶،۸ و ۱۲ سیلندر هستند. که البته تعداد نمونه های ۱۲ سیلندر ( S600 ) بسیار انگشت شمار است و اکثرا به صورت دولتی و برای خدمت در ناوگان تشریفات وارد کشور شدند. نمونه های رایج تر اما از انواع S280 (۶سیلندر) و S500 ( 8 سیلندر) هستند. S500 که از یک پیشرانه ۵ لیتری با کد M119 بهره می برد، قادر است ۳۳۵ اسب بخار قدرت تولید کند.

مرسدس بنز S کلاس

S کلاس هایی که پسوند SEL را با خود به همراه دارند، از طول بیشتر بدنه ( به اندازه ۱۰ سانتی متر) برخوردارند و این طول بیشتر بدنه در فضای پای بسیار بزرگ ردیف عقب و طول بیشتر درب های عقب خود را نشان می دهد. کابین S کلاس فوق العاده بزرگ و راحت است و در طراحی کابین از خط مشی تجمل گرایی در آن سال ها پیروی کرده است.

مرسدس بنز S کلاس

تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

گزارش خودرو

با نشستن در کابین این خودرو، حال و هوای دهه ۹۰ میلادی برای شما تداعی خواهد شد. پوشش صندلی های از جنس چرم طبیعی است و در کنار چوبکاری های فوق العاده با کیفیت، فضای بسیار لوکسی را به نمایش می گذارد. البته در مدل های پایه با امکانات محدودتر، پوشش چرمی جای خود را به پوشش جیر برای صندلی ها داده است. عایق بندی کابین این مدل فوق العاده است و حتی برای آن از شیشه های دوجداره استفاده شده است.

مرسدس بنز S کلاس

در مدل های فول آپشن، تنظیمات صندلی های جلو به صورت برقی در 10 جهت انجام می شود. همچنین بخاری W140 این قابلیت را دارد تا هنگام خاموش بودن پیشرانه نیز کار کند و کابین را گرم کند. در این مدل از بنز S کلاس از سامانه کنترل پایداری الکترونیکی ESCاستفاده شده است و هندلینگ فوق العاده با وجود ابعاد بزرگ بدنه، یکی از مهمترین ویژگی های اتاق تانک است.

 

S500از یک گیرباکس ۴ سرعته خودکار بهره می برد که با وجود گذشت ۲۰ سال از عمر آن، همچنان بی نقص و دقیق عمل می کند. البته در شتاب های اولیه مکث قابل توجهی در دور گرفتن خودرو مشاهده می شود. یکی دیگر از مهمترین ویژگی های اتاق تانک، سواری بسیار نرم و کم تکان آن است. این مدل از سیستم تعلیق جناغی دوبل در جلو و تعلیق ۵ اتصالی در عقب بهره می برد. همچنین S کلاس های سفارشی به سیستم فنربندی هیدروپنوماتیکی مجهز شده اند.

مرسدس بنز S کلاس

با توجه به ابعاد بسیار بزرگ بدنه، W140 خودرویی مناسب تردد هر روزه در شهر شلوغی مثل تهران نیست.  همچنین مصرف سوخت آن نیز پس از سال ها کارکرد رقم بالایی را نشان می دهد. هزینه تعمیرات و نگهداری این مدل نسبت به خودروهای وارداتی زمان خودش یک سر و گردن بالاتر است اما لوازم جانبی و قطعات فنی آن کم و بیش در بازار و خیابان چراغ برق یافت می شود. اما اگر می خواهید با بودجه زیر ۱۰۰ میلیون تومان همچنان یک خودروی مجلل و با ابهت سوار شوید و سرتان را بالا بگیرید، S کلاس W140 یکی از بهترین گزینه هاست و با ویژگی ها و ظاهر خاصش، باعث می شود تا دردسرهای نگهداریش را فراموش کنید.

مرسدس بنز S کلاس

مشخصات فنی مرسدس بنز S کلاس W140 s500

کلاس خودرو:سدان مجلل
گیرباکس:۴ سرعته اتوماتیک
محور متحرک: دیفرانسیل عقب
تعداد سیلندر: ۸ سیلندر
حجم موتور: ۵ لیتر
قدرت: ۳۳۵ اسب بخار
گشتاور: ۴۸۰ نیوتون متر
وزن: ۲۱۰۰ کیلوگرم
مصرف ترکیبی:  ۱۴ لیتر
امکانات: تنظیم برقی صندلی های جلو، شیشه های دو جداره، آیینه ها و شیشه های برقی، سانروف، سامانه کنترل پایداری

هنگام رانندگی با اتاق تانک، می توانید با غرور سر خود را جلوی همه بالا بگیرید! W140 آنقدر ابهت و کلاس دارد که هنوز هم پس از سال ها به عنوان خودروی تشریفات استفاده می شود.

 

بررسی فنی DS7 Crossback در پاریس / مدرنیته به سبک فرانسوی (گزارش)

تست و بررسی پژو 508 محصول جدید ایکاپ در جاده چالوس/شیر فرانسه در سیاه بیشه

تقابل نیسان جوک و تویوتا CH-R/ حمله مریخی ها به بازار کراس اوورها

بررسی موتورسیکلت کی تی ام دوک 250 / ظاهر ناآرام با قلبی آرام

بررسی موتورسیکلت هیوسانگ GTR250 / مسافری از کره!

بررسی موتورسیکلت بنلی TNT250 / ایتالیایی چینی شده!

دست دوم های پرخور/ نیسان ماکسیما بخریم یا کیا اپتیما دست دوم؟

ترکیب فانتزی هاچ بک‌ها و کراس اوورها/ مقایسه ام وی ام X22 و لیفان X50

2 هموطن از یک نگاه/ بررسی هیوندای اکسنت کرمان موتور و کیا سراتو سایپا

پژو 301 به چرخه تولید داخل می پیوندد + بررسی فنی 301 در ایران

خاص تر از رقبا/ هیوندای ولاستر بخریم یا کیا ریو هاچ بک؟

یک روح در ۲ بدن!/ مقایسه و بررسی نیسان ایکس تریل و رنو کولئوس

سربلند مثل ایکس تریل / مروری بر عملکرد شاسی بلند نیسان در تست های تصادف

ماشین سواری با حداقل بودجه/ رنو پی کی بخریم یا دوو ماتیز ؟

شاسی بلندهای ارزان بازار کدام هستند؟

تقابل چینی‌های ارزان قیمت-مقایسه ام وی ام ۳۱۵ و برلیانس H220

ناجیان هوای پاک/ نگاهی به نماینده های هیبریدی تویوتا در بازار ایران

هیوندای سوناتا 2018 پشت درهای بازار ایران

میان سال هایی با دل شیر/ در بازار دست دوم، ب ام و سری 5 بخریم یا بنز E کلاس؟

شاخ به شاخ ژرمن های کهنه کار/مقایسه مرسدس بنز E کلاس و ب ام و سری ۵ جدید

کدام دست دوم؟ مقایسه بنز C200 و ب ام و ۳۲۰

تست درایو عمومی DS برگزار شد + عکس

جنگجوی کم توقع ترافیک!/ بررسی فنی تویوتا یاریس هاچ بک

با بودجه محدود هم می توان کوپه سواری کرد؟/مقایسه هیوندای کوپه و سراتو کوپ

تست فنی جامع نیسان ایکس تریل (آنرود و آفرود)

جعبه جادوی تویوتا در راه توکیو/معرفی تویوتا TJ کروزر

دوست آقای امپراطور پوست انداخت!/ مروری بر تاریخچه تویوتا سنچوری به بهانه معرفی نسل جدید

2 راهی میان سدان های ارزان قیمت/ رانا بخریم یا برلیانس H230 ؟

شگفتی باستان‌شناسان آینده! / مقایسه 4 شاسی بلند پر طرفدار

آقای کت و شلواری فرانسوی/ نگاهی به سیتروئن C6 محصول آینده سایپا

فلفل تند و تیز ب ام و با ۴ چرخ متحرک!/بررسی ب ام و سری 3 جدید

قهرمان بی رقیب تر از همیشه/ بررسی فنی ب ام و سری 5 جدید

خیز خودروسازان برای تحول ناوگان حمل و نقل/ بررسی ون های تازه وارد بازار

ب ام و های دم بریده!/ نگاهی به هاچ بک های جدید ب ام و در بازار ایران

بنویسید تانگ، بخوانید تانک! / بررسی بی وای دی تانگ پیش از عرضه در بازار

پرادو پنچه در پنچه پاجرو

دوئل کره و فرانسه در خاک ایران/ مقایسه سدان های متوسط 100 میلیونی

مهره های تویوتا در شطرنج شاسی بلندها/ نگاهی به تویوتا C-HR و RAV4

مقایسه دو نسل از مرسدس بنز S کلاس

چالشی جدید برای چشم بادامی‌ها در کلاس سدان های نیمه لوکس

مقایسه رنو ساندرو و پژو ۲۰۷ جدید (اتفاق‌های خوب در کلاس هاچ‌بک‌های جمع و جور)

مقایسه بنز Cکلاس و ب ام و سری 3

 

بیسو تعمیرگاه تخصصی بهنام داتیس چری MVM x22 آمیکو

جک کرمان موتور

نظر شما !!